Tänavamoe õitsev kergus

Kodumaine moebränd GUILD andis värskelt välja suvise moeseeria “Contemporary Courtyards”, kus brändile omaselt põimub kaasaaegne tänavamood noobli hiilgusega.

[femme_gallery id=”64887″]

Suvele vastu astuvas capsule kollektsioonis on aukohal taimemotiividega bomberjakid – üle luuvalge kanga voogavad lopsakad artišokid, monstera lehed ning keskaegsed lilled, mis toovad tänavamoodi õitsvat kergust. Läinud aastal raputas kohalikku moemaastikku ka GUILDi bomberi esimene omanik – nimelt nähti maailmakuulsat muusikut Post Malone’ Tallinna tänavail just nimelt GUILDi troopilises monstera-jakis. Mees jättis maha ka kuldsed sõnad: “See jakk istub seljas kui kallis turvis – ma tunnen end kui Lannister!”

Jakid sobivad kandmiseks nii kevad-sügisesel perioodil kui ka jahedamatel suveilmadel.  Lisaks jakkidele andis GUILD välja ka valged lampassidega teksased ning kanvasseelikud daamidele. Kõik GUILD’i rõivad valmivad käsitööna Tallinnas asuvas gildimajas ning kollektsiooni enesega on võimalik tutvuda GUILDi salongis aadressil Lai 36, kohe Linnateatri vastas.

Kollektsiooni jäädvustas Felix Laasme 1926. aastal ehitatud Art Deco kinos ehk suurejoonelises hoones, mis täna tuntud kui Vene Teater.

Laura Nestori fotonäituse avamine

Eelmise nädala kolmapäeval 22. mail muutus Treimanni mööblisalong mõnusaks galeriiks, milles tutvustati Laura Nestori fotosarja “LaNardi”.

[femme_gallery id=”64809″]

Laura Nestor on fotograafina töötanud juba peaaegu 20 aastat, tegelenud peamiselt lavastusfotoga, pildistanud lugematul arvul ajakirjade kaanefotosid ja reklaampilte. Laura on koostanud mitmeid isikunäitusi, on andnud välja kalendreid ja tema piltidega on ilmunud raamatuid.

Fotosari “La Nardi” on inspireeritud õhulisest Itaalia õuemööblibrändist Nardi. 25-aastase ajalooga Nardi välimööbli kliente on enam kui 100 riigis üle maailma. Tooted sobivad ideaalselt meie heitlikku ilmastikku ning võivad olla välitingimustes aastaringselt.

Laura inspireerus heast itaalia disainist ja tõi õhulise faktuuri ja vormilahenduse ka oma fotodesse. Puhas ja klaar fotokeel seguneb maitsemaailmas oleva intriigiga. Seeria tegemiseks kulus umbes neli tuubi akrüüli, paar kilo komme, värvilist paberit ja paar ruutmeetrit  puhtaks pühitud asfaltit.

Näituse avamisele saabunud foto- ja sisekujundusehuvilised said nautida sooja päikeselist õhtut. Kõrvapaitavat muusikat mängis Siim Nestor. Treimanni mööblisalong kostitas külalisi jahutava jäätise ja mulliga.

“Huvitav oli jälgida külaliste reaktsioone pildiseina ääres. Värvid ja fotolahendused tõid kõigile naeratuse näole”, ütleb Laura. Õhtu lõpuks pandi loosiratas keerlema ja õnnelik võitja (Jaanika Jalast) läks koju ühe näitusele üles seatud teosega.

Näitus jääb avatuks Treimanni mööblisalongis kogu suveks ja näituse pildid on sealsamas ka müügis. Fotosid on võimalik vormistada vastavalt kliendi soovile, eksponeerimiseks  sise- või välitingimustes.

Pilkupüüdev praktilisus

Sel aastal tähistab Kriss Sooniku bränd juba oma 10. juubelit ning selleks puhuks on kollektsiooni lisatud kangas, millel mustriks trükitud Kriss Sooniku kassilogo. Põhirõhk on mustal ja klassikalistel lõigetel, mida täiendavad Kriss Soonikule omased julged detailid. Uudisena on välja antud rannakollektsioon, mida iseloomustab pilkupüüdev praktilisus – bikiinid on kahtepidi kantavad (must & kassikangas) ning kõik ujumisriiete topid ja püksid omavahel kombineeritavad. Lisaks on kollektsioonis esindatud ka trikood. Juba tuntud pitsist tiibadega Wings, väljalõigetega Splash ja uustulnukas asümmeetriline Inna.

[femme_gallery id=”64789″]

Kollektsioon on saadaval Kriss Sooniku e-poes, Paavli 5 asuvas brändi showroom’is ning Tallinna Kaubamajas.

Interaktiivse moekollektsiooni esmaesitlus Eestis

18. mail toimus Eesti moedisaineri Kadri Klampe brändi Yufash esmakordne esitlus Eestis. Sündmus leidis aset üle-Euroopalise Muuseumiöö raames ERMis ja sellest erakordsest õhtust said osa ligi 5200 külastajat. 

[femme_gallery id=”64750″]

Yufash on innovatiivne bränd, vallutamas New Yorgi moelavasid. Esitlusele tuli interaktiivne naiste ja meeste kollektsioon heli- ja valgusmängudega, mille lavastusele aitasid kaasa floristikadisainer Aire Reenumägi, helikunstnik Sander Saarmets ja valguskunstnik Virge Loo. Esitletud moelooja looming tuli Eestisse otse Pariisi ja New Yorgi moenädalatelt.

Võrust pärit Kadri Klampe asutas brändi 2015. aastal Londonis avades uksed moefilmi esilinastusega My Mind, mis pälvis sama aasta suvel kokku 6 rahvusvahelist nominatsiooni USAs ja Inglismaal. Brändi lühifilmi võtted toimusid Saku mõisas ja näitlejate esireas on Ülle Kaljuste, Raivo Trass ja teised Eesti talendid. Yufash lühifilmi saab vaadata siit.

Esimesed 3 aastat keskendus moedisainer Kadri Klampe ainult eratellimustele, milleks olid õhtukleidid, galad ja lavaetteasted. Murdepunkt saabus 2018. aastal kui Kadriga võttis ühendust New Yorgi moenädalate CAAFD komitee ja palus žüriile saata Yufash viimane kollektsioon. CAAFD komitee sponsoreerib ja toob New Yorgi ametlikule moelavale igal aastal 4-5 uut brändi, kelles nad näevad potentsiaali. Disainerid valitakse välja üle maailma, millele eelneb pikk kollektsioonide läbivaatus ning sõelale jäävad vaid need, kes saavad zürii poolt 100% heakskiidu. CAAFD komiteele laekus 996 avaldust ja poolteist kuud hiljem tuli otsus – Yufash osutus CAAFD komitee poolt väljavalituks. See tähendab Yufash brändi jaoks 2-aastast sponsorluslepingut ja mentorlusprogrammi ja loomulikult 4 hooaja runway showd New York Fashion Week’i ametlikul laval. Lähemalt saab lugeda SIIT.

Yufash esimene Kevad/Suvi 2019 kollektsioon esitleti New Yorgi moelaval 10. septembril, millele järgnes palju melu ja meediat. Show’le järgneva 3 nädala jooksul kajastus bränd juhtivates moeväljaannetes – Vogue, Canon USA ning leidis ka tee Paris Hilton parima sõbranna Charisse Mills garderoobi.

Disainer Kadri Klampe järgmine etteaste leiab aset Septembris New Yorgi moenädalatel.

Ricks ootab avastamist!

ELLEN RICHARD’i Telliskivi stuudiopoes on tihtipeale kuulda üllatunud reaktsiooni, kus klient proovib aru saada, mis asi see seal riidepuu peal täpselt on. Ühel tootel on auk varrukas, teisel on tooteinfosilt välja poole õmmeldud, kolmandal on kuskilt kinni seotud või ei-tea-kuidas teise tootega kokku traageldatud.

[femme_gallery id=”64715″]

Disainerite vanaisa Richardi riidekapist inspireeritud kollektsioon RICKS on ehk veel kõige augulisem, tõeline Eestimaine kiskja, kuid mitte hunt, vaid kaljukass või punarebane, kelles on rohkem salapära ja väljapeetust kui veriseid hambaid. Tooted on mitmeti kantavad, pööratavad, seotavad nagu ikka ELLEN RICHARD’i loomingult oodata võib, küll aga pole bränd varem nii tugevalt oma juuri loomingusse visandanud. Sedapuhku aga oli traditsioonide ja lapsepõlve juurde tagasitulek disaineritele loogiline käik ja langes kokku nende tänavuse suve visiooniga.

“Vanaisa Richardi riietes oli midagi nii võluvat, et siiani leian neist inspiratsiooni“ – räägib Ellen RIchard’i disainer Kristi Pärn uutest toodetest ja lisab “Andreas Kübaraga koos töötades oleme päris huvitavaid detaile ja siluette üles leidnud, küll aga ei saa ka suvel üle ega ümber mustast värvist.“

Kõik suvekollektsiooni tooted on valmistatud naturaalsetest linastest kangastest.

Uus kollektsioon on saadaval brändi stuudiopoes Telliskivi 60A ja erinevate edasimüüjate juures – Tallinn Design House’is, Solarise Keskuse disainipoes LEVI ja Kuressaare Pallopsonis. Toodete hinnad jäävad 139-199.- euro vahele.

Minimalistlik luksus

Kodumaine kvaliteet rõivabränd Marimo on valmis saanud oma järjekorras teise pruudikollektsiooni, mille esmaesitlus leidis aset paari nädala eest Saksamaal Essenis toimunud European Bridal Week’il.

[femme_gallery id=”64516″]

2019/2020 pruudikollektsiooni disainides on mõeldud modernsele pruudile. Valmistatud vaid parimatest luksuslikest siididest, on kollektsiooni märksõnadeks minimalism ja klassika, mis põimuvad modernsete detailidega nagu avatud seljad, käsitööna valminud Swarovski kristallidest tikandid ning Marimo signatuurvööd.

“Olles alles poole aasta eest ise pruut olnud, olid kollektsiooni luues minu jaoks olulisteks märksõnadeks mugavus, täiuslikkus ja sundimatu elegants. Kvaliteetsed materjalid ning õmblustöö annavad võimaluse mängida puhta pinna ning mitte liialt domineerivate luksuslike detailidega,” kommenteerib Marimo peadisainer Mariliis Pikkar.

Marimo pruudikollektsiooni Mari-Liis Fridolini seljas jäädvustas peamiselt Berliinis resideeruv Maiken Staak, meigi ja soengu tegi Ana Buvinic ning stilistika Külli Piibar.

Marimo pruudikollektsioon on saadaval veebis www.marimofashion.com ning Marimo esindusbutiigis Müürivahe tn 17 (sisenemine hoovist). Kõigil tulevastel pruutidel palume kollektsiooniga tutvumiseks ning personaalseks disaineriga konsultatsiooniks broneerida aeg aadressil sales@marimofashion.com.

Värvipomm keset kevadet

11. aprillil esitles Põhjala Pruulikojas oma tuliuut värvidest pungil kevadkollektsiooni disainer Tiina Talumees. Laval nähtud kollektsioon „73“ on helge meenutus, tagasivaade disaineri sünniaastasse ja toonasesse ajatunnetusse ning meeleollu.

[femme_gallery id=”64385″]

„Minu kõige esimene moemälestus on ajast, kui olin kolme aastane ja vaatasin suure imetlusega oma ema garderoobi. Seal oli imelisi maksikleite, suuremustrilisi ja värvikirevaid särkpluuskleite, pükskostüüme ja muidugi kuldsed platvormkingad, “ seikleb Tiina oma mälestustes. „Kooliminekuga algasid kaheksakümnendad​ ja lustakas aeg moes sai ümber. Kirevad emotsioonid ema garderoobist aga jäid mällu tänase päevani. Hiljem lisasid kõigele eelnevale veel volüümi Jane Birkin, Twiggy ja teised ajastu ikoonid ning nüüd, aastakümned hiljem, on kõik muljed ja eredad mälestused põimunud terviklikuks kollektsiooniks.​“

Kui moemaja eelnevad kõrgmoekollektsioonid on tavaliselt üles ehitatud teatud konkreetsetele värvigammadele, siis sel kevadel on esindusõiguse saanud kõik värvid ja pilt on lõbusam kui kunagi varem.​ Värviteraapiana mõjuvas kollektsioonis vahelduvad lillemustrilised puuvillapitsist kokteilkleidid ühevärviliste lendlevate plisseerõhtukleitidega. Julge naise uueks trenditooteks on aga eriliste tikandite ja printidega jumpsuit. Ettearvamatute kevadtuulte eest varjumiseks saavad päästjaks kelmikad karvased pehmed ja mahulised või hoopis kehajoont järgivad klassikalised mantlid. Kollektsiooni tõeliseks pärliks on aga popkunsti sugemetega signatuurprindid siidile, mis kujutavad 70ndate stiilis naiivseid elemente ning originaalsed käsitööna valmivad mahukad tikandid.

Kollektsioon rullus lahti uues Põhjala Pruulikoja tehaseruumides Noblessneris.  Moeka elu sõidutas kohale Audi. Kollektsiooni ilmestasid trendikad Instrumentarium’i uued kevad-suvised päikeseprillid ja modellid veelgi kaunimaks tegi Max Factor´i ning Wella Professionals’i ilunaiskond. Värska Vesi kustutas moehuviliste janu ja sündmuse tõi publikuni Stiilikanal.

Veel viimaseid päevi on avatud INTRO hüpikpood

Esmakordselt Tallinn Music Weeki raames uksed avanud Showroom INTRO hüpikpood tähistab pühapäeval kahe eduka tegutsemisnädala lõppu.

[femme_gallery id=”64310″]

Baltikumi rõiva- ja aksessuaaribrände esindava INTRO moto TMW-l oli lisaks helilisele naudingule ka visuaalselt elamuslikku pakkuda. Nii avanes festivalil üles astunud artistidel võimalus oma etteasteid showroomis presenteeritud toodetega täiendada. Ühtlasi pääses Balti disainerite loomingut uudistama ning soetama ka linnarahvas.

Showroomis esindatud tooteid võis Tallinn Music Weekil näha teiste seas kandmas bändi WCKD Nation liikmeid (Sloveenia), räppar MAZi (Luksemburg) ning lauljanna Yasmynit (Eesti). Ansambli WCKD Nation manager Oskar Strajn tõdes, et nende kollektiivi suuruse puhul (9-12 liiget) on oluline esinemisriietus kooskõlastada. “Meile on tähtis, et koosseisu liikmed end laval mugavalt tunneksid, kuid samas peavad nad lisaks muusikalisele poolele ka visuaalselt ühtlaselt mõjuma. Seetõttu oli tore, et saime tänu showroomis pakutavale luua lavale ka visuaalses mõttes terviku,” kirjeldas Strajn bändi esmakordset laenutuskogemust.

Telliskivis asuvas pop-up poes on väljas 18 eripalgelist brändi. Nii on näiteks võimalik katsuda ja proovida Mari Masso ektravagantseid peakatteid, Karli puidust prilliraame ja uudistada New Vintage by Kriss efekt-ehteid. Samuti saavad huvilised proovida uustulnuka KUULi või legendaarse retrohõngulise Marati vabaajariideid.

Esindatud on veel Kätrin Beljaevi elegantsed ehted, Dace Bahmanni efektsed kleidid, LUMMUSe loodusest inspireeritud hõbeehted, BSURDi siidist ja peenvillasest sallid ning lipsud, SECO minimalistlikud ja FRONTi abstraktsete vormidega ehted, Poodles Clubi põnevate printidega nokamütsid, SHAY eksperimentaalsed vabaaja riided, Katrin Veegeni eritellimusel valmivad ekstra suured ehted seeriast “Kosmosepallid”, Mari Segeri kerged värvilised kõrvarõngad, Karen Milistveri nahast aksessuaarid, WOOLISHi viimane moenädala kollektsioon ning Skiiwi korgist ja vegenahast kerged seljakotid.

Showroom INTRO x TMW showcase kestab 7. aprillini aadressil Telliskivi 62. Otsida tuleb heledat konteinermaja, mis senini olnud tuntud Valhalla stuudipoena. Koostöös Eesti Disainikeskusega loodud hüpikpoe eesmärk oli TMW raames tutvustada siinseid loojaid ning loomemajandust läbi showroomi, disainituuri ning interaktiivse disainikaardi.

Baltikumi rõiva- ja aksessuaaribrände esindava Showroom INTRO püsiesindus asub Riias, ostukeskuses Galleria Riga. INTRO tegemistel ning brändidel saab silma peal hoida Instagramis ja Facebookis: @showroomintro ja #showroomintro.

Helsingis avati Eesti moe- ja disainiala

Tallinna Loomeinkubaatori loodud, pea kaks aastat tegutsenud Tallinn Design House on 28. märtsist kuni 28. aprillini esindatud Helsingis Kämp Galleria’s moe- ja disainialal Garden. Kuu aja jooksul luuakse ärikontakte Soome edasimüüjatega ja kogutakse vahetut tagasisidet kohalikelt lõpptarbijatelt.

[femme_gallery id=”64256″]

Meie disainerite loodut hinnatakse väga kõrgelt, siin on juured meie rikkalikus kultuuripärandis loomingu allikana ja suurepärane käsitööoskus ning kohaliku tootmise vaieldamatu kvaliteet“, ütles Tallinna Loomeinkubaatori ja Tallinn Design House’i juhataja Anu Lõhmus. „Soovime tutvustada nii Soome edasimüüjatele kui kohalikele disainihuvilistele Eesti disainerbände. Märtsi keskpaigas Soome ajakirjanikele korraldatud pressireisil Tallinn Design House’i esindusruumi ning Amanjeda by Katrin Kuldma ja Pohjanheimo moemajadesse kinnitasid Soome ajakirjanikud, et nad näevad mitmes Eesti brändis suurt potentsiaali ka Soome ja teiste põhjamaade turgudele sisenemiseks,“ kinnitas Lõhmus.

„Näeme ka ise igapäevaselt Tallinn Design House kaupluses välismaalaste kasvavat huvi Eesti disaini vastu. Meil on mitmeid brände, kes oma põhjamaise minimalistlikkuse ning mänguliste nüanssidega põhjanaabritele väga meeldivad“, lisas ta.

„On tõeliselt hea meel, et peale pikka teekonda ja Tallinna Loomeinkubaatori ning moe- ja disainiettevõtjate ühiseid pingutusi saame sedavõrd esinduslikult tutvustada oma põhjanaabritele valikut meie disainerbrändidest ja nende loomingust. See on esimene ja eeldatavasti mitte viimane sellelaadne ettevõtmine ning kõik meie põhjanaabrite moe- ja disainihuvilised, olgu nad loojad, vahendajad või tarbijad, on alati Eestisse oodatud, et veelgi rohkem näha ja avastada!“ rõhutas Kultuuriministeeriumi loomemajandusnõunik Anu-Maaja Pallok.

Helsingis Kämp Galleria’s Garden alal on esindatud 13 naiste- ja meeste rõiva, ehte ja aksessuaaribrändi: Amanjeda Sport Couture, Alpaka, Bold Tuesday, Castlebird & Rose, DeMoog Design House, Ellen Richard, Eve Hanson, Lummus, MyaMoon, Piret Loog, Pohjanheimo, Seasoned Traveler Parka, Soma.

Tallinn Design House pop-up on Helsingis avatud 28. märtsist kuni 28. aprillini 2019.
Garden – Kämp Galleria 2. korrus
Pohjoisesplanadi 33, Helsinki
www.kampgarden.com

Muinasjutuline moeunelm

Mammu Couture on üks isepäiseid nähtusi Eesti moekaardil. Tema lopsakad tüllivolangidest kleidid ja 50ndate-hõngulised siluetid eristavad brändi põhjamaisest minimalismist ja ettevaatlikusest, neid toetavad uhked volangid, tikandid ja sametised detailid ning lendlev ja värviline kleidiassortii.

[femme_gallery id=”64206″]

 

Ood isekasvatamise rõõmule

Triinu Pungitsa uus kollektsioon on ood rohenäppudele ja metsikutele aedadele, taimede olemasolule ja isekasvatamise rõõmule. Kollektsiooni stiil on boheemlaslik ning seda täiendavad salendavad jooned, keerukad liigendused ja mahukad taskud. 

[femme_gallery id=”64195″]

Rõivaste trükimustrites valitsevad dekoratiivsed taimemotiivid, aedniku käed, lendlevad taevahobused ja aednik ise, värvimängu loovad aga hõõguv punakas oranž, taevasinine, hallikasroheline, külm roheline ning must ja valge. Kudumid on puuvillased ja näputäie meriinoga, trikood on aga lyrka meelevallas ning ülejäänud rõivastes leidub rohkelt organza-siidi ja toorsiidi nin gpeenvilla ja lina.

Aldo Järvsoo pulmakleitide kollektsioon

Moekunstnik Aldo Järvsoo esitles oma uut pulmakleitide kollektsiooni, mille inspiratsioon pärines Eestimaa suveõhtute sumedusest ja õitsele puhkenud niitudest. Külluslike lilleornamentidega tikitud pitsidesse olid peidetud kodumaa rahvuslikud motiivid, mida täiendas omakorda ka pärlite sära, kollektsiooni peamine fookus asetus aga puhtale ja helgele disainile.

[femme_gallery id=”64169″]

Rõivad kui emotsionaalne väärtus

Kodumaisel moeskeenel ainulaadseks nähtuseks peetav Katrin Aasmaa tõi lavale kapsapõldudest inspireeritud kollektsiooni, mille eesmärgiks on näidata rõivaste emotsionaalset väärtust – disaineri sõnul suudavad rõivad ka kõige raskemates olukordades inimese enesetunnet parandada. Aasmaa värskeimas moeloomes kohtab nii narmendavat ja kergelt kulunud tviidkangast kui ka sädelevat litrit, kollektsiooni mustrid valmisid aga kapsa läbilõikest joonistuvate joonte põhjal.

[femme_gallery id=”64154″]

Moekunstniku sõnul võib kapsast pidada nii kolhoseerimise ja põllumajanduse sümboliks aga ka raske aja üle elamise sümboliks. Tema värske kollektsioon on inspireeritud 40ndatestaastatest, mil glamuursed peod asendusid põllutööle asumisega.

Moedokumentaal maailmaränduri elust

Diana Arno värske kevadkollektsioon pajatas loo maailmaränduri elust ning on inspireeritud suurlinna kõrghoonetest. Kaasaegne linnaarhitektuur tõi kollektsiooni ranged vormid, mida ilmestasid omakorda ruudulised jakid, kleidid ja pluusid, samuti korrapärased voldid, sportlikud elemendid ning plisseeritud seelikud. Päikeselised sinepitoonid olid aga kaaslasteks kollektsiooni merehõngulistele triipudele, voogavatele kangastele ning lainetavatele rüüsidele.

[femme_gallery id=”64119″]

Hingest ja tunnetest

Märtsikuine Tallinn Fashion Week kulmineerus eile õhtul Tartus hotellis Lydia ning pakkus nii Tallinnast kui Tartust kohale saabunud huvilistele kütkestavat moemängu. Esimesena astus lavale BRAND NO.8, kelle tänavune kollektsioon räägib hingest ja tunnetest, mis peegelduvad inimese seest.

[femme_gallery id=”64075″]

Brändi disainikeel järgib kaasaegseid trende ja rõhutab naise keha loomulikku ilu, lisades põnevaid elemente nii efektsete kangaste kui ka läbimõeldud värvimänguga. Kollektsiooni pehmetes ja pastelsetes toonides rõivaid täiendasid Ruslan Baginskiy peakatted ning Ukraina moebrändi Jamemme ümmargused kotid, mis on müügil BRAND NO.8 butiigis.