Baltika premium-bränd Ivo Nikkolo tähistab 25. sünnipäeva kunstiprojektiga vaateaknal, mida on võimalik näha Eestis, Lätis ja Leedus.
Kunstiprojekt kaunistab eelmise nädala lõpust Tallinnas, Suur-Karja 14 asuvat Ivo Nikkolo poodi. Sealt liigub 1994. aastast inspireeritud vaateaken Lätti ning seejärel Leetu. Baltika disaineri Frida Jõe sõnul on kunstiprojekt inspiratsioonipuhang avalikus ruumis, mis on omakorda kummardus 25 aastat tegutsenud Ivo Nikkolo moebrändile.
„Kuigi valminud neli siluetti on pigem kui skulptuurid, mitte riided, millega laupäeva hommikul koeraga jalutama minna, siis on suurem osa neist tegelikult kantavad ja loodud otse inimese kehal drapeerides ja vanu kanganäidiseid ringi positsioneerides,“ kommenteeris Jõe.
Frida Jõe nentis, et ääretult mõnus oli kunstiprojekti luua unustusse vajunud rõivaesemete ja materjalijuppidega. „Jääb vahele see õudne valge paberi hirm ja kogu protsess on loomulikum. Eriti vahva, kui brändil endal on juba veerandsaja aasta pikkune ajalugu ja omajagu põnevat arhiivi kogunenud – kunagisi mudeleid ja materjale avastades ning neid uude konteksti asetades ehitaks justkui silda selle vahele, mis on olnud, ja selle, mis on tulemas. Vägev tunne!“ rõõmustas Baltika disainer.
Ta lisas, et Ivo Nikkolo brändi kandva naise ja tema stiili märksõnad on iseseisvus, tugevus ja näpuotsaga krutskeid, mis on brändi disaineritele igal ajal aktuaalsed ja inspireerivad.