Kreatiivne Narva
Pühapäeval, 13. jaanuaril Narva Vaba Laval täismajale antud moeetendusel kuulutati välja moekonkursi Creative Narva võitjad. Peaauhinna võitis terviklik, julge lähenemisega Tartu meeskonna KUUL design kollektsioon. Suur huvi nii konkursi kui moeetenduse vastu tõstis Narva tekstiilipealinnana taas aukohale.
Ligi 100 konkursile taotluse esitanud huvilisest jõudis oma moekollektsiooniga finaali 17 meeskonda. Noorte moedisainerite looming oli laia haardega, esindatud oli nii ujumisriiete kollektsioon, klassikalised pidulikud õhtukleidid, futuristlike sugemetega rõivad kui ka kollektsioonid lastele.
Rahvusvaheline žürii hindas kõige kõrgemalt Tartu meeskonna KUUL design kollektsiooni, seejuures hinnati nii kollektsiooni ideed, teostust kui ka ärilist potentsiaali. Konkursi mentor, moelooja Ülle Pohjanheimo ütles peaauhinda üle andes, et esikoha valik oli siiski väga raske. “Väga oleks tahtnud välja anda vähemalt kolm esikohta, kuid sellistel konkurssidel tuleb valikuid teha. Kõik olid väga tublid, see oli raske töö ja pühendumine, mis noori talente siia tõi. Aitäh kõikidele, uskuge iseendasse ja jätkake tööd oma kollektsioonidega,” innustas Pohjanheimo.
Creative Narva võitjat ootab ees auhinnaline õppereis Euroopa moepealinna Milanosse, kus neil avaneb võimalus tutvuda maailma parimate moevaldkonna tegijatega.
Teise koha pälvis lastekollektsiooni loonud meeskond LIKE LOOK, kolmanda koha vääriliseks hindas žürii meeskonna Formés loomingu. Lisaks esikolmikule anti välja mitmeid eriauhindu. Tallinna Loomeinkubaatori lemmik oli LIKE LOOK, kes saab tunnustuseks brändingu-teemalise koolituse. Creative Narva Facebookis toimunud rahvahääletuse võitja oli meeskond B´MOR Design; ajakirja Jana ja Delfi RUS publikuhääletuse võitis Mistjurin Desing ning toimetuse lemmikuks osutus tüdrukute pidulike kleitide bränd TATA. Ajakiri Säde valis oma lemmikkollektsiooniks peaauhinna võitja KUUL Design ning Rootsi Saatkonna eriauhind läks meeskonnale Formés.
“Eile jõudis lõpule pea neljakuuline periood täis uut energiat, inspireerivaid kohtumisi ja loomulikult palju tööd. Mina tänan kõiki osalejaid, kes nii lühikese ja intensiivse perioodi jooksul suutsid luua maailmatasemel kollektsioonid ja anda Eestis ainulaadse moeshow. Puupüsti inimesi täis saal näitas, et väga heal tasemel moeetendustel on oma koht Eesti kultuurimaastikul,” märkis Creative narva projektijuht ja ajakirja Jana peatoimetaja Darja Saar.
Creative Narva idee autoriks oli täna Shanghais töötav Eesti juurtega moedisainer Karl Kristjan Steinberg. Mentoritena osalesid veel Ülle Pohjanheimo ning rahvusvahelised eksperdid moeajakirjanik Alice Lefonce ja stilist Peter Aluuan.
Kokku esitati mullu oktoobris alguse saanud konkurss-programmi Creative Narva 100 osavõtutaotlust Eestist, Lätist ja Venemaalt. Kolme kuu jooksul osalesid meeskonnad moevaldkonna seminaridel, kus Eesti ja UK moepraktikud tutvustasid kollektsiooni loomise aluseid, stilistika põhitõdesid, moetrende ja seda, kuidas töötab meedia. Paralleelselt toimusid mentorsessioonid, kus meeskonnad tööd oma loodavate kollektsioonidega.