Kui kunst kohtub moega

Lindex esitleb erilistest kunstiteostest innustatud erksavärvilist, positiivset ja väljendusrikast kollektsiooni “Art meets Fashion”, mis on loodud austamaks igat naist.

[femme_gallery id=”55982″]

“Rõivad mängivad isiksuse ja eneseväljenduse juures tähtsat osa. Mood annab rõõmu ja enesekindlust. Lindexi jaoks on väga oluline sellele tähelepanu pöörata ning luua kantavaid ning väljendusrikkaid rõivaid meie klientidele. Tänu kunstiteostest saadud inspiratsioonile on see kollektsioon tõeliselt eriline,”ütleb Lindexi naisterõivaste osakonna disaini- ja ostujuht Pia Ekholm.

Kollektsioon põhineb moodsast kunstist innustatud loomingul, mille on Lindexile loonud kaheksa noort kunstnikku. Iga kunstnik lõi oma nägemuse ja tehnoloogia abil naiste auks ühe originaalse kunstiteose. Kunstiteoste eripärasid tõlgendades said Lindexi disainerid oma tööks uue ja huvitava suuna.

“Art meets Fashion” kollektsiooni kuuluvad rõivad, aksessuaarid ja ujumisriided. Kollektsioon koosneb 12 esemest, sealhulgas ääristamata teksajakk, siidist kimono, vegan nahast kott ning laineliste äärtega retrolikud ujumisriided. Kõik kollektsiooni esemed säilitavad nii välimuselt kui mõttelt selge seose algupäraste kunstiteostega. “Art meets Fashion” kollektsiooniga soovis Lindex luua kantavaid riideid naistele, kes soovivad ennast ning enda iseloomu kehtestada läbi väljendusrikka moe.

Lindexi poolt soetatud kunstiteosed müüdi eksklusiivselt eranäitusel. Müügist saadud raha annetatakse HERprojecti heaks. Tegemist on koostööl põhineva algatusega, mille eesmärk on aidata ülemaailmsetes tarneahelates töötavate madalate sissetulekutega naisi.

Ainulaadne kollektsioon “Art meets Fashion” on saadaval veebipoes lindex.com alates 8. märtsist.

Guildi makrameekleit oli üks omanäolisemaid

Eesti Vabariigi sajandal sünnipäeval üllatas kodumaine rõivamärk GUILD oma esimese õhtukleidiga, mida kandis kunstnik ning värske liikumise VÕRDSED algataja, Mary Jordan. Kleit, mis pälvis tähelepanu nii meil kui võõrsil, oli tavapärase õmblustöö asemel valmistatud hoopis iidses sõlmimistehnikas.

[femme_gallery id=”55824″]

“Olen mõtteid makrameerõivastest mõlgutanud juba tubli mitu aastat,” räägib GUILDi peadisainer Joan Hint ning jätkab: “..ja kui Mary ühel ilusal suvepäeval teatas, et “Ma soovin, et ev100 puhul valmistaksid kleidi mulle just sina, sest esiteks mulle väga meeldib see, mida te GUILDiga teete ja teiseks, ma tunnen, et just sina kuidagi.. mõistad”, siis oli selge – ehk ongi aeg küps, et too pikaaegne unistus ellu viia?

Meil on Maryga olnud varasemalt nii mõnigi sügavam vestlus, mille põhjal oleme võinud ära tunda, et on paljutki, mis meid ühendab. Sügav side loodusega ja mure selle kestmajäämise pärast, huvi iidsete tsivilisatsioonide vastu, suhe iluga, mis lubab näha kõikjal alati potensiaali ning katkematu soov, et maailm, kus me elame, oleks parem paik kõigi jaoks. Ta jagas minuga veel mõnda märksõna nagu kartmatus, avatus, spirituaalsus, tugevus, sensuaalsus, ilu, kotkad, rongad ja draakonid ning andis mulle seejärel täiesti vabad käed. Naiselt, keda ma tema tulisuse ja tehtud projektide tõttu väga hindan ja kes on varasemalt kandnud vaid suuri nimesid nagu Oscar de la Renta ja Prada või üldse udupeent vintaaži, kõlas säärane pakkumine vägagi ahvatlevalt ja samal ajal, ka aukartustäratavalt.

Kui ma käisin talle välja mõtte mustast, salapärasest makrameekleidist, oli Mary kohe võlutud. Ta käis Gildimajas, andis oma kõikvõimalikud mõõdud ning disainimisprotsess võis alata. Mediteerisin ja vaigistasin meelt, et loomingul oleks ruumi, kuhu tulla. Visioon tuli. Seejärel võtsin paberi ja tõdesin – ma ei suuda seda joonistada! Kuidas sa disainid midagi, mille tehnikat sa ei tunne? Järelikult tuleb selgeks teha! Ja kui kursuseid pole kohe varnast võtta, õpid ise ja nii ma vaatasingi, ööd ja päevad õppefilme erinevatest sõlmimistehnikatest. Pilt selgem, kandsin Mary mõõdud üle mannekeenile, kelle seljas hoomasin vormi ja mõõte oluliselt paremini kui paberil.

Pidevalt nuputades, kust ja kuidas nöörid ja sõlmed üldse kulgeda saavad, tegin käepärase takupaelaga ümber mannekeeni vähemalt 4 erinevat mustrivarianti kuni viimaks visuaalse tulemusega rahul olin ja ka tehniliselt seda võimalikuks pidasin. Kleidi keskkohta said kaunistama metsarahvale kohased lehemotiivid ning iga tšakra ehk energiakeskus peenkehal sai oma väepunkti. Varrukad ja seelikuosa panin paberile visualiseerides end Maryna – tippisin kikivarvukil mööda tube ja kõrvutasin iseennast muudkui samale pikkusele krutitud mannekeeniga. Kujutlesin kätlemise hetke ning tajusin – kui palju väge annaksid just sellele kandjale põlisameerikalikud narmad varrukate otsas! Läbi selle nägemuse juba avalduski šamanistlik, sõdalase vaim,” kirjeldab Joan.

Õige meistri leidmine, kes suudaks aga säärase visiooni ellu viia ja ka kvaliteetselt teostada, oli omaette kogemus. “Muidugi ma lootsin leida mõnd meistrit Eestist, kellega külg külje kõrval see kleit valmis punuda. Säärast meistrit aga leidmata, otsisime edasi ja nõnda mitmeid kuid – lähiriikidest Lääne-Euroopani, Lõuna-Ameerika ja kaugete mandrite ja Austraaliani välja, kust viimaks leidsimegi makrameepunuja Denisse M Vera, kellega klappis koheselt ja kes oli disaini tehnilisest võimalikkusest rabatud,” vestab Joan. “See mõjus julgustavalt.”

Ta lisab, “Edasi läks nagu lepase reega – valisime materjalid ning Denisse lasi Austraalias kätel käia. Olime pidevas suhtluses, ajavahe tõttu nii hilja öösiti kui varahommikuti. Rätsepatöös äärmiselt vajalikke vaheproove me teha ei saanud ning Mary viibis nii või naa ise üldse Prantsusmaal. Ütleme nii, et ärevus oli päris suur ja selle kõige kõrvalt oli ka terve bränd Steniga juhtida.

Kui kleiti esimest korda Tallinnas Mary seljas nägin, ei saanud ma üle pika aja sõnu suust – see istus nagu valatult! Tegime peene alusseeliku alla ja kõik passis omavahel laitmatult. Kui oleks midagigi nihkesse läinud, siis säärase tehnika puhul uut kleiti me enam teha poleks jõudnud.”

Erilises tehnikas valminud kleidile kulus täpselt 850 meetrit nööri, 5, meetrit šifooni, 85 tundi sõlmimiseks, teist sama palju disainimiseks ning koos meistri otsingutega kokku lligikaudu 200 töötundi.

Omapärast kleiti said täiendama ka erilised kingad, mis olid valmistatud spetsiaalselt antud ürituseks hinnatud Austria kingameistri Carolin Holzhuberi poolt, kes on seni nõustunud koostööd tegema vaid maailma tipptegijatega – nagu nt äärmiselt innovaatilise Iris van Herpeniga. Mustast nahast kingad said kaaslaseks 15-sentimeetrised vasest kontsad, mis sümboliseerivad võrdusmärgina inimeste vahelist võrdsust. “Me oleme kõik inimesed ning me kõik väärime vaid parimat. Konfliktid ei ole vajalikud, kuid me tõesti peame õppima teineteist austama, armastama ja abistama, et kujuneda ühiskonnaks, kus kõik on võimalik ja kõik on võrdsed,” sõnas kingameister.

Ka väikesed detailid olid üdini läbimõeldud – sõrmused pärinesid Mary Jordani enda kogust ning kõrvarõngasteks valis Joan Hint Hollandi juveelikunstnik Monocrafft’i paganistlikud roosast kullast ehted, mida saab peatselt soetada ka GUILDi uuest, Laial tänaval avatavast esinduspoest. “Nagu Holzhuberigagi, olen olnud ka Merreliga (Westhoff, Monocraffti looja ja peadisainer) aastaid soojades suhetes. Kõik, mida elus teeme, mängib üks päev rolli,” sõnab Hint.

Palju pilke püüdnud ridikül, mis kandis sõnumit VÕRDSED, oli aga Mary Jordani enda idee. “Imetlusväärne, millise mängulisuse ja kergusega ta poliitiliselt vajalikke sõnumeid kommunikeerib. Ja olgem ausad – originaalne ka, kas keegi on üldse varem midagi säärast teinud? See oleks auväärt, kui oleks,” märgib Hint.

Ka soeng ja meik saavad sõnumit kanda. “Ma olen alati võlutud olnud Ellen Walge loomulikult mõjuvast jumestuskunstist ning kuigi see ei tulnud piltide pealt välja, said peokülalised nautida ka Mary silmade ümber kumavaid avatarilikke täpikesi,” kirjeldab Joan. “Samal ajal peegeldas tema soeng Põhjala valküürilikku sõdalasvaimu ning säärases punumiskunstis olen alati usaldanud imelist Kati Vaikret.”

“Praegu olen lihtsalt väga tänulik, et Elu hoidis ja kõik õnnestus. Mul on hea meel, et Mary tundis end võitmatu ja kaunina, et see kleit meeldis nii meie inimestele kui ka välismaalastele ja sai mitmel korral märgitud kui üks kaunemaid kleite vastuvõtul. Ja ennekõike, on mul eriti hea meel, et selle kiitsid heaks ka mu enda rätsepad ja gildikaaslased, kes kogesid närvikõdi kõrvalt ning kes andsid endast parima, et luua üheskoos ka peenest kašmiirvillast imetabane ülikond Mary abikaasa Eerik-Niiles Krossile.”

Rohkem infot VÕRDSED liikumise kohta
Ja GUILDi kauneid kunste

Igikestev girl power!

Hiljuti Londoni moenädala põhikavas esitlusele tulnud Roberta Eineri uusimas kollektsioonis valitses tema loomingule igiomane girl power. Ehkki igal hooajal on selle ümber loodud justkui uus paralleelmaailm, jääb brändi vaim ikka samaks – see on noor mänglev tütarlaps, kes tunneb end oma kehas hästi ja on õnnelik, olles tema ise.

[femme_gallery id=”55775″]

1980. aastad tunduvad olevat põhjatu ideede varasalv, mis on erinevaid moekunstnikke inspireerinud juba pea kaks kümnendit. Roberta vaimustus seekord filmidest „Blade Runner” ja „Tron”; vanadest videomängudest ja nende kirevast graafikast; power suit’i võimsusest, neoonvärvidest ning kogu selle kompoti veidrustest. Mitmed kleidid ja jakid said rikkalikult kaetud Swarovski kristallidega, mis lisavad rikkalikult glamuuri – koostöö, mis jätkub juba kolmandat hooaega.

Ometi pole sugugi kõik kleidid disainitud maksimalistlikku esteetikat silmas pidades – on ka märksa tagasihoidlikumaid komplekte, kus pääsevad mõjule väikesed detailid.

Pidžaamastiilis tikitud ülikonnad vahelduvad kaunistatud puhvjopedega, litritega peokleitidele lisavad vaheldust peenikese triibuga kangas ning asümmeetrilised lõiked. Roberta lisab oma loomingule isikliku aspekti, kujutades tikitud piltidel oma vanemaid nende puhkusereisidel 1980. aastatel.

Kollektsiooni esitlus ise oli üsna värvikas ja ebatavaline. Modellid tantsisklesid 1980. aastate muusika saatel, aeg-ajalt riiulilt mõnda taldrikut haarates ning kirjutades sellele midagi taunimisväärset, mida nad sooviksid maailmast hävitada. Loosungitel oli mainitud kapitalismi, mõõdulinti, rassismi, võltssõpru ning paljut muud. Seejärel loopisid tüdrukud taldrikuid suure hooga vastu seina, nii et killud lendasid üle kogu ruumi laiali. Nende tegevus, ehkki sümbolistlik, andis lootust, et sellise suhtumisega saab ehk tõesti maailmas ühtteist paremaks muuta.

Massiivsed vormid ja julged mustrid

Eesti moekunstnik Kristel Kuslapuu esitles Londoni moenädalal oma uut kudumite kollektsiooni „Hero“. Värske loomingu esmaesitluse võimaluse Londonis tagas talle hiljutine võit mainekal rahvusvahelisel moevõistlusel “Ones To Watch”. Kuslapuu loomingus põimuvad massiivsed vormid, julged mustrid ja provokatiivsed sõnumid.

[femme_gallery id=”55634″]

Kristel Kuslapuu sõnul läks esitlus üle ootuste hästi. “Kui teistel oli tavaline mõneminutiline grupietendus laval, siis mina sain kasutada tervet saali ja minu modellid olid laval poolteist tundi,” on moekunstnik igati rahul. “Korraldajate sõnul oli mul piisavalt tugev kontseptsioon. Sellist etendust nagu mul, tehti “Ones to Watch” võitjatega esimest korda. See oli suurepärane võimalus kohtuda sisseostjate, stilistide ja huvilistega, sest olin terve aja saalis,” kirjeldab Kuslapuu muljeid.

Londoni moenädala raames toimunud etendusel oli saal terve aja rahvast täis ja huvi oli suur. “Kindlasti kõige mõjuvaim, kvaliteetsem ja tähtsaim üritus, milles olen osalenud. Rõõm oli töötada oma eriala tippudega nagu stilist Rebekah Roy ja juuksur Phillipp Haug,” lisab kunstnik. “Tänan veelkord Viru Keskust, kelle abiga sain sellisel märgilisel üritusel osaleda. Samuti soovin tänada LUMI, AirBalticut, Shishit ja kindlasti Anna Verschik’i, kes aitas mind kudumisel,” sõnab Kuslapuu

Eelmisel aastal Eesti Kunstiakadeemia moekunsti eriala lõpetanud Kuslapuu on võitnud SuperNoova ja ERKI moeshow ning olnud nomineeritud nii Kuld- kui Hõbenõelale. Hiljuti saabus noor disainer New Yorgi moenädalalt, varasemalt on ta oma kollektsioone esitlenud ka Londoni, Kiievi ja Riia moenädalatel. Kuslapuu loomingut on kajastanud mitmed rahvusvaheliselt tuntud väljaanded nagu Vogue Italia ja One Magazine.

Kollektsiooni “Hero” esmaesitlus toimus pühapäeval Euroopa juhtiva moeagentuuri Fashion Scout korraldataval etendusel “Ones To Watch”, Londoni moenädala raames.

“Ones To Watch” on mainekas ülemaailmne moekonkurss, mis tõstab esile noori lootustandvaid moeloojaid. Kokku oli võistlusel neli vooru, kus algselt osales sadu soovijaid üle maailma. Vaid neli väljapaistvat uut disainerit valiti välja ja neil avanes seeläbi võimalus osaleda samanimelisel etendusel Londoni moenädalal.

Etno vaatemäng

27. jaanuaril toimus Eesti Rahva Muuseumis moeshow “ENNE”, mille raames esitleti disanerite Sirli Pohlaku ja Kertu Kivisiku värskeimat loomingut, etnograafilisest pärimusest inspireeritud modernseid kollektsioone. Tegemist oli erakordses atmosfääris toimuva moeetendusega, milles kokku said minevik ja tulevik, vana ja uus.

[femme_gallery id=”55526″]

Inspireerituna rahvarõivastest näitasid disainerid neljakümne meetri pikkusel laval värvirohket ja julget loomingut, mis peegeldab neid nii inimese kui ka moekunstnikuna. Lisaks tõi moevaatemäng lavale ka eksklusiivse vaheshow, mis ühendas teiste noorte disainerite etno loomingut.

August esitleb Berliinis ja Pariisis oma uut kollektsiooni

Jaanuaris Berliinis ja märtsis Pariisis esitletava Augusti kollektsiooni läbivaks inspiratsiooniks on kultuslaulja ning stiiliikoon Sade, sugemed meesflamenkotantsijate kostüümidest ning 80- ndate garderoobi elemendid Augustile omases androgüünses võtmes.

[femme_gallery id=”55459″]

Augusti looja ning disaineri Äli Kargoja sõnul oli seekordses loomeprotsessis eesmärk rikastada kollektsiooni julgemate volüümide, prindi ning kangaste valikuga. “Augusti seitsmendas kollekstioonis on mänguliste visuaalide abil ühendatud temperamentne lõunamaa karge põhjamaisusega,” lisab disainer.

Kollektsiooni kangavalik on laienenud luksusliku orgaanilise puuvilla, siidi ja kanepiseguse kangaga. Samuti on suur rõhk hooajale omastel eri tekstuuridega villastel kangastel ning nahasõbralikul meriinovillal. 80-date hõngu lisab Augusti jaoks uudne orgaanilise puuvilla baasil valminud teksakangas. Kõik orgaanilised puuvilla kangad on märgistatud GOTS sertifikaadiga. Kogu disainprotsess ideest viimistluseni on aset leidnud Eestis.

Sügis-talv 2018 kollektsioon tuleb esitlusele PREMIUM rõivamessil Berliinis 16-18.01.2018 ning märtsis Pariisi moenädala ajal BERG showroomis.

Augusti uusima loominguga on võimalik tutvuda brändi uuenenud kodulehel ning peagi ka e-poes ja uues avatavas stuudios.

August on 2014. aastal loodud rõivabränd, milles ühinevad looduslikud kangad ning innovatiivne rõivadisain ning mis on pälvinud tunnustust nii kodumaiste tarbijate kui ka Eesti Moedisaini Liidu poolt. Augusti loojaks on eestlannast rõivadisainer Äli Kargoja, kes omandas moedisaini alase hariduse Pariisis Studio Berçot moekoolis. Pärast kogemust Nicolas Andreas Taralise (Pariis) ning Maison Martin Margiela (New York) ateljeedes naasis Äli 2014. aasta märtsis kodumaale, et viia ellu oma visioon kaunist rõivadisainist.

Jälgi Augusti tegemisi Facebookis ja Instagramis

Õite nõiduses

Eesti oma teksavõlurid on uue aastaringi puhul valmis nõidunud värsked kahevärvilised, mis inspireeritud harmoonilise ilmavaatega lillelastest, looduse ilust ja hedonistlikust kulgemisest läbi elu.

[femme_gallery id=”55426″]

Räägitakse, et kodumaal hoole ja armastusega valmistatud Visionary Pants teksapükstele polevat istuvuselt ja mugavuselt võrdväärset. Sügavsinine pehme puuvill ühes lopsakalt lillelise siiditrükiga toob linnarahvale lähemale taimeriigi ilu. Pükste unikaalne disain kaunistab naiselikke kehavorme, lisades kandjale visuaalselt sihvakust ja saledust.

Loetud koguses haruldasi õielisi on saadaval www.visionarypants.com ja GUILDi poes Tallinnas, Toom-Rüütli 10, T-R 12-19.

Mystical Gold

Hiltoni hotellis toimus Goldtime ja Bastioni aastalõpu särav pidu, mis oli kaunis tunnustus loomulikule ja samas nii võimsale naiselikkusele.

[femme_gallery id=”55232″]

“Goldtime ning Bastioni ühiselt loodud kollektsioon Mystical Gold on võitnud Eesti naiste südamed ning nüüd aastalõpul, kus pidude hooaeg on kulmineerumas, oli võluvaim aeg kollektsiooni edu tähistada müstlistes meeloludes.” rõõmustas Kristiina Kõllo , Goldtime ostujuht ja ühtlasi kollektsiooni kaasautor. Moetendusel sai nautida Bastioni pidulikku aastalõpukollektsiooni, mis teeb moebrändile omaselt suure kummarduse naise elegantsusele ja andes head eeskuju, kuidas püüda pilke just saabuval pidude hooajal.

Moeshow teise osa avasid hollywoodilikus effektsuses Heti Tulve koos šarmantsete Uku Suviste ning Kristjan Kasearuga. Teine osa vaatemängulisest etendusest kuulus Mystical Gold rõivastele ning ehetele. Naiselikkusele pühendatud erikollektsioon miksib oskuslikult musta sameti kulla helkleva kumaga. Rõivaste siluetis on tähelepanu rõhutatud õlgadel ja sulgjatel vöökohtadel. Graatsiat lisavad delikaatselt paljastavad detailid – avatud seljaosad ning lõiked, mis rõhutavad peent kaelajoont.

Kogu Mystical Gold kollektsiooni muudab terviklikuks just väärismetallist ehtekollektsioon, mille iga ese kannab sõnumit– julge olla ilus. Elegantsed ehte vormid ja liikuvad ketid annavad edasi mõnusat tähistamise, liikumise, elujaatavuse ja tantsimise meeleolud. „Rõivad ja ehted selles shows olid koos kõlamas kui kaunis Viini sümfoonia ja tähistagem võimalust olla Ilus Naine“ lisas Aveli Kippari Goltime juveelioskonna juht ja kollektsiooni autor.

“Naised elage, armastage ja riietuge kirglikult” oli sõnum Bastioni brändijuhilt Kaie Kaas-Ojaverelt eilsel Mystical Gold peol kõigile erilistele naistele.

Sametine naiselikkus

23. novembril esitles rätsep-disainer Riina Laanetu populaarses restoranis KÄRBES Kitchen & Bar oma brändi La Famiglia kollektsiooni „Cammaya”.

[femme_gallery id=”54815″]

Riina Laanetu on pikka aega rõivadisainerina tegutsenud läbi võistlusspordi võtme. Tal on talent miksida materjalid selliste lõigetega, et iga riideese saab naise kehaga sõbraks. Tulemus on samal ajal šikk ja mugav – La Famiglia moodi.

„Olen veendunud, et ka pidulikus kleidis või mis tahes riietes peab naine ennast võimalikult hästi tundma. La Famiglia kollektsioonis „Cammaya” näeb küll tugevaid ja mürgiseid värve, kuid oma iseloomult on kleidid elurõõmsad: leidub nii volangi kui ka narmaid. Kui naine otsib riietuses võrdselt nii ilu, elujõulisust, mugavust kui ka seksikust, siis just tema ongi La Famiglia naine ja sobib ideaalselt „Cammaya” kollektsiooni kandma,” tutvustab Riina Laanetu oma loomingut.

Kollektsioonis näeb nii Armani, Tessuti, A. Ferretti, Valentino kui ka teisi Itaaliast ja Londonist pärit kangaid.

Esimest korda esitleti Eestis ka kopranahkadest kasukate ja vestide kollektsiooni, millega Laanetu on kaks aastat tööd teinud. „Kasukad on äärmiselt universaalsed. Neid võib kombineerida nii tossude kui ka teksadega, kontoristiiliga ja baleriinadega või hoopis piduliku kleidi ja kõrgete kontsadega. Need on kasukad, mis ei küsi vanust ning sobivad igaühele.”

Kasukaid luues on Laanetu otsinud ja leidnud taas praktilise poole. „Nimelt on Eestis kobraste arvukus sedavõrd suur, et tekitab kahju metsale ja inimese majandustegevusele. Seetõttu on kobraste reguleeritud küttimine ülimalt vajalik ja sama oluline on, et meie looduslikke karusnahku hinnataks selle vääriliselt.

Kui tänapäeval on moes roheline ja säästev mõtteviis, siis see saab olla edukas üksnes juhul, kui meil on teadmine, kuidas säästlikult toimida. Seepärast on looduslike karusnahkade, esmajoones kopranahkade kasutamine riiete tootmiseks või riietuse elemendina erilise tähendusega. Kobras on hea energiaga veeloom ja võin julgelt öelda, et sobib Eesti kliimaga ideaalselt. Kasukad kannatavad nii vihma kui ka lörtsi ja on ühtlasi äärmiselt soojad,” räägib Riina Laanetu.

Kollektsioonis esitletud tooted on alates 29. novembrist üleval Foorumi keskuses pop-up poes Studio Foorum.

Moe-performance

Neljapäeva, 23. novembri õhtul korraldasid Viru Keskus ja restoran R14 moe- ja šampanjasõpradele meeleoluka peohooaja sissejuhatuse. Säravat publikut kostitas šampanjaga Rein Kasela ning armastatud moelooja Liisi Eesmaa lõi Viru Keskuse moepoodide valikust vägeva moevaatemängu, mis andis rohkelt inspiratsiooni saabuvaks pühadehooajaks. 

[femme_gallery id=”54884″]

Moeõhtusöök

18. novembril esitleti Pärnus eksklusiivsel Moeõhtusöögil Eesti moedisainerite loomingut sümbioosis peente maitsetega Villa Ammende köögist. Ühisel moelaval näitasid oma kollektsioone värske Kuldnõela võitja Kristina Viirpalu, Katrin Kuldma, Ülle Pohjanheimo ja Riina Põldroos.

[femme_gallery id=”54772″]

Harmoonia otsingutel

Eve Roosna on Tallinnas asuva ER Boutique’i omanik ja Eesti kunstiakadeemia tekstiilidisaini kolmanda kursuse tudeng. Hiljuti tuli ta enda nime kandva brändi ME by Eve Roosna all välja oma teise kollektsiooniga „Rahu”, mis on pühendatud harmoonia otsingutele tekstiilimaailmas ja iseendas.

Seekordse loomingu tarvis ammutas Eve inspiratsiooni ühest tuntuimast 1990-ndate psühholoogilisest thriller’ist „The Silence of the Lambs”. Nii nagu on filmi tegelased sunnitud silmitsi seisma ja kohanema ootamatustega, on ka alustav disainer lähtunud ideest panna omavahel toimima esmapilgul üllatav materjalide kombinatsioon. Orgaaniline puuvill, ajatu neopreen, klassikaline vill ning 3D-kangas on Roosna jaoks olnud põnev mängumaa. Tutvu kollektsiooniga allolevas galeriis!

[femme_gallery id=”54541″]

„Minu jaoks ei ole välja kujunenud kangaid, mida ilmtingimata kasutama pean või mida ma mitte mingil juhul ei kasutaks. Materjale valides pean eelkõige silmas nende tunnetust ja mängulisust. Selle kollektsiooni eesmärk oli luua harmoonia tekstiilide vahel, mis on struktuurilt üksteisest erinevad,” kirjeldab disainer loome- ning tööprotsessi.

Kollektsioon, mis sai üles pildistatud Norras Kristiansandi Kunstihoones, on mõeldud skandinaavialiku mõttelaadiga naisele, kes väärtustab elu igat hetke, saab hakkama raskustega ega unusta sealjuures end ega mugavust.

ME by Eve Roosna uue kollektsiooniga on võimalik tutvuda ja ostaTallinnas ER Boutique’is aadressil Rooskrantsi 16.

Tagi sai uue kuue

Levi’se legendaarne trucker teksatagi tähistab sel aastal 50ndat sünnipäeva. Selle puhul teevad staarid üle maailma, nt muusikud Justin Timberlake, Solange Knowles, supermodell Karlie Kloss jpt jakke ümber ja isikupäraseks.

50 aastat tagasi tutvustas Levi’s® mudelit 70505 – originaalis Type III Trucker teksatagi. Seda on läbi ajaloo kandnud kõik – rantšoomanikud, rokkstaarid, rekkajuhid ja mässumeelsed hipid. Kõige tuntum tagimudel on viimastel aastakümnetel arenenud ja täienenud, jäädes oma põhiolemuselt samaks – klassikaliseks ja cool’iks.

Muusika, vabameelsus ja kreatiivsus on Levi’se disaineritele inspiratsiooniks. Seda kogunesid tähistama artistid Liis Lemsalu, Getter Jaani, Daniel Levi, Kallervo Karu, Laura Prits, Hanna Martinson, Elina Born, Liina Ariadne Pedanik ja blogijad Merilin Taimre ehk Paljas Porgand ning Kristjaana Mere. Vaata, millised tagid staarid stilist Karolin Kuusiku juhendamisel endale valmistasid.

[femme_gallery id=”54465″]

Tooted on saadaval Levi’s® poodides Ülemiste Keskuses, Kristiine Keskuses, Rocca al Mare Keskuses. Huvitavaid tooteid võib leida ka Järveotsa tee 50C Levi’s® Outletist Tallinnas. Tartus müüakse Levi’st® Tasku Keskuses, Lõunakeskuses ja Levi’s® uues kaupluses Tartu Kaubamajas.

TOKU toob müügile vildist sussid

Käesoleva aasta kevadel alguse saanud TOKU kingabränd toob novembri keskel müügile lambavillasest vildist toasussid. Kolm uut sussimudelit valmivad Võrumaal OmaKinga vabrikus koostöös Eesti disaineri Piibe Tompiga.

[femme_gallery id=”54370″]

TOKU vildist disainsussidel on sarnaselt TOKU tänavakingadele pearõhk mugavusel ja kvaliteedil. Piibe Tompi sõnul on sussid inspireeritud kandja vajadustest ja põhjamaisest stiilist. “TOKU susside eripäraks on jalatalda toetavad sisetallad, mida üldjuhul toasussidel ei ole. Tänu kannakõrgendusele ja võlvtoele on jalg mõnusalt ja kindlalt toetatud,” kirjeldab Piibe Tomp loodud susse, mis on mõeldud nii naistele kui meestele.

Materjaliks on sussikollektsioonile valitud naturaalne lambavilla vilt, mis hoiab jala soojana, samas laseb hingata ja väldib higistamist. Lambavilla eeliseks on veel selle mustust hülgav võime, mistõttu see määrdub kõvasti vähem kui sünteetiline materjal. Susside talla all on libeduse vastu kumm, mis kestab kaua ja on kerge puhastada.

Käsitööna valmivate TOKU susside valikus on kolm mudelit kahes värvitoonis. Mudelid on saanud nimed TOKU-le omaselt suurlinnade järgi: Brussels, Budapest ja Bern. Brussels on tagant lahtine mudel, mida saab kiirelt jalga torgata. Budapest on vana hea klassikaline, igalt poolt kinnine soe suss. Bern sai loodud inimeste huvist lahtise ninaga susside vastu.

TOKU sussid tulevad novembri keskpaigast müügile e-poodi, Tallinna ja Tartu Kaubamajja, Stockmanni ning disainipoodidesse üle Eesti. Sussipaari keskmine hind on 39 eurot.

TOKU on 2017. aasta kevadel turule jõudnud Eesti kingabränd, mis pakub mugavaid ja kvaliteetseid jalanõusid disainiteadlikule inimesele. Kõik mudelid valmivad Võrumaal OmaKinga vabrikus, mis tegutseb 1993. aastast, kuid jätkab jalatsivalmistamise peretraditsioone juba aastast 1927. Eesti jalatsivabrikus valmistatakse lisaks toasussidele sandaale, pastlaid, laste- ja võimlemissusse ning nahast sisetaldu.

Kirill Safonovi suurejoonelisus

27. oktoobril toimus Vene teatri Black Boxis Kirill Safonovi uue sügistalvise kollektsiooni esitlus, mida oli nautima tulnud terve saalitäis moehuvilisi.

[femme_gallery id=”54314″]

„Ma ei ole minimalist,” räägib disainer.

Kogu vaatemängu iseloomustas kirg, naiselikkus ja ainulaadsus. Kollektsiooni inspireeris 1930-ndate mood ja stilistika, mis tõi kogu vaatemängu suurejoonelisuse ja julguse, mida oli tunda igas esemes, mis lavale jõudis.

Kirill Safonof näitas enda loomingu uut suunda, keskendudes rohkem detailidele ja kasutades kontrastseid värve, samal ajal jäädes endale truuks, näidates uhkeid ja erilisi tikanditega rõivaid.