Loomehäkaton tõi kokku tulevikumoe loojaid

Sündmused

18. – 19. märtsini toimus Tartus SPARK Demo keskuses loomehäkaton “Tulevikumood”, kus häkatoni korraldajad Tartu Loomemajanduskeskus ja Tartu Ärinõuandla kutsusid kõiki kaasa mõtlema moe- ja tekstiilivaldkonna tuleviku üle.

[femme_gallery id=”76740″]

Häkatonil rääkisid moemaailma probleemidest ja võimalikest tulevikutrendidest teadusuurija ja disainer Anna Talvi ning materjaliteadlane Kaija Põhako-Esko Tartu Ülikooli Tehnoloogiainstituudist. Moelooja Xenia Joost rääkis oma elu valikutest moedisainerina ning väljakutsetest, mis seisavad kaasaja moedisainerite ees. Ta tõi välja konflikti, mida kaasaja disainerid tunnetavad tugevamalt kui kunagi varem – ühelt poolt on disaineritel vajadus luua jätkusuutlikku ja rohelist moodi, et mitte suurendada jäätmete hulka, ning teiselt poolt inimeste vajadus uute rõivaste järele, mis viivad odavate toodete kiirtarbimiseni. Joost tõi ühe võimaliku lahendusena välja ka digitaalse moe suurema kasutusele võtmise trendi.

Häkatoni eesmärk oli töötada välja erinevaid moemaailma tulevikku vaatavad innovatiivseid ideid ning tiimidel olid selleks abiks kogenud mentorid, nende hulgas ettevõtluse õpetaja ning õpilasfirmade juhendaja Mariin Alatsei, loomemajandusettevõtete konsultant Kaie Kaas, Tartu Ülikooli pehmerobootika kaasprofessor Indrek Must, Tartu Loomemajanduskeskuse mentor Signe Somelar-Erikson, Tartu Ärinõuandla konsultant Karl Viiol ja palju teised.

Tartu Loomemajanduskeskuse juht ja üks häkatoni korraldajatest Külli Hansen kommenteerib häkatoni: “See oli meie esimene häkaton ja mul on hea meel tõdeda, et leidsime mõttekaaslaseid üle kogu Eesti. Osalejaid oli nii Tallinnast, Tartust, Võrust, Saaremaalt kui ka teistest piirkondadest. Oli näha, et noored mõtlevad väga tõsiselt sellele, kuidas panustada moemaailma tuleviku muutmisele. Mul on ka hea meel, et suurem osa häkatonil arendatud ideedest on ka edaspidi Tartu Loomemajanduskeskusega ühel või teisel moel seotud – saadame neid oma partnerite poolt korraldatud häkatonidele, võtame inkubaatorisse ja aitame neil oma plaane edasi arendada. Kõik ideed, mis aitavad muuta tekstiili- ja rõivatööstust rohelisemaks ning jätkusuutlikumaks, väärivad edasimõtlemist ja tugiorganisatsioonide abi.”

Ettevõtte Civitta poolt välja pandud peaauhinna, milleks on võimalus osaleda rahvusvahelisel ideehäkatonil „Fashion Sprint“, võitis Low Impack & Liis Tiisvelt, kelle ideeks on tekstiilijääkidest pakendite valmistamine. „Fashion Sprint“ toimub 16.-17. mail projekti Fashion for Change raames.

Nii Tartumaa Omavalitsuste Liidu preemia, milleks on piletid tehnoloogia-, ettevõtlus- ja innovatsioonikonverentsile Latitude59, kui ka Loov Eesti välja pandud auhinna, milleks on loomeettevõtete võistlusel Creative Business Cup Eesti eelvoorus idee esitlemine, pälvis samuti Low Impack & Liis Tiisvelt.

sTARTUp Day meeskond valis välja tiimi nimega Text Rode, kelle ideeks on lokaalsete elektriravi pakkuvate rõivaste valmistamine. Auhinnaks on pääs Tartus 24.-26. augustini toimuvale sTARTUp Day’le.

Tartu Loomemajanduskeskus pani välja kaks auhinda: 26. augustil sTARTUp Day raames toimuvale Creative Pitch lavale sai pääsu Glam Rent, platvorm, mis mis viib kokku luksuslike ehete ja aksessuaaride loojad ja rentijad. Kolmekuulise tasuta inkubatsiooniprogrammis osalemise võimaluse Tartu Loomemajanduskeskuses võitis tiim Again&. Tegemist on ainulaadse veebikeskkonnaga kvaliteet-brändidele toodete kasutusaja pikendamiseks, võttes enda peale rõivaste parandamise korralduse.

Tartu 2024 meenetekotid koos Tartu 2024 logoga T-särkidega sai endale tiim Re:Do – tegemist on platvormiga, mis viib kokku ettevõtted ja eraisikud, kellel on tekstiilijääke, ning isikud, kes soovivad neid jääke kasutusele võtta.

Kõrgema Kunstikool Pallas auhinnaga, milleks on kolmepäevane akvarellmaalikursus, sai premeeritud tiim Tune Your Shoes, kelle ideeks on uudne kingapaar, mida saab tuunida vastavalt vajadusele kas sportlikeks, peo- või igapäevakingadeks.

Turunduskonsultatsiooni tunnustatud turunduseksperdilt Marelle Ellenilt sai endale ettevõte REDIS, mille põhimotoks on mitte osta ühtegi uut toodet ning mis oma veebilehe kaudu pakub re-disainitud unikaalseid rõivaid kõikidele huvilistele.