Kunstnikuvestlus Marit Ilisoniga

Neljapäeval, 30. mail kell 18.00 toimub näitusel „Sots art ja mood. Kontseptuaalsed rõivad Ida-Euroopast“ kunstnikuvestlus Marit Ilisoniga, mille viib läbi näituse kuraator Liisa Kaljula. Vestluse keskmes on Ilisoni seni kõige suurejoonelisem teos galeriikontekstis – “77 sitsi”, mis on valminud spetsiaalselt Kumu näituse jaoks.

Tonu-Tunnel_Marit-Ilison-77-sitsi

Foto: Tõnu Tunnel

Narva Muuseumi Kreenholmi kogusid hoolikalt läbi töötades, digitaliseerides ja uuesti kangasteks trükkides on kunstnik loonud tervet Kumu näitusesaali täitva kontseptuaalse teose, mis jääb lahutamatuks tervikuks ka pärast näituse sulgemist. Milliseid etappe kätkes sellise suuremahulise teose ettevalmistus? Kuidas paigutub teos kunstniku senise loomingu konteksti? Ning mida arvab kunstnik postsovetlikust esteetikast? Kõigest sellest tuleb näitusekeskkonnas toimuval kunstnikuvestlusel juttu.

Marit Ilison (1984) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (MA) ja täiendanud end mitmel pool Euroopas. Ta on tegelenud nii moe-, kostüümi-, lava- kui ka näitusekujundustega ning teinud kohaspetsiifilisi installatsioone. Eestis on kunstnik tähelepanu pälvinud teostega  “Magada tahaks/Longing For Sleep”, “70 puuvillast kitlit” ja etendusega “NO44: Fantastika” koostöös Mart Kangroga. 2014. aastal Vogue Talent’iks  ja 2016. aastal Vogue edulooks tituleeritud Ilisoni loomingut on avaldanud teiste hulgas The New York Times, Vogue, Women’s Wear Daily.

Näitusel Sots art ja mood“ tuuakse kokku kaks siinsest regioonist alguse saanud originaalset kunstiliikumist, mida on saatnud märkimisväärne rahvusvaheline tähelepanu: 1970.–1980. aastate sots artkujutavas kunstis ning 2010. aastate postsovetlik esteetika moekunstis. Neid liikumisi ühendab lähtumine kohalikust ajaloost, selle sümboolsest ja materiaalsest pärandist, olgu selleks punane viisnurk, lillelised kitlid või Berliini müür.

Lisa kommentaar