Julgus õnnestuda
Kolmapäeval, 21. märtsil toimunud kevadehõngulise Femme salongiõhtu külaline oli tunnustatud lastemoe blogija, stilist ja brändingu spetsialist Kirsi Altjõe. Vahetult enne Tallinn Fashion Weeki tundus asjakohane kohtuda inimesega, kes tegutseb iga päev moe- ja turundusmaailmas ning teeb seda kõike suure pühendumise ja kirega.
Märtsikuine Tallinn Fashion Week tõi sellel aastal esimest korda lavalaudadele värvika ja positiivsusest pakatava lastemoe. Kirsi sõnul on see Eesti brändidele väga hea pinnas oma toodete tutvustamiseks ja tegevuse laiendamiseks nii siin kui ehk ka mujal maailmas. Kui 4–5 aastat tagasi oli lastemoe maastik alles lapsekingades ja praktiliselt iga uus tulija leidis kiiresti selles oma koha, siis nüüdseks on lastele suunatud moest ja disainist saanud tiheda konkurentsiga tõsiseltvõetav äri.
Ajakirjandushariduse ja mitme suure ettevõtte turundustegevuse juhtimiskogemusega naise sõnul on üheks peamiseks võtmeteguriks eduka brändi loomisel oma loo oskuslikult siiras edasiandmine ja enda toodete sihtrühma tundmine – kes on sinu klient, millised on tema ootused ja vajadused. Oluline on endale pidevalt meelde tuletada, et kliendid kasvavad üsna kiiresti välja pakutud ideedest ja võimalustest, vaja on nendega koos areneda ja soovitatavalt juba enne, kui tüdimus jõuab tekkida, millegi värskega välja tulla. Iga klient soovib kogeda personaalset lähenemist ja tunnetada siirast huvi (tagasiside küsimise ja saamise võlu), näha kõnekat ja kvaliteetset pildikeelt ning olla teadlik brändi oma loost.
„Tuleb tunnistada, et disainerid vajavad enamasti enda kõrvale inimest, kes aitaks neid brändingu ja turundusega. Kuna nad on südame ja hingega nii oma asja sees, siis võib tagaplaanile jääda teadlik kliendi tunnetamine. Kõrval olev inimene saabki siin toetada ja meelde tuletada, kes on klient ja millised on tema vajadused,” toob Kirsi esile kliendist teadlik olemise vajalikkuse eduka brändi kujundamisel. Nii nõustabki südikas naine mitmeid (moe)brände Eestist Hongkongini.
Kirsi usub pildikeele võlujõusse ja rakendab seda järjepidevalt ka enda loodud rahvusvahelise tuntuse saavutanud lastemoe ja -disaini blogis www.sandinyourshortskidsblog.com. Ta kinnitab, et ajas püsiva platvormi ja tõsiseltvõetava sisu loomine on töö, mis nõuab suurt pühendumist. See omakorda on loonud võimalused põnevateks väljakutseteks ja koostööks.
Kirsit kuulates tekib paratamatult ja täiesti õigustatult tunne, et tegemist on uskumatu energiaga naisega, kelle jaoks pole ükski väljakutse ületamatult suur. Ta ise leiab, et kui inimene on oma elus kogenud õnnestumisi ja edu, siis on suur tõenäosus õnnestuda ka ärimaailmas. Suuresti ongi kõik õnnemäng – kas siis juhuslikult me ellu sattunud või töö ja pühendumisega saavutatud õnn.
„Ühelt poolt on iga takistuse taga hirm läbi kukkuda või hoopiski hirm õnnestuda, sest sellega kaasnev võib meie jaoks olla hoomamatu. Kas ma kardan ebaõnnestuda või õnnestuda? Ma olen teinud oma elus valikuid, mis ei tekita minus hirmu”, lausub Kirsi enesekindlalt.
Isiklikus plaanis oli maailmas ringi rännanud naise jaoks omamoodi väljakutse elama asumine sooja Lissaboni, kuna see valik puudutas mitte üksnes teda ennast, vaid ka tema kahte poega. Peale selle on aktiivsel Kirsil hetkel käsil ka oma startup’i loomine, millest ehk peagi saab lähemalt kuulda.
Oma tegemistes lähtub ta teadmisest, et võime iga kord alustada puhtalt lehelt ja ennast üles töötada, areneda tegevuste käigus ja uuesti õppida. Kui miski tundub teostamiseks liiga keeruline või isegi võimatu, siis võiks endale öelda „miks mitte” ja lihtsalt proovida. Meil on alati võimalus ebaõnnestuda ja õnnestuda.
Täname Kirsit inspireeriva kohtumise eest ja kõiki külalisi tulemast ning kaasa mõtlemast ning anname teada, et järgmine salongiõhtu toimub 12. aprillil, mil rääkijaks Kriss Soonik- Käärman.