“Mad Men’i” hullus jätkub

Donatella Versace vaatab seda, Isaac Mizrahi tõuseb õhtusöögilauast varem, et õigeks ajaks teleka ette jõuda, Peter Som eelistab sarja salvestada, et nautida mitut osa korraga. Ja see on kõigest “Mad Men’i” stiilihulluse algus…

“Mad Men’i” hullust tunnistas esimesena Michael Kors, kes peale avasarja pühendas 2008. aasta talvekollektsiooni 1960ndate stiilile. Pliiatssiluett, karusnahksed aksessuaarid, pikad kindad – kõik oli naiselik ning elegantne. “Ma tahtsin tagasi tuua uutmoodi seksikust. Sellist kurguni kinni nööbitud viimistletud välimust. Tark seksikus, huvitav seksikus, täiskasvanulik seksikus… Tahate vihjet, kuidas kuum välja näha? Kandke lugemisprille ning keha järgi õmmeldud kleiti. Lihtne!” avaldab Michael Kors stiilivihje.

Models present creation from Michael Kors' 2008/2009 Fall/Winter collection during New York Fashion Week

Järgmisel talvel sattus “Mad Men’i” võrku Prada, tuues lavale kõrge piha ja põlvepikkusega A-lõikelised seelikud ning kassisilmsed prillid. Lisaks tegi bränd midagi, mida ei olnud kunagi varem teinud. Nad kasutasid modellidena selliseid seksisümboleid nagu Miranda Kerri, Doutzen Kroesi ja  Alessandra Ambrosio, kelle kehasid on maksimaalselt kaetud vaid korsetiga. Tuntud peamiselt pesumodellide ning Victoria’s Secrets inglitena, oli see Prada-suguse brändi jaoks täiesti uudne valik. Ehk peitub põhjus “Mad Men’i” kurvikas näitlejannas Cristina Hendrikcsis, kes naiselikud vormid taas moodi toonud.

Louis Vuittoni 2010. aasta talvine reklaamikampaania pärines justkui sarja võtteplatsilt, kuid peaosa mängisid seekord supermodellid Natalia Vodianova, Karen Elson ning Christy Turlington. Reklaamikampaania, mida ülistasid moeblogid kõikjal maailmas, põhines Louis Vuittoni 2010. aasta 60ndatest inspireeritud talvekollektsioonil. Põlvi katvad seelikud, üle küünarnuki ulatuvad kindad, korsetid – kõik see, mis ühest naisest teeb tõelise naise. Võrreldes Prada ning Michael Korsiga, läks Louis Vuitton kõige autentsemalt ajas tagasi. “Väga tihti ütlevad disainerid, et nad lõid kollektsiooni, mõeldes tõelisele naisele, kuid kasutavad selle näitamiseks modelle, kellel on vanust alla kahekümne eluaasta,” põhjendas Louis Vuittoni peadisainer Marc Jacobs oma eelistusi reklaamikampaania modellide valikul ning tõi lavale kollektsiooni näitama Elle Macphersoni (46) ning Laetitia Casta (31).

Laetitia Casta

Laetitia Casta

Selles kõiges on “süüdi” Janie Bryant, “Mad Men” sarja kostüümikunstnik, kes enda sõnul enne sarja algust 50ndate lõpu ja 60ndate alguse moepildist suurt ei hoolinud. Nüüdseks on see seisukoht muutunud ning Janie on õppinud antud ajastu stiili armastama, tekitades sama tunde ka meis. “Varem pidasin lugu 50ndate algusest, kuid tegelikult on veidi hilisem stiil palju mitmekesisem.” Muuseas, enamus sarja riided on tõelised vintage-pärlid, mitte tänapäevased reproduktsioonid. Väga palju pärineb Janie’ perekonna isiklikust varakambrist, sest tema vanaema oli tõeliselt moekas daam, kes õmbles kleite nii endale kui Janie’ emale.

Nii et asi on otsustatud: “Mad Men’i” hullus tuli selleks, et jääda. Mis siis, et sarjal jookseb juba viies hooaeg: ikka ei saa me küllalt stiilist, kus naised on tõelised naised, kandes vaid kleite ning seelikuid, ning mehed tõelised mehed, kes ei loobu oma šikist ülikonnast isegi kodus. Kes ei usu, proovigu ise järele, kuidas üks kaunis vintage-kleit võib enesetundele mõjuda.

Loe ka: Bravuurikas moediiva

Lisa kommentaar
Lisa kommentaar