Unikaalse disainikäekirjaga Hanna

Montoni naisterõivaste peadisainer Hanna Haring hindab ja loob visuaalselt intrigeerivat, kuid praktilist disaini, mis ühendab maailma juhtivad moetrendid unikaalse disainikäekirjaga. Koos tugeva disainitiimiga on Hanna teinud Montonist Baltikumi suurima moebrändi, mis on suutnud äratada huvi isegi kõige moekaugemates kodanikes, ning tänu osavale juhtimisele ja julgele ambitsioonile on Montoni moemängud leidnud tee ka maailmaareenile.

[femme_gallery id=”59508″]

Värske sähvatus moetaevas

Värskeks sähvatuseks kodumaa moetaevas on Inga Vatsk-Laasner, kelle rõivabränd IVL kumab tänavamoe, kunsti ja muusika mõjutustest. Inga loob moodi limiteeritud autoriloominguna, mida ilmestavad julged katsetused ning kus kohtuvad nii nõukogudeaegsed veidrused kui ka tänapäevased, puhta joonega lõiked, mis põimuvad läbi Inga meisterlike stilistikalahenduste üheks ainulaadseks tervikuks.

[femme_gallery id=”59728″]

Särav panus moeellu

Tänavuse Hõbenõela auhinna, millega tunnustatakse viimase aasta säravaimat panust meie moeellu, viis koju Katrin Aasmaa. Ta on noor moelooja, kes on oma loomingus seadnud sihiks millegi, mida Eesti moemaastikul väga tihti ei kohta – ta keskendub meestemoe loomisele ning on disainis au sisse tõstnud julge huumorimeele. Katrini tugevuseks on läbimõeldud stilistika, millega ta seob üheksakümnendate Eesti ja kaasaegse tänavamoe, hõrgu getoglämmi ja sovetliku nostalgia, pöörased aksessuaarid ja läbimõeldud rõivadisaini.

[femme_gallery id=”59778″]

Žüriiliige Aljona Eesmaa kommenteerib Katrini võitu järgnevalt: “Katrini puhul leidsime, et ta väärib seekordset Hõbenõela, kuna tema kollektsioonid on alati läbimõeldud ning detailirohked, slaavilikust esteetikast läbi imbunud ning kõnnivad õhkõrnal maitsekuse ja maitsetuse piiril. Katrin leiab oma kollektsioonide jaoks inspiratsiooni uskumatutest kohtadest ja tema moeetendused on juba lühikese ajaga saanud legendaarseks, kuna ta suudab alati publikut millegi uuega üllatada, jäädes samas oma disainikäekirjale truuks.”

Palju õnne Kristel!

Eilne Tallinn Fashion Weeki avapäev kulmineerus suurejoonelise Kuldnõel 20 galaga, mille käigus anti üle tänavused Kuldnõela ja Hõbenõela auhinnad. Loomingulist järjepidevust, kvaliteeti ja ilu hindava Kuldnõela pälvis kudumikuninganna ja loovhuligaan Kristel Kuslapuu.

[femme_gallery id=”59631″]

Kuldnõela auhinna võitis Kristel Kuslapuu, kes nomineeriti Eesti tähtsaimale moeauhinnale juba teist korda. Kristeli loomingut iseloomustab koloriitne, mitte ühelegi reeglile alluv käekiri, mis väljendub tema vormijulges, kontrastses ja provokatiivses disainikeeles. Skulptuurselt suuri vorme ja ühiskonnakriitilist disaini viljelev Kristel ujub vastuvoolu kodumaa rõivaloomega ning tema värvikat, originaalsusest pulbitsevat ja mässumeelset disainihinge on tunnustanud ka välismaa moeeksperdid ning rahvusvahelised konkursid.

Žüriiliige Kristina Herodes sõnab, et mood on hea indikaator ühiskonna mõttelaine tabamiseks ning lisab, et selle aasta Kuldnõela ja Hõbenõela võidud illustreerivad seda hästi. “Ajad on liiga rahutud selleks, et vaimustuda filigraansest, täiuslikkuseni timmitud puhtast esteetikast. Ma isegi ei tea, kas klassikaline ilu ja glamuur tänases maailma üldse enam ilus tundubki, sel oleks nagu möödunud aegade mekk,” ütleb ta.

Kristel Kuslapuu võitu kommenteerib Herodes järgnevalt: “Tema pöörane moe-performance ja kogu looming kuulub moekunsti mässajate hulka – äärealale, teisitimõtlejate maale. Sedasorti hullud asjad võidavad siis, kui neid hoiab üleval kunstniku väga aus idee ning tervik haagib aja rütmiga. Kõrvalt võib näida see kerge žanr – kui moodi huumori ja eneseirooniaga timmida, siis saab kindlasti midagi lõbusat. Tegelikult nii ei ole. Tähenduseta asjad on võõristavalt õõnsad. Mis on Kristeli trump terves moemaailmas? Tema töös on tähendus ning ta julgeb olla täiesti üle võlli ehe, kastist väljas, määratlematu. Moes on meeletult kordamist, aga kas keegi on iial mistahes maailmaotsa moelaval näinud midagi sellist, mida teeb meie oma varrastega loovhuligaan Kristel Kuslapuu?”

Sõnumitega riided

Eesti rõivabränd Tallinn Dolls on andnud unikaalse võimaluse kanda rõivastel oma sõnumit.

[femme_gallery id=”58316″]

Esimene edukas kampaania sai alguse eelmisel aastal ning suure nõudluse tõttu on sloganid uute ideedega tagasi. Kui varasemalt on fookuses olnud naised, siis seekord ka mehed ja lapsed! Modellina astusid üles näitleja ja laulja Juss Haasma koos oma vanema tütre Miaga. Sloganite autoriteks on Robin Juhkental, Hanna Martinson ja Tallinn Dollsi enda kollektiiv kui ka Juss Haasma ise. Isa ja tütre vaheline tugev side on kindlasti edasiviiv jõud ja alati võimas vaatepilt, mida oli ka pildistamisel tunda kui tütar Mia oma isa naeratama julgustas.

Tallinn Dolls sloganitega kollektsioon on soodsalt ette tellimises www.pre-o-porter.com veebis kuni 8.04.2018.

Pre-o-Porter pakub võimalust uhiuusi kollektsioone tellida erihinnaga enne tootmist. Mida varem tellid, seda soodsamalt saad, sest hind kasvab sekunditega. Panustades keskkonnasõbralikkusele toodetakse iga toodet just erilisele tellijale. Näidiseid saab eelnevalt proovida moekeskuses Defitsiit aadressil Koidu 122, Tallinn.

Kalamaja printsessid

Kalamaja Printsess poetas lasterõivaste juurde ka emadele ja vanaemadele suunatud moenoppeid. Brändi värske kollektsioon on loodud koostöös Uuskasutuskeskusega ning nii jõudsid lavale uuskasutatud materjalidest valmistatud igapäevakleidid, kimonolõikelised jakid ja suurte mustritega kevadmantlid.

[femme_gallery id=”58186″]

Kollektsiooni värvigamma on aga inspireeritud Kalamaja kevadest ning seega võib põline tallinlane rõivastelt leida juba tuttava linnaasfalti ja porilombid, Kalamaja pargi õied ja mereääre, Pikakari ranna liiva ning takeawaykohvi toonid.

Lõbus linnadžungel

Klikkklakk pakkus mängulisi ja uuenduslikke, kuid samas lihtsate lõigetega ajatuid riideid, mida lapsed saavad ise kaunistada ja dekoreerida.

[femme_gallery id=”58166″]

Tallinn Fashion Weeki lastemoe päeval tuli esitlusele uhiuus Klikkklakki kollektsioon, mida iseloomustavad puhtad värvitoonid, mille koosmõjul detailidega võib tekkida midagi täiesti ootamatut. Uue kollektsiooni värvid on suuresti vastulöök kiirele ja tempokale värvigammale, mis mässib meid igapäevaselt enda sisse. Tegemist on toonidega, mis sobituvad “linnadžunglisse” väga hästi ning just selleks, et eristuda ja kulgeda omas rütmis. Rõivad on avarad, lihtsa joonega ning sobilikud kõikjale, kuhu lapse päev teda viib.

Disainer Marta Mooratsi sõnul iseloomustavad kollektsiooni sel korral tänapäeva Jaapani stiil ja värskete värvide kombinatsioon läbi lihtsate ning selgete vormide. Rõivaste ajatus seisneb mustrite puudumises – soetatud lasterõivaid saab värskendada hoopiski detailide muutmisega, mis säästab nii rahakotti kui keskkonda liigsete, emotsioonidele tuginevate kulutuste eest. Tänu universaalsetele lõigetele saab sama toodet kanda kindlasti rohkem kui üks laps.

Klikkkklakki idee sündis mitme ema koosjõul – tekkis tunne, et sellisel tootel, mida laps saab ise kaunistada, võiks olla turgu. Ideele saadi ka kinnitust internetiotsingutest, mis kinnitasid sellise toote puudumist Euroopas ja ka mujal maailmas. Mõtte teostus nõudis julget pealehakkamist, kuna õigete trukkide leidmine ja toimivate süsteemide väljatöötamine oli pikk ning kulukas protsess. Ehkki täna on leitud õige süsteem ning seeläbi on Klikkklakki toodetel hea kvaliteet, ei ole tootearendus kunagi päriselt lõppenud – ikka ja jälle tuleb uusi mõtteid, mida katsetada ning seejärel alles klientidele tutvustada.

Täna tegutsevad firmas neli aktiivset naist: Liisianne, Laura, Silvia ja Marta. Kõigil neljal on kodus sirgumas kaks last, kes inspireerivad ja annavad uusi ideid läbi oma erinevate arenguetappide.Valdavalt on Liisianne vastutav tootearenduse, kvaliteedi, turunduse ja müügi eest. Laura vastutusvaldkonda kuulub aga ettevõtte numbriline pool ehk aruandlused, ladu jne. Silvia arendab brändi identiteeti ja visuaalset pilti ning Marta paneb paberile kõik head disainiideed ja vastutab toodangu valmimise eest. Kuna tiim on väga hea sünergiaga, siis kindlasti ei ole ülesanded kivisse raiutud – kõik neli naist on teadlikud päevakorral olevatest teemadest ja toetavad seal, kus vaja.

Rustikaalne imedemaa

“Lõhnav valge jasmiin ning metsik luuderohi. Rustikaalne aed ning aeg oleks justkui seisma jäänud,” kirjeldab oma värsket kollektsiooni lastemoe bränd Bebe Organic, kes näitas oma loomingut Tallinn Fashion Weeki lastemoele pühendatud päeval.

[femme_gallery id=”58002″]

Bebe Organicu kevadsuvine kollektsioon “Rustikaalne imedemaa” on inspiratsiooni kogunud loodusest ja säästlikust elustiilist ning kutsub meenutama lapsepõlve päikeselisi päevi. Kasutusel on kerge struktuuriga orgaanilised kangad, looduslik linane, romantiline ja kergelt nostalgiline London Liberty kangas ning delikaatne puuvillane pits.

Kollektsioonis säilitavad lapseea vabaduse ja graatsilisuse hoolevabad ning maalähedased toonid, millele on juurde lisatud nostalgilist hõngu. Rõivad on poeetiliselt romantilised, neid kaunistavad elegantsed elemendid ning nad on sobilikuvad nii erilisteks sündmusteks kui ka igapäevaseks eluks. Kõik Bebe Organicu rõivad on põhjalikult konstrueeritud, sest bränd on keskendunud igale disainipõhisele detailile, alates hoolikalt valitud kangast kuni kõige turvalisemate nööpideni.

2014. aastal loodud Bebe Organic disainib ja turustab orgaanilistest ning naturaalsetest materjalidest valmistatud beebi- ja lasteriideid. Disainer ja asutaja Birgit Kadak on lõpetanud õpingud London College of Fashionis ning tema ajatu stiil kõnetab maailmapublikut laiemalt. Kollektsioonid on loodud teadlikule, kvaliteeti ja disaini hindavale tarbijale, kes otsib naturaalseid ning kvaliteetseid materjale. Rõivad toodetakse 0–6 aastastele. Aastas valmib kaks kollektsiooni, mida tutvustatakse oma klientidele juhtivatel lastemoe messidel Euroopas, Ameerikas ja Jaapanis. Bebe Organic lasteriideid müüakse kaubamajades, e-poodides ja butiikides ülemaailma kahekümnes riigis, Eestis näiteks Tallinna Kaubamajas ning veebipoes.

Väikese inimese ilusaks saamise kollektsioon

Armastatud moekunstnik Vilve Unt tõi lastemoe päeval lavale väikestele moesõpradele suunatud kudumikollektsiooni “Promenade”.

[femme_gallery id=”58127″]

“Suure linna äärelinna lapsed, väikelinna lapsed, külalapsed, tänavalapsed ja nende elu, mis on lihtsalt tavaline elu – see on väärtus, mis vajab jäädvustamist üheks hetkeks moelavale ning hiljem fotodena pildialbumisse,” kirjeldab Vilve Unt oma uusimat kollektsiooni ning lisab, et sel korral on inspiratsiooniks unustatud ideed, sest uus ei tähenda alati ilmtingimata paremat. “Vaadates hetkel moemaailmas toimuvaid muutusi, võib leida mineviku elementidega disainilahendusi ka hetke moepildist. On aeg hakata avastama unustatuid tulevikuideid, vaadata arhiividesse ning lapata läbi vanad mõtted.”

Nii leiab tema värskeimast kollektsioonist tavapärasest erinevaid, n-ö teistsuguseid lahendusi, milleks on muuhulgas ka veidi “kummalised” ja kiiksuga värvikombinatsioonid, kummutisahtlist leitud lõngakerad ning “igavad” mustrid. Tulemuseks on kollektsioon, mis disaineri enda sõnul on tahtlikult tavaline, sest nii ehk ongi kõige õigem – see on väikese inimese ilusaks saamise kollektsioon.

Mõnusad tuduriided

Moenädala lavale jõudsid Amiki parimad palad ehk neli erinevat kollektsiooni, kus leidub nii siidist, puuvillast ja modaalist uneriideid, aga ka printsessilikult pikki öösärke ja armsaid pidžaamasid ning lastesõbralikult puuvillaseid, ent samal ajal härrasmehelikke pidžaamasid.

[femme_gallery id=”58053″]

Nelja tegutsemisaasta jooksul on Amikist saanud rahvusvaheliselt edukas laste ööriideid tootev bränd, mille rõivaid müüakse kahekümnes eri riigis ning tunnustatud butiikides, teiste seas Harrodsi kaubamajas Londonis ja Levelkids kaubamajas Dubais. Brändi imearmsad öösärgid ja pidžaamad valmivad Tallinnas ning need on saadaval ka bränd e-poes.

Vahvad Dada-loomad

Tallinn Fashion Week lava vallutasid vahvad loomaillustratsioonid, kes on end sisse seadnud Dadamora uue kollektsiooni rõivastele. Brändi disainikeel on rõhutatult mugav, lihtne ja tagasihoidlik ning uusim kollektsioon on valmistatud kõrgkvaliteetsest mahepuuvillast.

[femme_gallery id=”57937″]

Dadamora käekirjale on omased loomaillustratsioonid, mida lapsed tunnevad ja armastavad. Nn Dada-loomad on end lapse elus tõestanud toredate kaaslastena uutes ja põnevates olukordades.

Kuna laste ja planeedi heaolu on brändi eestvedajate silmis esmatähtis, siis kasutab Dadamora enda loomingus kõrgekvaliteetset mahepuuvilla, millel on GOTS sertifikaat, väikestes kogustes kasutab bränd ka ÖKO-Tex sertifikaadiga puuvilla. Kõik Dadamora kangad ja rõivad on valminud siinsamas Eestis, et tagada toote valmimisega seotud inimeste aus kohtlemine ning toodete endi kõrge kvaliteet. Rõivad trükitakse käsitsi siiditrüki tehnikas dadamoralaste kodustuudios Tallinnas.

Dadamora moto on Vivienne Westwoodi põhimõte “Osta vähem, vali hästi”. Brändi missioon on valmistada riideid, mida laps ei taha ega peagi seljast võtma. Lisaks tagab kvaliteetne kangas eseme pikaealisuse ka peale mitmeid pesukordi ning isegi pärast mitmeid kandjaid.

Brändi värvilahendused on minimalistlikud ja skandinaaviapärased. Nii kevadsuvises kui sügistalvises kollektsioonis on pehmetes, murtud toonides rõivad: pastelne roheline ja moodne vanaroosa ning särtsakas ookerkollane, punane ning khaki on aga pandud särama klassikute ehk halli ja musta kõrvale.

Sügistalvises kollektsioonis teeb esmaetteaste Dadamora esimene ülikond, mis näeb igati viks välja, aga on seljas mugav nagu dressid.

Dadamora sai alguse üle nelja aasta tagasi, kui elustiiliblogist kasvas välja idee ja vajadus valmistada omanäolisi lasterõivaid. Kaubamärgi alustaladeks on Mariliis ja Tõnis Kenkmaa, kes on mõlemad hariduselt graafikud (vabal ajal teevad nad kunsti Prints by TM nime alt). Mariliis kannab hoolt Dadamora kollektsiooni disaini ja värvivalikute eest ning Tõnis joonistab ja trükib Dada-loomakesi, kes lasteriideid kaunistavad. Viimase aasta jooksul on Dadamora hoogsalt kasvanud ja kogub tuntust ka välismaal – eriti on nad hinnas põhjanaabrite juures Soomes. Eelmise aasta kevadel avas Dadamora enda kaupluse ka uuel Balti Jaama Turul.

Triibud, tähed ja geomeetria

Lastemoe päeva avaetendus tõi suurte ja väikeste moesõprade ette Mimi Disaini, kelle loodud rõivad on mõeldud lastele, kuid inspireeritud täiskasvanute moetrendidest. Brändi värskeim kollektsioon on praktiline ja mugav, ent rõivastesse on ära peidetud ka pisikesed vimkad.

[femme_gallery id=”57807″]

Mimi Disaini uues loomingus on läbivateks toonideks pastelsed ja murtud hallika alatooniga värvid, mustritest domineerivad aga triibud, tähed ja geomeetria, mis on brändi rõivastele olnud omaseks juba viimased viis aastat. Uue kollektsiooni kangaid iseloomustab õhulisus ja kergus ehk märksõnad, mis annavad edasi tõelist kevadsuvist emotsiooni, pakkudes ühtaegu ka liikumisvabadust ja rõõmu.

Loomulik ilu

Aldo Järvsoo esitles esmakordselt vaid pulmakleitidest koosnevat kollektsiooni, mis kannab nime “EV100” ning mida ilmestasid Tanel Veenre loodud futuristlikud peakatted, mis andsid rahvuspärimusest tuntud pruudikroonile hoopis uue ja ulmelise kuju.

[femme_gallery id=”57627″]

Kollektsiooni eesmärgiks on seatud see, et pruut tunneks end vabalt ja õnnelikult – kõrvale on jäetud korsettide tugev kallistus ja kleitide “merineitsistumine” ning võimust on võtnud lihtsus ja loomulik ilu, pärltikanditega kaetud pitside läbipaistvus ja kergus, Eestimaa suvepäevale omane vabadus ning õrn barokk.

Mänguline tervik

Teisele moeõhtule andsid väärika punkti Embassy of Fashioni disainerid Ketlin Bachmann, Aldo Järvsoo ja Riina Põldroos.

Ketlin Bachmanni uut kollektsiooni seovad rohked aplikatsioonid ning eklektiline värvi- ja materjalivalik, mis loovad üheskoos muretu ja mängulise terviku. Oma peamisteks inspiratsiooniallikateks peab disainer lapsepõlve ja unenägusid ning eesmärgiks lubadust avada kandja sisemine rokkstaar.

[femme_gallery id=”57564″]

Värske ja helge

Viimasena astus lavale Riina Põldroos, kes on kevadkollektsioonis inspireerunud värskusest ja ärkamisest. Publiku ette jõudsid õhulised Kreeka stiilis kleidid, siidsametist kimonod ja dressid ning käsitsi valminud pärlkangad, lisaks ka valik pruutkleite. 

[femme_gallery id=”57706″]