Iga naine on jumalanna!

Esimesele päevale andis suurejoonelise finaali Mammu Couture, viies külastajad värske kollektsiooniga unistuste maale, kus elavad haldjad, armastus ning jumalannad nagu on seda iga naine.

[femme_gallery id=”76960″]

“Lava katsid meie endi loodud mustritega pastelsed, suurejoonelised, detailidest pakatavad kleidid. Oskuslikult käsitööna valminud rõivastele on artisanid Indias tikkinud koguni sadu tunde,” avab disainer Maria Tammeorg kollektsiooni sündimise tagamaid.

Mammu Couture suur armastus tülli vastu ei ole neid samuti maha jätnud, 1950ndate hõngulised siluetid olid ka nüüd laval uhkemalt kui kunagi varem.

Ka konservatiivsemad naised leiavad endale uuest kollektsioonist noppeid: “Imelisi kostüüme, kudumeid ja palju muud, millega saab olla nii kontoris ja teatris, kui ka nautida jalutuskäiku linnatänavatel,” soovitab disainer vahetada vaid jalanõusid ja aksesuaare ning värske ilme ongi loodud.

Donna Nordica sume suveöö

Donna Nordica esitles moenädalal värsket kollektsiooni Suveöö. “Tegime kollektsiooni, mis pühendatud meie oma Eesti suvele ja üritustele, mis defineerivad meid just eestlastena, kus läbivad teemad on jaanipäev, sume suveöö ja pidu meie südames.”

[femme_gallery id=”76914″]

“Viimased aastad on meie õmblusmasinad surisenud vähem ning veebruari lõpus olime koos teistega šokeeritud kurjusest, mida maailmas siiani veel leida võib. Kuid kevadise päikese saabudes tundsime, et sellisel ebatavalisel ajal vajame me ilu oma ellu kõige rohkem. Mõtlesime, et tahaks juba soojust, päikesepaitust, headust, tahaks välja mängima, ja ilusat suve!” tutvustab bränd uue kollektsiooni meeleolu.

“Tegime kollektsiooni, mis pühendatud meie oma Eesti suvele ja üritustele, mis defineerivad meid just eestlastena, kus läbivad teemad on jaanipäev, sume suveöö ja pidu meie südames ning hakkasime kleite edasi tegema.” Donna Nordica loodab, et „Suveöö“ kollektsiooni kleidid toovad naiste hinge ilu ja meeltesse rõõmu, kui oma pere või sõprade ringiga viibitakse suvel koos, tähistatakse kooli lõpetamist või vanaema juubelit, jalutatakse mererannas kallimaga või otsitakse sõnajalaõit.

Donna Nordica eesmärgiks on pakkuda kleite naistele,  kes armastavad värve, looduslikke kangaid ning mugavust.  Kleidikollektsioonid on naisenimelised ning tihti ka temaatilised meie naistele südamelähedaste lugudega ja väikeses tiraažis.

Energiat täis Althea

Disainer Thea Pilvet-Martinson pöörab oma loomingus esmajoones tähelepanu kvaliteedile, lõigete ja mudelite heale istuvusele ning detailide läbimõtestatusele.

[femme_gallery id=”76870″]

Naisterõivaste kaubamärk Althea on loodud Eesti moedisainer Thea Pilvet-Martinson poolt. Kõik rõivad on loodud unikaalsete lõigete alusel ning toodetud algusest lõpuni Eestis. Keskkonnasäästlik ja vastutustundlik tootmine saab alguse juba disainist, mille juures pöörab disainer esmajoones tähelepanu kvaliteedile, lõigete ja mudelite heale istuvusele ning detailide läbimõtestatusele. Disainis hoiab Althea alles väärtusi, mis on ajatud ja samas ilmestatakse igat järgnevat hooaega uute detailide või vormimängudega. “Selline tee on meid pingestatud arengus hoidnud juba üle 25 aasta. Althea teekond ongi olnud igas etapis areng, uue kogemine, õppimine ja selle jagamine,” kommenteerib bränd.

Althea disainimeeskond usub, et rõivad lisavad energiat neisse, kes soovivad midagi saavutada, kes on aktiivsed ning eesmärkidele pühendunud. Althea mudelite valik on saadaval laias suuruste skaalas alates 34 kuni paljudel juhtudel kuni suuruseni 50.

“Disaini luues oleme nüüd seisukohal, et oleme asunud teekonnale, kus hooaegadele ning trendikäskudele pühendumine jääb minevikku. Teame ja usume sellesse, et rõivaste valik muutub üha individuaalsemaks, vastutustundlikumaks, pakkudes samal ajal palju üllatusi ja uusi positiivsed arengud kevade saabudes. Nii ka sel aastal,” usub disainer looduse ja muusika positiivsesse mõjusse ning need meeleolud peegelduvad ka uutes mudelites ja ideedes.

Althea kevad on rõõmsameelne, pakkudes palju säravaid värve ning energiat täis mustreid. Disain on õhus ja seda on tunda ka meie kevadlemmikute värvigammas. Nii leidubki kollaseid ja siniseid toone nii mustrites kui ka ühevärviliste mudelite lahendustes. Tugevad lillad ja roosad toonid pakatavad energiast ning lootusest uuele. Looduslähedased murtud vanilje, puhas valge oma nüanssidega on põimunud rangemate geomeetriliste mustridega. Mustrid pakatavad värvirõõmust, aga palju uut hõngu on ka monokroomsemates variantides.

“Sama tähtsaks, kui eelmainitud väärtusi, peame keskkonda säästvat tootmist. Me teame täpselt, millises tehases on meie poolt kasutatavad kangad toodetud. Kõik tootmiseks kasutatavad kangad omavad sertifikaate – viimaste hulka kuuluvad näiteks materjali ohutust tõendav Oeko-Tex 100 Standard sertifikaat, mis tähendab et kasutatavad kangad on testitud kahjulike ainete suhtes ning toodetud keskkonnasäästlike printsiipe järgivates ettevõtetes,” selgitab Althea. Samuti kasutatakse ökoloogilist jalajälge vähendamist tõendavat sertifikaat GOTS, aga ka taaskasutatavaid tooraineid tõendavat GRS sertifikaati omavaid kangaid. Ettevõte järgib nii tootmises kui müügiprotsessis jätkusuutlikke ning keskkonnasäästlikke printsiipe: “Siin näeme samuti oma võimalust panustada maakera tervishoidu.”

Igapäevased hallid dressid

Järjekorras kahekümnenda Tallinn Fashion Weeki avasid noored moetegijad show’ga ONLY BASIC, mis pööras arusaama moeetendusest pea peale.

[femme_gallery id=”76854″]

Kevadise moenädala juhatasid sisse noored disainerid Karl Joonas Alamaa, Lisette Sivard ja Andreas Kübar, kes tõid publiku ette moevaatemängu ONLY BASIC, pöörates arusaama moeetendusest pea peale. Vaatemängus käsitleti eelduspärase moe-show ja moetegemise reegleid, väljakujunenud arusaamu sellest, milline moe näitamine, esitlemine ja etendamine olema peaks.

ONLY BASICU aluseks sai äärmiselt igapäevane ning pea kõigi riidekapis olev ese – hallid dressid, mida peamiselt kasutatakse kujundina moevälja mõtestamiseks. Dresside kujund sai aluseks mitmele mõttekäigule, mis tervikus lahendusid mitte ainult moekunstilises, vaid ka performatiivses, tekstilises, helilises ja installatiivses elemendis. Loomisprotsessi puhul oli oluline, et lavale jõudev valmiks jätkusuutlikult – kõikele teoses kasutatud jääkmaterjalidele ja teise ringi toodetele on antud uus elu. Ühtlasi peeti silmas, et teos ei valmiks ainult üheks õhtuks valitud publikule, vaid pakuks mõtlemisainet kauemaks. Seepärast ei jää ONLY BASIC ainult lavalaudadele, vaid jõuab ka avalikku ruumi ning trükisõnas inimeste kojugi.

Tõuke loominguks andis ühine arusaamine, et moodi meediumina on võimalik vaadelda palju laiemalt kui seda harjumuspäraseks saanud moenädala formaat tavatseb käsitleda. Mood ja riided on ühest küljest argised, kannavad riideid ju ometi kõik. Ühest küljest võib mood olla hulk pealiskaudselt viieteistkümne minutiga presenteeritavaid tooted, teisest küljest on rõivad aga äärmiselt tundlikud ja sotsiaalsed, ning nendeni jõudmiseks tuleb teha laiem läbilõige kaasaja olmest ja ulmest.

Karl Joonas Alamaa on EKA moedisaini tudeng, kes on hetkel end Antwerpeni Kuninglikus Kunstiakadeemias kostüümikunsti vallas täiendamas. Alamaa oli hiljutise Hõbenõela üks nominentidest ning on pälvinud tähelepanu oma sotsiaaltundliku ja suguhülgava moekäsitluslaadi poolest.

Lisette Sivard on samuti EKA moedisaini tudeng, kes on end täiendanud Brnos kehadisaini erialal. Oma töödes on ta mõjutatud keha, liikumise ja ühiskonna toimimisest. Moodi on ta tajunud pigem kui performatiivsele praktikana kuivõrd rõivastena.

Andreas Kübar on äsjane EKA moelõpetaja, olles end täiendanud nii Koldingu disainikoolis moe vallas kui ka Hendrik Vibskovi ateljees. Ühtlasi on Kübar paljude eestimaalaste poolt armastatud brändi Ellen Richard disainer.

Loomehäkaton tõi kokku tulevikumoe loojaid

18. – 19. märtsini toimus Tartus SPARK Demo keskuses loomehäkaton “Tulevikumood”, kus häkatoni korraldajad Tartu Loomemajanduskeskus ja Tartu Ärinõuandla kutsusid kõiki kaasa mõtlema moe- ja tekstiilivaldkonna tuleviku üle.

[femme_gallery id=”76740″]

Häkatonil rääkisid moemaailma probleemidest ja võimalikest tulevikutrendidest teadusuurija ja disainer Anna Talvi ning materjaliteadlane Kaija Põhako-Esko Tartu Ülikooli Tehnoloogiainstituudist. Moelooja Xenia Joost rääkis oma elu valikutest moedisainerina ning väljakutsetest, mis seisavad kaasaja moedisainerite ees. Ta tõi välja konflikti, mida kaasaja disainerid tunnetavad tugevamalt kui kunagi varem – ühelt poolt on disaineritel vajadus luua jätkusuutlikku ja rohelist moodi, et mitte suurendada jäätmete hulka, ning teiselt poolt inimeste vajadus uute rõivaste järele, mis viivad odavate toodete kiirtarbimiseni. Joost tõi ühe võimaliku lahendusena välja ka digitaalse moe suurema kasutusele võtmise trendi.

Häkatoni eesmärk oli töötada välja erinevaid moemaailma tulevikku vaatavad innovatiivseid ideid ning tiimidel olid selleks abiks kogenud mentorid, nende hulgas ettevõtluse õpetaja ning õpilasfirmade juhendaja Mariin Alatsei, loomemajandusettevõtete konsultant Kaie Kaas, Tartu Ülikooli pehmerobootika kaasprofessor Indrek Must, Tartu Loomemajanduskeskuse mentor Signe Somelar-Erikson, Tartu Ärinõuandla konsultant Karl Viiol ja palju teised.

Tartu Loomemajanduskeskuse juht ja üks häkatoni korraldajatest Külli Hansen kommenteerib häkatoni: “See oli meie esimene häkaton ja mul on hea meel tõdeda, et leidsime mõttekaaslaseid üle kogu Eesti. Osalejaid oli nii Tallinnast, Tartust, Võrust, Saaremaalt kui ka teistest piirkondadest. Oli näha, et noored mõtlevad väga tõsiselt sellele, kuidas panustada moemaailma tuleviku muutmisele. Mul on ka hea meel, et suurem osa häkatonil arendatud ideedest on ka edaspidi Tartu Loomemajanduskeskusega ühel või teisel moel seotud – saadame neid oma partnerite poolt korraldatud häkatonidele, võtame inkubaatorisse ja aitame neil oma plaane edasi arendada. Kõik ideed, mis aitavad muuta tekstiili- ja rõivatööstust rohelisemaks ning jätkusuutlikumaks, väärivad edasimõtlemist ja tugiorganisatsioonide abi.”

Ettevõtte Civitta poolt välja pandud peaauhinna, milleks on võimalus osaleda rahvusvahelisel ideehäkatonil „Fashion Sprint“, võitis Low Impack & Liis Tiisvelt, kelle ideeks on tekstiilijääkidest pakendite valmistamine. „Fashion Sprint“ toimub 16.-17. mail projekti Fashion for Change raames.

Nii Tartumaa Omavalitsuste Liidu preemia, milleks on piletid tehnoloogia-, ettevõtlus- ja innovatsioonikonverentsile Latitude59, kui ka Loov Eesti välja pandud auhinna, milleks on loomeettevõtete võistlusel Creative Business Cup Eesti eelvoorus idee esitlemine, pälvis samuti Low Impack & Liis Tiisvelt.

sTARTUp Day meeskond valis välja tiimi nimega Text Rode, kelle ideeks on lokaalsete elektriravi pakkuvate rõivaste valmistamine. Auhinnaks on pääs Tartus 24.-26. augustini toimuvale sTARTUp Day’le.

Tartu Loomemajanduskeskus pani välja kaks auhinda: 26. augustil sTARTUp Day raames toimuvale Creative Pitch lavale sai pääsu Glam Rent, platvorm, mis mis viib kokku luksuslike ehete ja aksessuaaride loojad ja rentijad. Kolmekuulise tasuta inkubatsiooniprogrammis osalemise võimaluse Tartu Loomemajanduskeskuses võitis tiim Again&. Tegemist on ainulaadse veebikeskkonnaga kvaliteet-brändidele toodete kasutusaja pikendamiseks, võttes enda peale rõivaste parandamise korralduse.

Tartu 2024 meenetekotid koos Tartu 2024 logoga T-särkidega sai endale tiim Re:Do – tegemist on platvormiga, mis viib kokku ettevõtted ja eraisikud, kellel on tekstiilijääke, ning isikud, kes soovivad neid jääke kasutusele võtta.

Kõrgema Kunstikool Pallas auhinnaga, milleks on kolmepäevane akvarellmaalikursus, sai premeeritud tiim Tune Your Shoes, kelle ideeks on uudne kingapaar, mida saab tuunida vastavalt vajadusele kas sportlikeks, peo- või igapäevakingadeks.

Turunduskonsultatsiooni tunnustatud turunduseksperdilt Marelle Ellenilt sai endale ettevõte REDIS, mille põhimotoks on mitte osta ühtegi uut toodet ning mis oma veebilehe kaudu pakub re-disainitud unikaalseid rõivaid kõikidele huvilistele.

Disainer Julia Aiste inspireerib elama siin ja praegu!

Julia Aiste Luxury Design luksusmoe brändi uus kollektsioon on inspireeritud elufilosoofia “Siin ja Praegu” väärtustest ja jõust. Kollektsioon on pühendatud maagilisele kohaloleku jõule ja väärtuslikule olevikuhetkele P.R.A.E.G.U., mis on hiljutiste maailmasündmuste valguses väga aktuaalne teema.

[femme_gallery id=”76701″]

„Kevad-suvi moekollektsioon tuletab meile meelde, et peab keskenduma elule endale ja P.R.A.E.G.U. See meenutab, et elu on nagu habras  silmapilk. Elu on meie suurim ime! Elus ei ole garantiisid, aga on olemas P.R.A.E.G.U. Seetõttu me peaksime elama oma elu võimalikult täisväärtuslikult juba P.R.A.E.G.U., et pärast mitte kahetseda raisatud aega ja võimalusi! Me peaksime tähistama igat hetke oma elus! On oluline muuta käesolev hetk kõige elavamaks, värvikamaks ja põnevamaks seikluseks!” rõhutab Julia Aiste, disainer ja luksusliku moebrändi asutaja.

Julia Aiste Luxury Design defineerib uuesti igapäevase riietumiskoodi ja julgustab kõiki naisi riietuma iga päev ja P.R.A.E.G.U. nagu erilise pidustuse jaoks! Disainer Julia Aiste inspireerib elama siin ja P.R.A.E.G.U.!

Kevad-suvi moekollektsioon juhib tähelepanu erinevate kangaste ja tekstuuride imelisele mängule nagu näiteks Itaalia luksuslik samet, siid, šifoon, buklee, gipüür, puuvill, viskoos, vill, luksuslik polüester, tüll,  jaanalinnu suled ja luksuslik  käsitsi valmistatud 3D littrite tikandiga võrk. Uus kollektsioon hõlmab naiselike siluette klassikalises tõlgenduses koos moodsa vimkaga, mida peegeldavad kõige paremini julgete värvide mäng ja eemaldatavad dekoratiivsed detailid, nagu  vööd, sallid ja sulgedega kaunistaud kätised ja paelad.

Kogu kollektsiooni leiab veebipoest.

Krissmas

Meie kodumaine moemärk Kriss Soonik on taaskord välja tulnud ägeda fotosessiooniga “Päev pärast jõule”.

[femme_gallery id=”76408″]

See on see aeg, mil oleme toidust pungil, perega kvaliteetaega veetnud ja palju kingitusi vahetanud. See on aeg, mil saame veidi hinge tõmmata ning keskenduda iseendale. Teha seda, mida soovime. Olgu selleks klaasike proseccot koos vahukommidega hommikusöögi ajal, meie sohvariiete kandmine koos efektsete kõrvarõngastega või hea raamatu lugemine pitspesu väel.

Kampaaniatooteid on võimalik soetada Kriss Sooniku stuudio-poest Paavli 5/2 ja kodulehelt.

Marimo uus kollektsioon kannab edasi vabaduse vaimu

Oktoobris Itaalia alpides pildistatud kollektsioon “The Freedom is Within You” (tõlkes „ Vabadus on sinus eneses“) kannab edasi vabaduse vaimu ja selle tähtsust meie muutunud maailmas. Alpid oma majesteetlikkuses sümboliseerivad looduse ning ka inimese sees peituvat jõudu.

[femme_gallery id=”76393″]

„Vaatamata välistele oludele, on vabadus ja jõud meie endi sees, mida soovime uue kollektsiooni ja nende lummavate Itaalia alpide kaadritega naistele meelde tuletada; neid innustada ning toetada. Suhtlen igapäevaselt uskumatult tublide ja ägedate naistega, nad on minu suurim inspiratsiooniallikas. Tore on tunda toetava kogukonna jõudu, mille oleme Marimo väärtusi hindavate naistega loonud,“ selgitab kodumaise luksusmoe brändi Marimo asutaja ning disainer Mariliis Pikkar kollektsiooni sünnilugu.

Uues kollektsioonis esindab vabadust ülimugav kangas ning lõiked, mis lubavad naistel tegeleda nende jaoks kõige olulisemate asjadega elus. Tooteid luues pidas disainer silmas Marimo rahvusvahelist klientuuri – tänu kangale ja lõigetele on need rõivad sobilikud erinevale kehatüübile, suurusele, vanusele. Hoolikalt valitud kangas ning läbimõeldud lõiked muudavad kollektsiooni tellimise e-poest tõeliselt lihtsaks ning klient ei pea muretsema rõiva istuvuse pärast.

Kogu kollektsioon on loodud musta värvi, kerge sädelusega viskoosisegu kangast, mis on veniv ning kandes mugav; õrn sädelus lisab luksuslikkust ja paneb kanga elama. Modernne naiselikkus mugavas võtmes on Marimo uue kollektsiooni keskmes – mitmekülgsus väljendub esemete kandmisvõimaluste rohkuses, näiteks pikk kardigan, mida saab kasutada ka jaki ning kleidina – ideaalne kolm ühes rõivaese.

„Kahtlemata on naise garderoob midagi muud, kui see oli 2 aastat tagasi, olenemata riigist või paigast. Läbi igapäevase suhtluse nii meie kodu- kui välismaiste klientidega saame tõdeda, et praktilisus ning mugavus on naiste jaoks täna esikohal, kuid esinduslikkus ega naiselikkus pole kuhugi kadunud. Mul on hea meel, et olen saanud need kaks asja – Marimo naiselik elegants ning mugavus – tuua kokku selles Vabaduse kollektsioonis.“, lisas Pikkar.

Marimo uus kollektsioon “The Freedom in Within You” on saadaval e-butiigis ning Marimo esindusbutiigis Tallinna Vanalinnas Müürivahe tn 17.

Tiina Talumehe armastuse armee

Öeldakse, et mida külvad, seda lõikad. Aga mis oleks, kui külvaks terve maailma üle headuse ja empaatiaga, rõõmu ning unistustega? Just seda plaanib sel sügisel teha Tiina Talumees. Kindlal sammul, üksteise järel astuvad areenile enesekindlad armastuse sõdurid. Neile jagatud ordenid räägivad lugusid headest soovidest, märkamisest ja hoolimisest. Nende kaugusesse vaatavas pilgus on rahu ja mõistmine, sest nad teavad  – armastus võidab niikuinii!

[femme_gallery id=”76282″]

Oskuslikult miksitud militaarne rangus läbi Tiinale omase naiseliku pehmuse on sügishooaega toonud täiesti uudse moenoodi. Kõlama on löönud camo värsked värvimiksid ja silmapaistvad nööbidetailid. Kihilised rõivakomplektid toetavad hästi kohalikku kliimavöödet ning lisavad mängulise nüansi. „ Sõjaväe vormid  on mind alati positiivselt erutanud. Oli absoluutselt viimane aeg armeerõivastest inspireeritud kollektsioon luua ja siduda see just hetkel hädavajaliku kõikvõimsa maailmapäästva armastuse teemaga. Nii sündiski „Army of LOVE“ kontseptsioon“ sõnab disainer.

Erilise koha kollektsioonis on saanud sel korral ka aksessuaarid. Märkamisele ja tunnustamisele viitavad südamekujulised prossid ning kõrvarõngad on heaks kingiideeks ka saabuvaks pühade hooajaks. “Erinevas suuruses ja värvis südamekujulised glasuuritud puidust kõrvarõngad ja armastuse aurahad peaksid jõudma heade emade, vaprate õpetajate ja kõigi tingimusteta armastajate rinda“ räägib Tiina.

Kollektsiooni lipuvärv on armeeroheline, mille omapära rõhutavad kontrastsed lillad, taevasinised ja kuldsed värvigammad.  Spetsiaalselt kollektsiooni tarvis loodud kamuflaaž-mustrilised kangad on kootud ja trükitud Itaalias. Kasutusel on palju villa, nii duubel-kui ka shifoonkrepi, trikotaaži ja buklee näol. Luksuslikumad kleidid aga on valminud siidžakardist, kuigi unustatud pole ka igapäevaselt praktilisi materjale nagu teksa ja viskoostrikotaaz.

Tiina Talumees on aeglase moe bränd, mille eesmärk ei ole kunagi olnud võita hinnalahinguid või täita riidepuud masstoodanguga, sest sellest olulisem on ökoloogilise jalajälje vähendamine. Tiinal on suur soov, et tema looming oleks pikka aega kantav ja selle väärtus riidekapis ajaga vaid kasvaks.

Armastuse armee teravale nägemisele aitasid kaasa Instrumentarium’i uued prillid ja modellid veelgi kaunimaks võlus Max Factor’i ning Wella Professionals’i ilunaiskond. Kollektsiooni valmimisele lõi meeleolu Clos Amador Cava Brut Delicat ja Vana Tallinn. Tervistavat hüdratsiooni võimaldas Haage vesi. Eheda atmosfääri tekitas Eesti Sõjamuuseum ning kindla sammu andsid Samelini sõdurisaapad.

Ellen Richard tuli välja oma esimese kõrvarõngaseeriaga

Iga riietuse parim sõber on pilkupüüdev aksessuaar ning sedapuhku lõi ELLEN RICHARD käed peamiselt Belgias tegutseva ehtebrändi MADAM SCHUSTER’iga, et luua oma brändile isikupärane ja omanäoline  kõrvarõngaseeria.

[femme_gallery id=”76253″]

Kahe brändi koostöös sündis kolm erinevat figuuri, mis kõik on inspireeritud naisekeha võlust ja väest, mida omakorda täiustab muster ja käsitöö unikaalne ilu. „Mitte ükski ehe pole teisega identne, mis meie jaoks tähendab väga elulist ja isikupärast lähenemist loomingusse. Mood peab olema kordumatu, täpselt nagu Sinagi,“ – avavad disainerid Kristi Pärn, Andreas Kübar ja Grete Rämmal ehete tausta. „Suurepärase energiaga sündinud koostöö peegeldub ka tulemuses ning mis saaks olla parem kui oma klienti sütitada ja talle ilmeka detailiga uut hingamist anda. Praegusel pimedal aastaajal kulub kübeke värskust kahtlemata kõigile ära.”

Kõrvarõngaseeria BODY on saadaval ELLEN RICHARD’i stuudiopoes, Telliskivi 60A ja veebis www.ellenrichard.com.

Madam Schuster’i tegemistel saab silma peal hoida Instagramis.

Ehete hind on 59.- eurot, materjaliks on polümeersavi ja tagused on hõbedast.

Armastusest immutatud looming

Kristina Viirpalu esitledes armastusest kantud kollektsiooni nimega ŽETEMM.

[femme_gallery id=”76168″]

“Armastus on erinevatest kihtidest, kiududest ja harudest koosnev säsi, mis hoiab püsti tema ümber keerlevat elu. Me armastame inimest enda kõrval, lapsi, isamaad, emakeelt, oma tööd, merd, metsmaasikaid, siiakala, siidiriiet, päikeseloojanguid, põllulilli, muusikat, luulet, oma isiklikku jumalat ja iseennast,” kirjeldas moelooja kollektsiooni sisu.

“Armastusega immutatud looming lendab kõrgustesse, kirega tähistatud töö särab kaugele. Meie esivanemate armastuse jõud jõuab meieni läbi traditsioonide ja oskuste,” avas Kristina Viirpalu, et seda hinnates oleme tugevad, loovad ja maailmatasemel silmapaistvad.

Armastusega loodud mustril on sajanditepikkune sära, mis tõstab meid välja globaliseeruva maailma ühetaolisusest. Haapsalu salli unikaalne õrnus inspireerib loojat ka digitaalsel ajastul, väikeste eesti lillede ilust välja kasvanud tikand võib õilistada ka kuninglikke rõivaid.

KÕIK ON ARMASTUS, ARMASTUS ON KÕIK. ŽETEMM.

Kontrastsed värvid!

Kirill Safonov värske kollektsioon oli loodud kontrastsedest värvidest. Kohtusid külmad ja erksad toonid nagu virmalised. “Disainerina huvitab mind kanga tekstuur, eksperimenteerimine silueti ja värvidega. Mul on hea meel, et need ideed, mis sünnivad minu peas, saavad reaalse teostuse. Nad inspireerivad mitte ainult mind, vaid ka mind ümbritsevaid inimesi ja kolleege,” avas Safonov loomingu tausta.

[femme_gallery id=”76145″]

“Moedisainerina on mind alati köitnud küsimus, kuidas luua tooteid, mille siluetti saab kandja muuta. Selle väga heaks näiteks on puhvis varrukad, mida olen oma loomingus juba väga mitmeid aastaid kasutanud. Viimastes kollektsioonides olen kleitide ja mantlite disainimisel kasutanud suuri ja massiivsed varrukaid, mis ühtpidi olles jõulised, toovad teiselt poolt hoopis esile naiseliku õrnuse meie tänapäevases maailmas,” kommenteeris disainer. Inspiratsiooni oli moelooja saanud ajaloost – nii renessanisajastust kui ka vanast Euroopast. “Olen väga tänulik oma inimestele, kes usaldavad minu maitset ja kannavad minu disainitud,” lisas Safonov südamlikult.

Diana Arno esitles kahte vabadust kiirgavat kollektsiooni

Diana Arno tõi Tallinn Fashion Weeki lavale koguni kaks kollektsiooni, näidates käesolevale hooajale loomulikke sügis-talviseid rõivaid ning verivärsket kevad-suvi 2022 kollektsiooni.

[femme_gallery id=”76083″]

Sügistuuled kuulutavad vabadust, mis väljendusid vabamalõikelistes ja vabamat sammu soosivates siluettides. Spordirõivastest tuttavad detailid ja tänavamoe kultuslikud riideesemed olid tõlgendatud läbi elegantsuse prisma, et defineerida uutmoodi naiselikkust. Ülesuuruses mantlid ja tepitud jakid, peenvillased kleidid ja kostüümid kõnesid mugavusest ja kutsuvad taasavastama looduse vaiksete värvide harmooniat.

Moemärgi kevad-suvine kollektsioon viis moepubliku vabadust kiirgavasse universumisse. Dünaamiliselt naiselikud lõiked olid inspireeritud inimtühjade randade ilust, pilvede poeetilisest kergusest ja päikeselise päeva toonidest. Lahustudes looduses ja kuulates intuitsiooni sosinat, sündis lakooniline lihtsus ning erksate ja rahulike värvide sümbioos.

Mammu Couture viskas dressid nurka

Suurejooneliste lõigete, detailide ja naiselikkuse poolest tuntud kodumaine moebränd Mammu Couture esitles Tallinna moenädalal kõrgmoodi, tuues lavalaudadele ka pruutkleidid.

[femme_gallery id=”76038″]

“Oleme kaua oodanud seda hetke, mil saame oma kliente jälle rõõmustada uue show’ga ja tuua taas lavale Mammu Couturele omased suuremahulise käsitööna valminud ning detailidest pakatavaid kleite,” ütles brändi asutaja ja moelooja Maria Tammeorg. “Dressid viskame sellel korral nurka ning teeme tasa aja, mil kleidid pidid kapis ootama,” lisab disainer tarmukalt.

Moeetendusel nägi assortiid õrnust ja ajatut stiili armastavatele kontoris töötavatele kaunitaridele ja lummavaid kleite pidulikemateks sündmusteks. Bränd kannab hoolt ka suuremate glamuursete sündmuste eest – moevaatemängu lõpetas pruutide kõrgmoe etendus, mis oli suurepäraseks finaaliks moenädala kolmandale päevale.

Alexanderling tõi moelavale diskoajastu

Alexanderling esitles moenädalal diskomeeleolus sügistalvist kollektsiooni nimega “Studio Renais54ance”.

[femme_gallery id=”76010″]

“Meeled on sügiseselt pidulikud ja moevaatemängu lavalaudadele tagasi toomiseks oli hea aeg meenutada Ameerika kultusklubi Studio 54 ajaloolisi tegemisi. Taaselustamine ei tähenda tingimata täiusliku kompositsiooni loomist konkreetse ajahetke väljanägemise kohta, vaid segu kõigest, mis peegeldab meie vajadusi ja soove eilsel päeval. See, kuidas me kümnendi stiilist aru saame, tuleb fookusesse vaid tagantjärele mõeldes,” selgitas Anu Ling bränd kollektsiooni meelestatust. Alexanderling on enda jaoks välja noppinud 1970ndate lõpuajastu erinevad elemendid, mis on suuremas osas majanduslanguse-eelse dekadentsi ja ohjeldamatu peoglamuuri osad.

Moevaatemängu raames tuli esitlusele paarkümmend komplekti, mille väikestes ajaloohõngulistes detailides peitus võlu: kergelt lohakad, palistamata reväärid, millele kontrastiks kantidega ääristatud taskud. Suured pärlitest kaelakeed, graatsiliselt kõrged siid-organza kraed ja luksuslikult sädelev plissee – just need on Alexanderlingi tänavused sügise märksõnad.

„Murrangulistel aegadel on hea põgeneda mõistatuste ja fantaasia maailma. Seda kõike õhutavad lasteraamatud, aga ka kujutav kunst ja kirjandus, olgu selleks Rapuntsel, kes elas pealesurutud karantiinis või tragöödia „Pidu katku ajal“, mis mõlemad meenutavad veidi tänast päeva,” lisab moelooja.