Ximon Lee võitis H&Mi disainiauhinna
2015. aasta H&Mi Disainiauhinna võitja on New Yorgi Parsonsi Kunstiakadeemia lõpetanud 24-aastane Ximon Lee. Tegu on esimese meesterõivaste disaineriga, keda on selle auhinnaga pärjatud. Täna esitles Ximon oma võidukollektsiooni Fashion Week Stockholm raames toimunud moeetendusel. Lisaks moeshow’le pääsemisele sai disainer auhinnaks 50 000 eurot ning võimaluse arendada oma kollektsiooni esemeid nii, et neid oleks võimalik käesoleva aasta hilissügisel müüa ka valitud H&Mi kauplustes ja veebipoes.
„Ximoni kollektsioon võlus žüriid oma kaasaegsuse ning poeetilisusega. Tal on väga tugev materjalitunnetus ja imepärane võime tuua esile ka kõige pisemad detailid,“ sõnas Ann-Sofie Johansson, H&Mi New Development’i peadisainer.
„Ma arvan, et ta on äärmiselt meisterlik disainer. Tal oli kõik paigas: tema eeltöö oli väga ilus, materjali kasutamisoskus suurepärane ning disain hea,“ sõnas Luella Bartley, brändi Marc by Marc Jacobs disainidirektor ja H&Mi Disainiauhinna žürii liige.
Ximon, kes on pärit Hong Kongist, kuid elab New Yorgis, valiti Londonis võitjaks rahvusvahelise žürii poolt. Tema uuenduslik kollektsioon on loodud orgaaniliste ning sünteetiliste materjalide kihtidest, sealhulgas sellistest materjalidest nagu plastik ja papp, mis hoiavad raamina kehast eemale. Need uued siluetid on küll nimetuse poolest kehakatted, kuid nihutavad oma lõigetega meesterõivaste mõiste piire veelgi kaugemale. Peamiseks inspiratsiooniallikaks nimetab mees dokumentaalfilmi „Children of Leningradsky“ („Leningradski lapsed“). Ximon reisis ka Venemaale, et oma uue kollektsiooni tarbeks meeleolupilte luua.
„See on tõeline tänavamood – kunstist inspireeritud, skulpturaalne, individuaalne, kuid samas igaühele mõistetav, kuna kollektsiooni igat nüanssi saadab oma lugu. Ta on väga paljulubav nooruk. Me kõik panime seda tähele ning tundsime üksmeelselt, et selles noormehes on võidumaterjali,“ sõnas Tommy Ton.
„Uudis, et mina olen võitja, rabas mind täielikult. H&Mi Disainiauhind tähendab minu jaoks, kes ma olen oma karjääri alles alustamas, väga palju. Ma ei kujuta ette, kuidas ma alustaksin oma brändi ilma selleta! Mu kollektsioon oli esialgu mõeldud meestele, aga mul on veelgi parem meel näha seda hoopis naiste seljas,“ ütles Ximon Lee.