Alexanderling ühildas moe spordiga

“2020 on spordi aasta. Edasilükkunud olümpiamängude aasta. 100 aastat on möödunud Eesti esimesest olümpiakullast,” ütleb Alexanderling, esitledes Tallinn Fashion Weeki moelaval rõivaid, mis on inspireeritud spordist, ühildades moe spordiga.

[femme_gallery id=”72688″]

Kollektsiooni loomeprotsess sai alguse kevadel, keset hullumeelsust ja koroonapandeemia lukustatust. “Kuueteistkümne komplekti valmimist suunas tugevalt inimeste suhtlus- ja liikumisharjumuste ning enesejuhtimise pealesunnitud muutumine. Tundus, nagu oleksid kõik ennast kokku võtnud, tegutsema hakanud ning seeläbi ka paremaks inimeseks saanud,” selgitab moelooja kollektsiooni tausta.

Alexanderling esitles kollektsiooni, mille iga toode annab kandjale võimaluse keskenduda liikumise mugavusele. Peenikeste metalldetailidega lukud jakkide esipaneelil, vooderdatud pitsdressipluusid ja taskutega vabalt kukkuvad dress-viigipüksid ülistavad sporti kui kultuuri ja (edasi)liikumist. Kandjateni jõuavad aegumatud mustad dressistiilis viigipüksid koos militaarroheliste toppidega. Nende kõrval kontrastsena paistvad puudriroosast pitskangast seelikud muudavad sügistalvise musta kollektsiooni pastelsete värvipritsmetega kaetuks.

„Praegu aga ei piisa lihtsalt trendide järgimisest. Mina soovin rääkida väärtustest, mis on moe taga. Ja kinnitan, et neid on palju! Meie moestuudios toimuva detailse tootmisprotsessi käigus tekib minimaalselt tootmisjääke. Tootmistsükkel algab alati kangaste läbipesemisega. See annab tihtipeale kangastele pehmema, aga ka kunstiliselt lohakama mulje. Nii saab klient võimaluse rõivaid ise hooldada. Individuaalse lähenemise tulemusel passib iga toode kandja selga nagu valatult,“ ütleb Anu Ling.

„Minu pere on mind õpetanud iga tegevuse puhul alati väärtustama selle sisulist tähendust. Sellest ka minu sügav soov luua rõivaid, mis on seotud mälestustega, kuid mis on ka selle tulevase kandja elu osaks ning mälestuste loojaks. See on minu panus kestlikkusesse,” lisab ta.

Alexanderling on 2016. aastal loodud Eesti moebränd, mis seostub kodumaise kvaliteetse rätsepakunstiga. Alexanderlingi kollektsioonid on kaks korda aastas esindatud Tallinn Fashion Week’il ja alates tänavu kevadest saadaval ka Tallinna Kaubamajas. Lisaks sellele on Alexanderling spetsialiseerunud eritellimusena valmivate pruutkleitide ja ülikondade loomisele.

Jalutuskäik läbi aastakümnete

“2020 on aeg, millal suursugused printsessid on lossis kinni ja ootavad järgmise aasta balle,” teatab moelooja Maria Tammeorg, rääkides kollektsioonist, mis jõuab Tallinn Fashion Weeki virtuaalsele moelavale kolmapäeval, 21. oktoobril.

[femme_gallery id=”73089″]

Mammu Couture 2020 sügis-talvine kollektsiooni on jalutuskäik läbi aastakümnete. Esimeses osas saab näha palju värve ja ära jäänud festivalide 70ndate hõngu. Suured käsitööna valminud motiivid kleitidel ja seelikutel toovad tänu Mammu Couture’ile linnatänavatele juurde veelgi enam mängulisust.

Brändi klassikalised 1950ndatest aastatest mõjutusi saanud siluetid ei ole kuhugi kadunud ka sellel hooajal. Taljesse töödeldud kleidid, kontrastsed detailid, mantlid, mille suursugune rätsepatöö vääriks eraldi peatükki, kaunistavad naist igas vanuses ning toovad argipäeva juurde elegantsust.

Tallinn Fashion Weekil nähtud Mammu Couture luksuslikust Itaalia tviidist valmistatud ajatud kostüümid rohkete käsitöödetilidega sobivad ideaalselt nii kontorisse kui ka otse teatrisse. Lisaks on moelooja edasi arendanud 1960ndate temaatilisi jakke ning seelikuid, mis on läbi aegade suurt menu saavutanud, tuues need lavale uues kuues. Loomulikult ei ole disaineri loomingust kadunud samet, siid, pitsid, volangid ning rohked käsitöö
tikandid.

Bränd jätkab uhkusega talje rõhutamise ja naiselikkuse näitamisega ning pidulikuma osa märksõnadeks toob moelooja välja lohisevad sabad, võrgutavad detailid ja sügavad dekolteed.

Vabadus nautida tormist sügisilma

Põhjamaine moebränd WOOM hoolitseb selle eest, et sügistalvisel hooajal end stiilselt soojas hoida, esitledes uut sügistalvist kollektsiooni virtuaalsel Tallinn Fashion Weekil.

[femme_gallery id=”73027″]

WOOM’i disaini inspiratsiooniallikaks on põhjamaise looduse ürgne jõud. Bränd on loodud metsikule ja vabale hingele. WOOM`i naine on soe ja sensuaalne, sõltumatu ja tugev.

Brändi disainitiim lähtub oma loomingus jätkusuutliku ja aeglase moe printsiipidest. Mudelid on valmistatud Eesti ja Itaalia väikestes pereettevõtetes, materjalid on valitud Itaalia kõrgtehnoloogilise keskkonnasõbraliku tootmisega vabriku kollektsioonidest.

WOOM brändi logo lahutamatu osa – lõpmatuse sümbol – tähistab ajas kestvat lugu ja inimlike põhiväärtuste hoidmist. Brändi taga on loojad, kes kirglikult armastavad loomulikku ilu ja erakordseid talente.

Sügistalvine kollektsioon loob vabaduse nautida tormituultega sügisilma ja jäiseid talvetuuli. Sulemantlite ja -jakkde kollektsiooni täiendavad hoogsa joonega villased mantlid. Kookonilaadseid mudeleid saab kanda moodsalt kihiti. WOOM`i mudelid on ülikerged ja soojad ning need on parimad liikumiseks linnatänavatel ja metsaradadel nii varasügisel kui kõige külmemal talvel.

Kollektsiooni värvitoonid on pärit Eestimaa loodusest – novembrikuise kaamose must, hundi hall, langenud lehtede külmunud pruun, metsa roheline ja esimese lume puhas valge.

Mänguline luksus

Eesti juurtega bränd Alpaka esitles Tallinn Fashion Weekil kordumatut kollektsiooni, mis ühendab omavahel luksuslikud materjalid ja mängulised nüansid.

[femme_gallery id=”72966″]

Esmakordselt esitles Alpaka uut kordumatut, ent mängulist Seasonless Luxury Leisure kollektsiooni, mis ühendab endas erakordselt pehme ja sooja alpakavilla, luksusliku mooruspuu siidi ning orgaanilise Pima puuvilla. See unikaalne õhkõrnade materjalide kooslus muudab rõivad imeliselt kergeks ja laseb nahal hingata, hoides keha samal ajal mõnusalt soojas.

Kollektsiooni loojaks on Alpaka peadisainer Anni Ilves, kes ammutas inspiratsiooni looduse ilust ja mitmekesisusest. Graatsilistest tuuleiilidest said vooglevad siluetid ja voolava vee uuristusest liivakivis lisandusid mängulised nüansid, mis lisavad veidi omapära, kuid sulanduvad valatult igapäeva garderoobi. Looduslikult mahedad toonid ja kvaliteetsed materjalid hoolitsevad selle eest, et kudumid oleksid hooajaülesed ja kantavad ka aastate pärast.

Mugava, kuid samaaegselt šiki kollektsiooni põhirõhk on meid ümbritseval uuel reaalsusel. “Olgugi, et mood o praegu vaevalt esmatähtis, usume, et riietel võib sageli olla enesetundele oluline mõju. Uus kollektsioon sisaldab mudeleid, mis on uue igapäevaelu jaoks funktsionaalsed, milles tunneb inimene end hästi ja on oma värvitoonidelt lihtne sobitada, luues pingutusteta elegantse õhkkonna,” kirjeldab bränd uut kollektsiooni.

Maailmas, mis on täidetud lühiajaliste toodetega, mille eesmärk on rahuldada koheselt mööduvaid väikeseid kiusatusi, loob Alpaka ilu, mis ei ole hooajaline, vaid ajatu, kordumatu ja kestev.

Tauri Västrik murrab ühiskondlikke norme

Noor moelooja Tauri Västriku Hõbenõelale nomineeritud kollektsioon “Illusioon” innustab mõtlema, kuidas murda läbi ühiskondlikest normidest.

[femme_gallery id=”72931″]

Tauri Västriku moelooming on varasemalt küsitluse alla toonud sooneutraalset temaatikat, arutledes, kuidas seksuaalsus ja sugu on kujutletud tänapäeval ja kuidas ühiskondlikud tavad mõjutavad meie nägemust identideedist.

Hõbenõela autorikollektsioon “Illusioon” mõtestab sugu kui “tehislikku hoiakut”, mille raames kollektsioon kaasab elemente sensuaalsusest, subkultuursetest liikumistest, erootikast, kudumitööstusest ja luksusmaterjalidest.

Kollektsioon üritab mõtestada, miks meesfiguur üleüldiselt ajaloos läbi rõivaste pole paljastav ega avalikus pildis seksuaalselt provokatiivne.

Kas vaataja ees on meesterahvas või naine? Miks (ja kas) see on meie jaoks oluline? Kuidas murda läbi ühiskondlikest normidest vabama tuleviku nimel?

“Illusiooni on kirjeldatud kui aluseta lootusena – moonutatud taju, mis peegeldab objekte teisiti, kui need on tegelikult. Kas me võime vaadelda sugu kui objekti, mis on illusoorne?” arutleb Västrik.

Kõik rõivad on unikaalsed – kudumid on osaliselt käsitööna valminud ning kangad käsitsi maalitud. Lisaks näeb kollektsioonis ka vegan-nahast aksessuaare, mis on samuti kollektsiooni jaoks spetsiaalselt valminud.

Ajatud disainerkotid

Kuldse Nõelakoja auhinnale nomineeritud Stella Runnel on disainer, kes viimasel dekaadil on peamiselt tegelenud aksessuaaribrändi Stella Soomlais juhtimise ja arendamisega.

[femme_gallery id=”72915″]

Stella Soomlaisi stuudio eesmärk on muuta naha kasutust ja tarbimist aksessuaaride valdkonnas jätkusuutlikumaks ning vastutustundlikumaks läbi nutika disaini rakendamise ja ringmajanduse põhimõtete juurutamise. “Kasutame parimat Euroopa päritolu taimparknahka, mis on kauakestev, vanub väärikalt ja selle tootmisel ei kasutata kahjulikke metalseid ühendeid,” ütleb disainer. Lisaks tehakse kõik endast oleneva, et kasutada materjal ära võimalikult suures mahus ja saavutada jäätmevaba tootmine.

Stella Soomlaisi minimalistlike ja ajatute kottide disaini-ning tootmisprotsessid baseeruvad ringmajanduse tööriistadele. Kotte on kerge hooldada ja värskendada. Koti taskud ja sangad-rihmad on külge kruvitud, et vältida liigseid õmbluseid ning et kulunud detaile oleks kerge vahetada. Tänu sellele on võimalik suurt osa materjali taaskasutada, kui kott on oma elu kandja jaoks ära elanud. Ühest kasutatud kotist saab hiljem teha mitmeid väiksemaid aksessuaare – vutlareid, rahakotte, käepaelu jne. Kasutatakse parimat Euroopa päritolu taimparknahka, mis on kauakestev, vanub väärikalt ja selle tootmisel ei kasutata kahjulikke metalseid ühendeid.

Ringdisaini loogikast lähtuvalt ei looda iga-aastaselt uusi kollektsioone, vaid täiustatakse olemasolevaid mudeleid. Uued tooted lisanduvad kollektsiooni vajadusepõhiselt, vastavalt tihedale tagasisidestamisele klientidega. Tallinn Fashion Weekil esitleti töid läbi monokroonse prisma, lastes särada nii nahal kui disainivormil.

Stella Soomlais kotte on võimalik ka rentida, vähendades spetsiifilise otstarbega kottide ostusurvet. Lisaks pakub bränd oma toodetele hooldusteenust ja võimalust juba kasutatud kotte läbi brändi müügiplatvormi suunata ka teisele ringile.

Sigrid Kuusk näitas oma loomingu paremiku

Kuldse Nõelakoja auhinnale nomineeritud ehtekunstnik Sigrid Kuusk tõi Tallinn Fashion Weeki raames Kuldnõela galal moelavale oma senise loomingu paremiku.

[femme_gallery id=”72900″]

Ühelt poolt on tegemist väga särava ning tähelepanu armastava SOHO ehteseeriaga. SOHO on pilkupüüdev ja küütlev ehe, mis on mõeldud kandmiseks nii igapäevaselt kui ka erilistel sündmustel. SOHO astub sel korral lavale hoopis uutes mõõtmetes ning üsnagi tavatul moel.

Teisalt sai lavalaudadel näha ka klassikalist ning ajatut ehet, mis on inspireeritud eesti kunstniku Adamson-Ericu loomingust. Kollektsioon on loodud koostöös Eesti Kunstimuuseumi ning Lilli Jahiloga.  Adamson-Ericu kunst on vahetu ja mänglev, mille Sigrid Kuusk on üle kandnud ka ehtesse, lisades toodetele ka oma olemuselt erilisi Keshi pärle. Ka  Adamson-Ericu kollektsioonist ei puudu sära, kuid seda mõnevõrra teisiti. Selle seeria kiiskus peegeldub Eesti kunsti esiletõstmises ja väärtustamises ehetes.

„Ehtebrändi Sigrid Kuusk eesmärk on luua tavapäratuid, tähelepanu armastavaid ehteid, mis oleksid ka ajatud,” tutvustab ehtekunstnik. „Täna liigub bränd oma disainiga aina julgema – ja ka suurema – loomingu suunas ning meie motoks on kujunenud mõttelaad, et päevas on kindlasti vähemalt üks särav hetk, mis on otsimist väärt.”

Sigrid Kuusk on ehtekunstnik, kes arendab omanimelist ehtebrändi SIGRID KUUSK. Aastal 2019 pälvis Sigrid Noore Ehte Fondi stipendiumi ning 2018 Galerii Marzee Graduate Prize-i. Tema töid on eksponeeritud nii Eestis, kui ka rahvusvaheliselt mitmetel näitustel. Neist nimekaim Hollandi Arnheimi Kunstimuuseumi korraldatud kutsutud osavõtjatega näitus „Body Control”. SIGRID KUUSK on teinud koostööd moekunstnik Lilli Jahilo, bränd Ivo Nikkolo ja Eesti Kunstimuuseumiga.

Oma loomingus keskendub Sigrid särale. Seda nii materjali põhiselt, inimloomuses kui ka hetkedes, mis ajavoos seiskuvad ja särama löövad. Ehteseeriad KASVUD ja ALGA hetki just püüavadki – tärkava kevade ning lainte vormitud silmapilk on ehetesse jäädvustatud.

Kõige laiemalt populaarsust kogunud SOHO seeria tõstab esile kandja sisemist sära, mille julged värvid ja suurused ka enesekindlusele lisa annavad. Hiljutiseim Adamson-Ericu seeria, mis on valminud koostöös Eesti Kunstimuuseumi ja Lilli Jahiloga, tõstab eesti kunstniku loomingu uues kuues esile, et ajalugu modernses võtmes sädelema lüüa.

Sigrid Kuusk ehetega saab lähemalt tutvuda Instagrami kontolt @sigridkuusk ning veebipoes: sigridkuusk.com .

Ülistades ebaperfektsust ja punki

Hõbenõela auhinnale nomineeritud Karl Korsari Tallinn Fashion Weeki kollektsioon “Memories of Green” on ajarännak tulevikku.

[femme_gallery id=”72858″]

Kollektsioon mõtestab tulevikurõivad lahti läbi tarbija psühholoogia ja tuleviku praktiliste vajaduste. Kollektsiooni idee tekkis enda vajadustest – paksud villamantlid seisavad kasutult kapis, kuna neil puudub praktiline otstarve kaitsmaks praeguste ilmaolude ees, kus külmad talved on asendunud lõputu sügisega. Vihmased ja tuulised ilmad paistavad olevat tulnud, et jääda, kui jälgida prognoose. “Seepärast hakkasime materjali tasandil uurima, mis on need kiu omadused, mis vastaksid meie uuele reaalsusele,” selgitab moelooja kollektsiooni tausta.

Kollektsioon tiirleb kaitse ümber – kuidas luua enda ümber ülimalt individuaalne varjupaik ning eriti just välitingimustes varjupaiga leidmine ja end külma, tuule ja vihma eest kaitsmine. Vajadus kaitse ja turvalisuse järele väljendub nii suuremate mahtude kui ka ümarate, täispuhutud, täidlaste kujundite näol. Kollektsiooni iseloomustab mugavus ja ülim individuaalsus.

“Mängitud sai palju kollaaži tehnikaga, kombineerides käisitsi joonistatut digitaalse kunstiga. Inspiratsiooniks oli veel ka niiöelda toodete võltsimine – kui tooteid võltsitakse, tekivad paratamatult vead ning kasutasime neid tekkinud defekte ära uute mustrite efektide näol,” kirjeldab moelooja.

Esiplaanil on ebaõnnestumise ilu, ülistatakse ebaperfektsust ja punki. Lihtsad, suured, geomeetrilised motiivid, mis on stiliseeritud ilma sümmeetria ning korrapärasuseta. Disain on spontaanne, kuid samas loob harmoonilise esteetika. Prindi tehnoloogia areng võimaldab tooteid veelgi personaalsemaks muuta ning fookuses on hüperindividuaalsus. Tooteid ei valmistata mitte enam massidele, vaid individuaalidele, esemed peegeldavad
kandja tausta, uskumisi ja gruppi, kuhu ta kuulub.

Riina Põldroos näitas ilu ja rõõmu

Kuldnõela auhinnale nomineeritud Riina Põldroos esitles Tallinn Fashion Weeki raames rõõmu ja ilu esindavat kollektsiooni.

[femme_gallery id=”72795″]

Vanadel kaartidel, aegadest mil maailm oli veel suures osas avastamata, kujutasid maadeavastajad kõiki vallutatud alasid nii täpselt, kui nad suutsid. Ülejäänud aladele joonistati draakonid ja kiri “Hic SVNT Dracones”- siit edasi valitsevad ainult ohud, mis on inimkonnale veel tundmata. Me kõik mäletame keskaegseid kaarte, kus laevad on langenud hiiglaslike merekoletiste ohvriks.

Kogu inimkond ületab hetkel ühte sellist suurt ookeani. Liikudes läbi tundmatute territooriumite, järgmisesse uude ajastusse, kindel oma jõus ja tehnoloogias, kuid ikkagi jäädes üllatudes alla oma nõrkustele ja võimetusele valitseda hetke.

“Kollektsioon “Siin on Draakonid” algas väga tumeda ja kergelt gootilikuna, kuid lõpuks muutus siiski järjekordselt minuks endaks. Pärast kõiki neid musti ja beeže kleidirivisid, mida ma oma karjääri jooksul teinud olen, ei resoneeru ma enam kuidagi millegi liiga monokroomse, minimalistliku, dramaatilise või depressiivsega. Ma tahan näidata ilu ja rõõmu. Nii et see kollektsioon on nagu mobiiliga Instagrami klõpsatud juhuslik pilt minu elu hetkeseisust. Lõbus, värviline, ja mitte liiga tõsiseltvõetav, mis puudutab hirmu oma enda draakonitega silmitsiseismise ees. See siin on segu Jaapani siidimaali ja keskaegsete maakaartide esteetikast, seiklustest, muinasjuttudest, kangelastest, usust, lootusest, armastusest ja usaldusest tuleviku vastu, mida näidata oskab vaid sümboolika Taro kaartidel. Mõned prindid jutustavad eepilisi lugusid, nagu illustratsioonid Grimmide muinasjuturaamatus või tasemed arvutimängus. Näiteks eepos teekonnast tundmatule maale, kus purjelaeva jälitab hiiglaslik meremadu või tüdruku ja draakoni armastuslugu, mis algab draakoni poolt põletatud külakirikuga ja lõpeb valsi ning lahingulipu katkimurdmisega. Igal juhul, ma polnud iid-ammu midagi joonistanud ja mul oli neid printe tehes ääretult lõbus!” kirjeldab Riina Põldroos värske kollektsiooni valmimist.

Üks osa kollektsioonist koosneb originaalprintidega lihtsalõikelistest rangelt sümmeetrilistest kleitidest, jakkidest ja kimonotest. Teine osa on suured monumentaalsed drapeeritud ebasümmeetrilised “lahingulaeva” kleidid. “Ma pean väga oluliseks täpselt skulptureeritud lõikeid ja värvi. Mulle meeldib toone omavahel kõrvutada ja peenelt maitsestatud koloriidid on selle kollektsiooni esteetika väga tähtis osa.”

Riina Põldroos on eesti moekunstis tegutsenud juba üle 20 aasta. Ta on tuntud oma kergelt õhulise, naiselikult terava ja muinasjutuliselt unistava stiili poolest. Loomingu ilu tuleb igatsusest puutumata sügava metsiku looduse ja muinasjuttude järele keset pragmaatilist urbanistlikku keskkonda. Kaubamärk koosneb põhiliselt õhtukleitidest ja kokteilkleitidest, järjest suurem osa kollektsioonist on mõeldud igapäevaseks kandmiseks. Riina signatuur-esemed on sametaplikatsioonidaega kleidid ja topid. Viimastel hooaegadel on lisandunud ka originaalprindid ja erikujundusega kangad.

Britta Laumets-Merila tõi lavale ajaloo hõngu

Tallinn Fashion Weeki Kuldnõela galal jõudis lavale Ivo Nikkolo ja Britta Laumets-Merila kollektsioon, mis oli inspireerinud looma aines nii minevikust, olevikust kui ka tulevikust.

[femme_gallery id=”72740″]

Kollektsioon on segu erinevatest teemadest, millest leiab viiteid nii ajaloohõngulistele detailidele kui futuristlikele vormidele. Samuti ei puudu kollektsioonist piiripealne mäng veel teistegi vastandlike elementidega, mis kõik koos ühe üsnagi ootamatu terviku moodustavad. “Just vastandite otsingud ning nendevaheliste piiride kompamised on mulle alati pinget pakkunud ning olnud ka Ivo Nikkolo brändile kollektsioone luues üheks disaini printsiibiks, mida järginud olen. Lavale tulevaid komplekte ühendab minu nägemus modernsest elegantsist ning on tehtud mõeldes kaasaegsele julgele naisele, kes julgeb eristuda,” kirjeldab Britta Laumets-Merila uut kollektsiooni.

Ivo Nikkolo on moemärk, mis sai asutatud 1994. aastal, kui elu Eestis oli pöördeliselt muutumas – brändi saabumine kindlasti raputas tolle aja naisi ja ei ole siiani kedagi külmaks jätnud. Ehkki ajad ja mood meie ümber on aastatega muutunud ning ka kandjate vajadused ei ole enam need samad, mis varem, siis brändi missioon on jäänud samaks -luua rõivaid enesekindlale ja iseteadlikule kaasaegsele naisele, kes hindab ülekõige kvaliteeti ja ajas kestvat disaini… kerge vimkaga! “Mind on alati loomingus köitnud erinevate vastanditega mängimine ja köitvate konfliktide otsimine. Mind paelub naiselikkuse ja mehelikkuse kombineerimine, nii minimalismi kui külluslikuma stiili segamine ning loomuliku ja kunstliku vahelise piiri kompamine,” räägib Britta.

Kadri Kruus paljastab kandja sisemaailma

Esmakordselt andis Kuldnõela žürii välja parima aksessuaaride looja auhinna Kuldne Nõelakoda, mille võitis aksessuaaridisainer Kadri Kruus. Üheksa aastat tegutsenud Kadri Kruusi aksessuaare iseloomustavad klassika, kvaliteet ja meisterlik käsitöö uues julges, innovatiivses vormis. Kadri Kruusi aksessuaarid muudavad glamuuri funktsionaalseks ja funktsionaalse multifunktsionaalseks.

[femme_gallery id=”72666″]

“Kadri Kruus on rajanud tee moeteadliku Eesti naise südamesse kottidega, mis sünteesivad glamuuri funktsionaalsusega. Kadri on hands-on disainer, kes tundes naha hingeelu ei pelga seda kombineerida ootamatute materjalidega, lisades klassikale mõnusalt urbanistliku vaibi. 2019 aastal jõudis Kadri Kruus ka Jaapani turule. Kadri Kruusi uusim seeria “Unique” on valminud nahanäidistest – iga kott on erinev, kuid vorm sama,” kommenteerib žüriiliige Tanel Veenre.

“Seekord võtsin vabaduse kollektsiooni luues distantseerida ennast tootmisprobleemidest ja seeriatootmisest. Klient, traditsiooniline lõpptarbija jäi samuti tahaplaanile. Järele jäi puhas lõbutsemine erinevate materjalide, tehnikate ning ideedega, kasutades ära mulle kui aksessuaaridisainerile omasid detaile ja võtteid,” kirjeldab aksessuaaridisainer loomisprotsessi.

Selle mängulise kollektsiooni aksessuaarid on pigem sümboolsed objektid, mida ühendab idee – ole see, kes soovid. Pidulikud ridikülid kannavad väljamõeldud maailma kuuluvate tegelaste karaktereid. Nii leiab kollektsioonist muinasjuttudest tuttava Rapuntsli, Väikese Merineitsi, Tuhkatriinu, Lumivalgekese, Okasroosikese, Väikese Nõia ja palju muid tegelasi.

Need esemed ei “hooli”, et väljakujunenud arusaama kohaselt peaksid nad endas kandja isiklikke tarbeesemeid peitma. Vastupidiselt – sel korral lasevad nad kõrvalseisjatel neid asju näha, paljastades kandja isikliku ja peidus hoitud sisemaailma. Oluline ei ole mitte praktilisus, vaid soov, tahe ja unistus.

Unikaalmudelid mõjuvad pigem ehetena, kuigi koti põhifunktsioon, kantavus, on säilinud.

Kollektsioonis on kombineeritud tehismaterjale, nahka, erinevaid tootmisjääke, püüdes esile tuua iga materjali võluvamaid omadusi. Aksessuaarid on valmistatud käsitööna.

Kadri Kruusi aksessuaare iseloomustavad klassika, kvaliteet ja meisterlik käsitöö uues julges, innovatiivses vormis. Kadri Kruusi aksessuaarid muudavad glamuuri funktsionaalseks ja funktsionaalse multifunktsionaalseks. Kõike natuke rohkem, aga täpselt parasjagu.

Tõeline moesähvatus!

Tänavuse Hõbenõela auhinna, millega tunnustatakse viimase aasta säravaimat panust meie moeellu, võitis Cärol Ott, kaubamärgiga CAROLXOTT. Cärol Oti eesmärk edendada aastaringselt saarel elavate inimeste elamustingimusi ja populariseerida väikesaarte kultuuri sai alguse 2018. aastal. Brändi eesmärgiks on kasutada traditsioonilisi käsitöövõtteid oma töödes uudses võtmes, mis suudaks käia kaasa ka maailma trendidega ning samal ajal toetada ka vähemusrahvaid oma igapäevastes tegemistes.

[femme_gallery id=”72606″]

Enamik inimestele ilmselt tundmatuna tunduv, kuid eelmisel sajandil algupoolel suuri tegusid teinud väikesaar Aksi paistab silma oma leiutiste ja osavate kätega. Saarele asustuse loonud Aksbergide perekonnast kasvas välja disainiteadlik ning analüütiline järelkasv, mis on jätnud ka oma jälje Eesti ajalukku. Nii on tänu neile jõudnud Eesti rannikule esimene mootorpaat, Aksbergide elutoas loodud imetabaseid purjelaevu ja Tallinna Raekojale valmistatud pille ühel imelisel Eesti väikesaarel.

Noore moelooja Cärol Oti kevad/suvi 2021 kollektsiooni vormimängule aitavad kaasa Aksi saarel karveelplangutusega valminud veesõidukite külluslikud purjed luues voogavaid vorme, mille sisse kandja saab sulanduda. Rääkides rannikualadest ei saa üle ega ümber kalast nii valik tooteid valminud päris kala(koha) nahkadest.

Kollektsiooni kaunistavad käsitööna valminud abstraktsed mustrid, omanäoline kalanahk ja õrnad kudumid, mis kokku loovad pastelse alatooniga kihilise vaatemängu.

Kollektsiooni värvigamma tuleb kevadhommikuse metsaaluse värvide mängust, kus omavahel võistlevad hõbehallid põdrasamblikud ja nende seast visalt pead välja pistvad värsked rohukõrred, mis on kaetud veekristallide looriga. Samuti ka kivikurrud, mis on just lume alt pea välja pistnud ja hingavad värsket õhku peale pikka talve.

Kõik kudumid on valminud Prangli saarel, soovides toetada suuremat eesmärki – anda saare põliselanikele aastaringset tööd. Komplektide seast leidub ka mööbli ja jalanõu tööstuse jääknahku, mis on kombineeritud kollektsiooni mustritesse.

Palju õnne Roberta!

Tänavuse Kuldnõela auhinna võitis luksusrõivaste brändi looja Roberta Einer, kes loob naiselikke ja iseteadlikke komplekte, milles leidub mängulisust ja huumorit. Kuldnõela raames tõi moelooja Tallinn Fashion Weeki lavale isikliku ja ausa kollektsiooni, mis tähistab tema viite tegutsemisaastat. 

[femme_gallery id=”72526″]

“Täpselt viis aastat tagasi avanes mul võimalus näidata enda loomingut esmakordselt Londoni moenädalal. Täna, kümme kollektsiooni ja showroomi hiljem on läbi käidud pikk ja keeruline teekond täis kordaminekuid, õppetunde ning ka koostöid maailmakuulsate brändidega,” võtab varasemalt Hõbenõelaga pärjatud Roberta Einer oma teekonna lühidalt kokku.

Kuldnõela nominatsiooni valguses tundub moelooja jaoks ainuõige aeg tuua viimaste
kollektsioonide kõige tähenduslikumad komplektid ja rõivad moefännidele näitamiseks
Eestis. “Kuigi minu igapäev möödub meie Londoni stuudios, inspireerib Eesti, lapsepõlves
vanaema kõrvalt õpitud käsitöö ning soov esindada enda kodumaad uhkusega mind
igapäevaselt ka siin kaugel,” ütleb Einer.

Roberta Einer on luksusrõivaste brändi looja, olles õppinud nii Central Saint Martinsi kui
Westminsteri Ülikoolis. Ta on olnud intern Mary Katrantzou ja Alexander McQueeni
moemajas, aga töötanud ka Balmainis. Roberta enda bränd on tegutsenud 11ndat
hooaega, luues eksperimentaalseid, luksuslikke naiste rõivaid, keskendudes tekstiilidele
ka traditsioonilistele couture-tehnikatele. Tema loomingut iseloomustavad mängulised
kaunistused, üllatavad värvikooslused ja käsitööna valminud tikandid, et luua julget ja
naiselikku esteetikat. Teiste seas on Roberta teinud koostööd Christian Loubutini, Naomi
Campelli ja Vansiga.

IVL tõi lavale vintage kangad

Aasta moesündmus Tallinn Fashion Week sai alguse eile õhtul, mil sai stardipaugu neli päeva kestev moepidu. Seekordse Tallinn Fashion Weeki avalöögiks oli IVL, mille taga seisab modelli ja stilistina tuntud Inga Vatsk-Laasner.

[femme_gallery id=”72482″]

2018. aastal Hõbenõelale nomineeritud Inga Vatsk-Laasner on omanimelise brändiga tegutsenud tänaseks kolm aastat, olles loonud täiesti sõltumatu moemärgi, mille sildi all valmib enamasti üksikeksemplaridena igapäeva meeleoludest inspireeritud mood. Kogu kollektsioon sündis Inga isikliku maitse järgi, mõeldes sellele, mida ta ise kannaks. Erilist tähelepanu said loomise juures pisikesed detailid ja kvaliteet. Kollektsioonides kasutab IVL kangajääke ning vintage kangad Eestist ja välismaalt.

Dialoog naisega

Selle aja hõng on täitsa iselaadi ja kõik nüüd on hoopis teistmoodi. Sellist enne pole olnud. Tunded on vastakad. Mõtted on laiali. Kes on tänase aja naine? Kergelt planeeriv, õrnalt emotsioneeriv kaunishing, kelle vaade maailmale läbi ratsionaalsuse prisma peegeldab ikka õrnalt tagasi sügavaid südamesoovide murdunud kiiri.

[femme_gallery id=”72410″]

„Hetk“ on kollektsioon, mis kehastab paljuski antud hetke olusid ja aja vaimu olla vastutustundlik ning analüüsiv oma igapäevastes valikutes. Liigselt edvistamata räägib ta loo targast ostlejast, kes hindab materjali väärtust ja Eesti oma inimeste oskustööd. Naisest, kes unistab ilust, headusest ja harmooniast, uue kanga puudutuse elevusest ja pehmest kroogete mängust oma pihal.

„Selle sügise kollektsioon ei ole kergelt sündinud. Läbi tohutute analüüside ja kaalutluste, katsetuste ja avastuste on tulnud teha raskeid valikuid ja otsuseid,“ nendib Tiina Talumees. „Kõikide nende muudatuste keskel, on mul aga tõesti suur rõõm, et aina enam hindab naine täna just neid väärtusi, mille eest minu bränd alati seisnud on.“ Liigsete dekoratsioonideta, siiski feminiinset joont rõhutava kollektsiooni materjalid on suures enamuses toodetud ja prinditud maalilise Como järve ääres. Kollektsiooniks on Tiina disaininud viiekümnendatest inspireeritud kangamustrid, mis prinditud luksuslikule kehaembavale siidzakardile ja õhkõrnale villakreppshifoonile. Vill, kerge sädelusega viskoostrikotaaz ja igihaljas teksakangas ehitud hea rätsepatööga ning vormitud klassikalisteks ajas kestvateks kleitideks, püksteks ja mantliteks. Värvimäng toimub puudriroosa, beeži ja musta kontrastidega. Meeldejäävalt kohtuvad smaragdroheline, sinepikollane ja oberziinililla päikeseloojangu oranžiga. Rõivakomplekte täiustamas käsitsi valmistatud efektsed prossid ning kõige moodsamad prillid Instrumentariumi valikust. Sügise kõige kuumemad ilutrendid lisatud kollektsioonile aga Max Factor ja Katrin Sangla ning Wella Professionals ja Krista Adrati meisterliku puudutusega.

Nagu kõik eelnevad kollektsioonid on ka siin iga toode hingega tehtud, läbi mõeldud ning kannab käsitöö oskusi ja erilisi väärtusi. Need kleidid ja kostüümid ei oota erilist sündmust ega tähtpäeva. Need saab selga panna kohe täna ja nautida igapäeva hellitavas kvaliteedis.

Tiina Talumees on aeglase moe bränd naistele, mille eesmärk ei ole võita hinnalahinguid. Sellest olulisem on jätkusuutlikkus. Hoolime keskkonnast ja  toetame pikaealist tarbimisviisi. Uued rõivad sünnivad  hoolikalt valides kasutatavaid kangaid, detaile ja analüüsides toote eesmärki. Soovime, et riided oleksid pikka aega toimivad ja nende väärtus ajaga vaid kasvaks.