Piire laiendav mood
Juba üheksa aastat moepildis figureeriv stiilipuhta brändinguga Kriss Soonik Loungerie pole Eesti ega ka välismaa pesufännidele võõras nimi. Eelmisel aastal astus brändi looja ja disainer Kriss Soonik-Käärmann järgmise loogilise sammu ning avas Paavli tänaval isikliku showroom’i. Sinna heledasse avarasse hingepaika ta 12. aprillil Femme salongiõhtu külalised kutsuski.
Kriss Soonik Loungerie sisemisele tahtejõule ja meeletule tööle tuginev edulugu on praeguseks jõudnud etappi, kus brändi tooted on müügil erinevates butiikides üle maailma ja tasapisi liigutakse aina enam üleriiete disainimise suunas. Kriss peab siinkohal kõige suuremaks edusammuks vaimustava ja kõikvõimaliku Jaapani turu vallutamist. Disainerihingega naise jaoks oli alguses ehk kõige keerulisem ennast messidel nähtavaks teha ja mõjusalt müüa, kuid samas valdkonnas tegutsevad konkurendid toetasid teda selles igal sammul. Kõlab uskumatult?
„Kõige üllatavam moment algusaastatel Londonis oli see, et mind toetasid minu konkurendid. Meid ühendas soov maailma vallutada ja nende soovitused tulid mulle sellel teel kasuks. Miks mind aidati? Esimest korda alustatakse siin ühel korral ja oma kogemuste jagamisega ei kaotata reaalselt midagi. Pealegi said nad aru, et ma ei kopeeri, vaid ajan südamega oma asja,” selgitab Kriss üksteise toetamise tagamaid.
Kuidas eduka pesubrändi looja ise kopeerimisse suhtub?
Kriss tunnistab, et on üsna sageli ajakirjade kaante vahel näinud koopiaid enda originaaldisainist. Ühtlasi mõistab ta ka väga selgelt, et ideed on pidevalt õhus ja kui keegi jäljendades muudab kas või ühe pisikese detaili, siis ei saa seda otseselt kopeerimiseks pidada. Omal moel on see ehk isegi kompliment tema loomingule ja siit edasi saab ainult paremaks minna.
Alguses müügitöösse teatava tõrksusega suhtunud disainer tunnistab, et see oluline osa brändi arendamisest muutus tema jaoks loomulikumaks, kui ta mõistis, et n-ö müües kõneleb ta ju loost, mis talle endale korda läheb – kliente huvitavad toodete loomise protsess, inspiratsioon ja eesmärgid.
Vaieldamatult kvaliteetse, läbimõeldud ja stiilse brändinguga silma paistev Kriss Soonik Loungerie panustab märkimisväärse aja teadlikule kliendibaasi loomisele. Tänapäevase sotsiaalmeedia ajastul on üheks mõjusamaks suhtlemisvahendiks pildikeel – seda siis nii Instagrami kui ka koostöös fotograaf Sandra Palmiga valminud vaimustavate fotode vahendusel. Aktiivse jälgijana tekkiv emotsionaalne side on tõenäoliselt ka tõukeks reaalsele silmast silma suhtlemisele ja lõpuks ka toote soetamisele.
Hingepaiga leidmine
Üheksa aastat tegutsenud bränd jõudis etappi, kus vanamoodi ei saanud enam jätkata ning Kriss otsustas, et hakkab ise tootmisega tegelema. Selle otsusega kaasnes vajadus reaalse ruumi järele, mis oleks ühtaegu nii avatud showroom, tootmiskoht ja ka kontor. Paavli tänaval asuv kõrgete lagede, heledate seinade ja roosa põrandaga showroom kõneleb disaineri ja tema loominguga ühte keelt ning võimaldab viia ellu tekkinud mõtteid ja unistusi – selle brändi hingekeskus, mis leiti eelmise aasta lõpus.
„Showroom’i leidmisega algas minu elus justkui uus peatükk ja ma vahel siiani imestan, kas see tõesti on minu ruum,” lausub disainer endale omaselt vahetu siirusega. Oma kogemustele tuginedes kinnitab ta, et koos õigete inimestega ja usuga oma brändi sisusse ning vormi on võimalik väikeses Eestis suuri asju teha ja võita südameid ka mujal.
Millised on Krissi edasised plaanid?
Ideaalis näeb ta ennast veelgi aktiivsemalt tegutsemas Jaapani turul, avades tulevikus Tokyos isikliku brändipoe. Praegu aga usub ta ka olemasoleva pop-up poe toimimisse. Peale selle on ka disainiprotsessides toimumas suuremad muudatused. Nimelt on ees üleminek peamiselt pesutootmiselt üleriietele. Ühelt poolt on see teadlik astumine veelgi konkurentsitihedamasse moemaailma, kuid teisalt laiendab see võimalusi teostada oma unistusi ja ideid. Läbipõlemise ennetamiseks soovitab tegus naine aeg-ajalt sellelt kiirelt rattalt maha astuda ja oma tegemisi kõrvalt vaadata. Krissi jaoks on London selleks zen kohaks, kus ta saab ennast laadida.
„Mõtlen samamoodi nagu Roberta Einer ja tuletan endale rasketel aegadel meelde, et tegemist on vaid riietega. Sina oled ka oluline ja pole mõtet üle muretseda,” lisab ta teadlikult.
Ennast moemaailmas teostanud ja juba tunnustuse pälvinud Krissi jaoks on endiselt üllatuslik see, et tema brändi nähakse suurena. Siinkohal võib kinnitada seda, et kuigi ametlikult tegutseb siin neli inimest, on bränd tegude poolest piisavalt nähtav ja armastatud, et olla tõeliselt suur.
Jääme põnevusega ootama uusi kohtumisi ja inspireerivaid tegusi!
Oma näoga brändi tegemistega saab ennast kursis hoida nende kodulehel ja jälgida nende Instagrami kontot.