Särtsakas moeõhtu
Baltika kvartali hoovis asuvas ärihoones esitleti Baltika Grupi moebrändide värskeid 2015 sügis- ja talvehooaja kollektsioone. Moelavale jõudis Mosaici, Montoni, Ivo Nikkolo, Baltmani, Bastioni ja Blue Inc Londoni värske moelooming.
Baltika Grupi juhatuse esimehe Meelis Milderi sõnul muutub Baltika aasta-aastalt rahvusvahelisemaks. „Läbi veebipoe on meie brändide tooted jõudnud sel aastal juba enam kui 30 riigi tarbijateni. Oleme uhked, et selline rahvusvaheline rõivadisain sünnib meie oma Eesti disainerite käe all,” rääkis Milder.
Baltika kvartali hoovis asuvas ehitusjärgus ärihoones toimunud moeõhtul näidati disainerite uusimat loomingut ja sügishooaja trende. Naistemood soosib värve, põnevaid lõikeid ja kleidi kandmist pükstega. Kõik see toob Baltika brändide tootevalikusse nii ajatut klassikat kui ka uudset disainikeelt. Meestemoes teevad aga ilma aimatavad vihjed 1970ndatest ja sinine värv.
Külalisstilistidena lõid kaasa moe- ja elustiiliblogija Helene Vetik, Brand Manuali konsultant Rauno Pello, stiiliblogija Hanna Martinson, Ilumessi peakorraldaja Katrin Pihela, SmartStyle by Merit Boeijkens stilist Merit Boeijkens ja stilist Karl Keskla.
Ivo Nikkolo sügis- ja talverõivaste kollektsioon on inspireeritud põhjamaisest kargest loodusest, väljendades oma äratuntavat disainikäekirja võimsates loodusvärvides: hall, tumesinine, metsaroheline, must ja valge. Ivo Nikkolo moedemonstratsiooni stiliseeris moe- ja elustiiliblogija Helene Vetik.
Baltmani sügis-talvine kollektsioon on inspireeritud linnamaastike metsikust ja romantilisest olemusest, väljendades väärikalt brändi põhiväärtusi nagu elegants, stiil ja modernses võtmes klassika. Baltmani moeetenduse stilistiks oli rahvusvahelise teenusedisainibüroo Brand Manual konsultant Rauno Pello.
Mosaici uue hooaja naistekollektsioon on inspireeritud kunstist – nii mõnigi asjatundlikum silm võib märgata paralleele värske moe ja Edgar Degas’t, Eero Järnefeldi ja Tino Rusconi maaliloomingu vahel. Mosaici meestekollektsiooni oluliseks märksõnaks on ajatus – nende rõivaste puhul võib kandja olla kindel, et esemed ei ole mõne aasta möödudes „moest väljas”. Mosaici brändi komplektid seadis kokku SmartStyle by Merit Boeijkens stilist Merit Boeijkens.
Suurbritannia moebränd Blue Inc London pakub saabuvaks hooajaks põnevaid leide eelkõige vaba aja riietuse austajatele. Moeshow stilistiks oli blogija ja visuaaligurmaan Hanna Martinson.
Bastioni uus kollektsioon viib meid sügise sulnite pidude ja õdusate kaminaõhtute maailma, võttes endaga kaasa suve kõige päikeselisemad päevad ja eredaimad elamused. Üdini naiseliku kollektsiooni sättis stilistina lavavalmis Ilumessi peakorraldaja Katrin Pihela.
Sel hooajal kutsub Monton seiklema moe-imedemaale – värske naistekollektsioon on loodud moodsatele Alice’itele, kelle imedemaaks on modernne linnakeskkond. Montoni sügis-talvine meestekollektsioon aga meelitab city smart-stiili austajaid, kes hindavad riietuses isikupära ja originaalsust. Montoni show stilistiks oli Karl Keskla.
Teiste hulgas astusid modellina lavale ka Eesti tippjalgpallurid Martin Vunk ja Alo Bärengrub. Baltika on Eesti Jalgpalli Liidu pikaaegne toetaja, varustades Eesti rahvuskoondist esindusülikondadega.
Moeblogija ja stilist Aljona Sokolovskaja ütles pärast etendust, et värske pilguga stilistika, hoolikalt valitud modellid ning pisikesed nüansid lõid igale brändile oma näo. „Nii kandis üks suur Baltika moeõhtu endas kuut eriilmelist show’d. Kui muidu on mu lemmikuteks Baltman ja Ivo Nikkolo, siis seekord olin ma kõigist nähtud kollektsioonidest ühtviisi vaimustuses,’ jagas Sokolovskaja oma muljeid.
Eesti Kunstiakadeemia professor ja moestilistika õppekava juht Vilve Unt märkis samuti, et mänguline lavastus andis stilistidele võimaluse väga täpselt välja tuua iga moemärgi iseloomu. „Montoni imeilus Alice, Bastioni „kristallkingakesed”, Mosaici härra lapsevankriga, Baltmani boheemlaslik ärimees, jalgratas õlal,” rõhutas ta stilistikäe tähtsust selge kuvandi loomisel. „Väljapeetud Ivo Nikkolo üllatas mind noorusliku stilistikaga, mis oli ühtlasi kui õppetund, kuidas rõivaesemeid omavahel sobitada. Sama eset võis laval näha mitmes võtmes, pakkudes igaühele oma.”