Esimene ulatuslik Eesti disaini väljapanek Jaapanis
Enam kui 24 disaini- ja mööblifirmat osaleb 20. novembril Tokyos algaval sisustusmessil Interior Lifestyle Living ning Eesti disaini ja elustiili tutvustaval üritusel Yokohamas ning Osakas.
Eksponentide hulgas on 3 suurt mööbliettevõtet ning enam kui 20 disainerit oma väikefirmadega sh Eesti Disaini Maja, kes esindab Jaapanis mitmeid disainibrände. Eesti Elustiili Festivali algatus tuli Eesti Disainerite Liidul. “Eesti disainereid oleme tutvustanud 16 erinevas riigis. Eksport on meie disaini väikefirmadele eluliselt oluline. Jaapani suunas oleme juba vaadanud aastaid”, ütles Ilona Gurjanova, disainiliidu juht, kellel on pikaajaline rahvusvaheliste projektide kogemus. Jaapani turu jaoks loodud kontseptsioon kannab nime Ehe Eesti – sündinud loodusest. Koostööpartneriteks on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ja Kultuuriministeerium. Messiürituse avas Eesti Suursaadik Jaapanis.
40 liikmeline Eesti delegatsioon soovib tutvustada Eestit ning häid Eesti tooteid. Eesmärk on algatada erinevaid majanduslikke ja kultuurilisi koostöövorme, kaubanduskokkulepetest kultuuriturismini. See, et Jaapanis kasvab huvi Põhja-Euroopa vastu ja nõudlus põhjamaiste disaintoodete järele, annab lootust, et ka Eestit aina rohkem külastatakse ning meie kvaliteettooted jaapanlastele osturõõmu pakuvad.
Eesti disaini tutvustavad üritused algasid juba Osakas. Euroopa ja Baltimaade festivali raames esitati jaapanikeelsete subtiitritega Reet Ausi dokumentaalfilmi “Moest väljas” ning Hankyu kaubamajas müüakse Eesti moeaksessuaare. Yokohama üritusel esineb Mari Kalkun ning lisaks disaini ja toidu hüpikpoele toimuvad ka lastele pühendatud töötoad.
Erineva kultuuri ja regulatsioonide poolest tuntud Jaapan on paras väljakutse nii mahuka projekti läbiviimiseks. Ettevalmistusteks kulus aasta, mille jooksul osavõtjad tutvusid Jaapani ka kommete ja ärikultuuriga. Õnnestumisele on kaasa aidanud toimekas Eesti tiim ning koostööpartnerid Jaapanis, kelle kaudu korraldati ka Jaapani ajakirjanike visiit Eestisse Disainiöö ajal. Tuntud ajakirjad avaldasid lugusid Eesti eluolu ja disaini kohta.
Projekt on saanud toetust Kultuuriministeeriumilt, Kulkalt ning EAS-lt Euroopa Regionaalarengu Fondi Loomemajanduse meetme raames.
Eesti Disainerite Liit (EDL) on mittetulundusühing, mis esindab üle 150 disaineri. EDL-i tegevused on suunatud kasutajasõbraliku keskkonna arendamiseks, disainiteadlikkuse tõstmisele ja Eesti disaini promomisele kodu- ja välismaal. EDL korraldab disainifestivali DISAINIÖÖ (aastast 2006), annab välja Eesti disainiauhinda BRUNO ning on asutanud Eesti Disaini Maja (2010). Eesti disaini reklaamimiseks välismaal on EDL loonud kaubamärgi Size Doesn’t Matter (2014), mille eest on EDL saanud ka välisministri autasu. Euroopa Komisjon märgib oma Euroopa loomemajanduse aruandes Disainiööd ühe tähtsa tegurina Tallinna loomemajanduse arendamisel.