Telli enne teisi!

Sündmused

15.-17. märtsil toimuv kevadine Tallinn Fashion Week saab avapaugu juba sel kolmapäeval, mil moekeskuses Defitsiit leiab aset Wear-Artsi moeetendus ühes sellele järgneva moe- ja kunstipeoga. Wear-Artsi etenduse raames lansseeritakse ka uus veebimüügi keskkond Pre-o-Porter, mis võimaldab tellida mitmete Eesti moedisainerite uut loomingut enne selle tootmist.

009
Foto: Kalle Veesaar

Pre-o-Porter on platvorm, mis annab moesõpradele võimaluse rääkida kaasa trendide arengus, suunata poodides tootevalikut ning soetada Eesti moedisainerite tipploomingut enne, kui see kauplustesse müügile jõuab. Pre-o-Porter paiskab disainerite tooteid müügile tavapärasest soodsama hinnaga ning ostja saab enda tellitud eseme kätte ühe kuu jooksul. Lisaks aitab antud ettetellimise süsteem vältida liigset tootmist, sest nii ei lähe valmistamisele tooted, mis tulevikus seisma jääksid.

“Pre-o-Porter äratab moetööstuse jaoks ellu täiesti uue ärimudeli ning pöörab pea peale kõik senised loogikad. See platvorm võitleb julgelt vastu ka kõikidele nendele dogmadele, mida me üldse loogiliseks ei pea,” kirjeldab projekti Pre-o-Porteri asutaja Mari Martin.

Antud ettetellimise süsteem on kasulik ka disaineritele, sest võimaldab neil koguda infot ja tagasisidet enne tootmisprotsessi algust ning vähendab seega ka tootmisega kaasnevaid riske. Samuti ei lähe seda süsteemi järgides valmistamisele tooted, mis tulevikus seisma jääksid, tänu millele annab platvorm omapoolse panuse ka keskkonna säästmisele.

“Moetööstus on väga klassikaline valdkond ja uued ärimudelid on esialgu väga võõrad – sadu aastaid onju tehtud ühtmoodi,” kommenteerib Mari Martin moetööstust. “Aga miks mitte pöörata asju vahepeal teistpidi ja pea peale?! Eriti, kui see annab võidu nii tarbijale kui ka tootjale.”

Pre-o-Porterisse müügile jõudvad disaintooted on moesõpradele saadaval mahlase allahindlusega ning esimesed tooted jõuavad sinna müügile kohe pärast Wear-Artsi show lõppu. Tellimusi saab keskkonnas esitada vaid piiratud ajal ja mida varem tellimus teha, seda soodsamalt saab ostja toote kätte. See annab tarbijale omamoodi mängulise hasardi – kui suudad tellimuse teha õige ajaperioodi sees ja toode ei ole ületanud piiratud kogust, siis saadki suurepärase soodustuse ning uhiuus disainese potsatab postkasti enne müügilettidele jõudmist.

Lisaks Wear-Artsile löövad kevadise TFW disaineritest Pre-o-Porteri projektis kaasa ka Kaidi Kuur ja Diana Arno, kelle kollektsioonid jõuavad keskkonda müügile 16. märtsi õhtul. 17. märtsil liituvad veebipoega ka Tiina Talumees ja Tallinn Dolls.

Veebimüügi keskkond Pre-o-Porter lansseeritakse 15. märtsil aadressil www.pre-o-porter.com.