Läti disainerbrändi Nolo sügistalvine kollektsioon on pühendatud Maa ressursside säästvale kasutamisele ning harjumuseks kujunenud tarbimisharjumuste ümber mõtestamisele.
Nolo asutas 2012. aastal Viktorija Joniene, kes on aastatega suutnud omanäolisest brändist ehitada Baltikumi ühe armastatuima rõivaettevõtte. Tänaseks saavad aga Nolo põneva käekirjaga tooteid soetada disainiarmastajad Moskvast Jakartani. Lisaks ollakse esindatud ka showroom’ides nii Milaanos, Hongkongis kui Tallinnas. Kogu toodang valmib aga sellele vaatamata meie lõunanaabrite juures Riias. „Oleme oma tootmise üle väga uhked. Meie töötajad on kõik suurepärasel tasemel ning saavad oma panuse eest ka ausalt tasutud. Just tänu ausale ja läbipaistvale strateegiale ning teinekord kummalisele, kuid silmapaistvale disainile, erineme nii mõnestki turul olevast konkurendist“, sõnab brändi eestvedaja Joniene.
Kõikides Nolo kollektsioonides kasutatakse kangaid Euroopa parimatelt tootjatelt, kelle tööpõhimõtteid iseloomustavad keskkonnateadlikkus ning säästlikkus. Nii tellivad oma kangad samadelt tootjatelt ka näiteks Jil Sander, Prada, Dries van Noten, Dolce&Gabbana, ACNE ja paljud teised. Küll aga tasub meeles pidada, et Nolo mustrid on iseloomulikud vaid neile. Kogu lõbus ning kohati irooniline mustriteseeria töötatakse samuti välja Riias, brändi peakontoris.
Nolo kõige värskem kollektsioon kõneleb meiega läbi sümbolite keele. Keskendutakse plastikprügile ning sellele, kuidas see meid ümbritsevaid loodussüsteeme mõjutab. Kõik kollektsioonis kasutatud elemendid – meretähed, plastikpudelid, kilpkonnad, ühekordsed nõud jne – on valitud väga hoolikalt. Need kõik jutustavad meile loo ning leiavad väga silmapaistval moel koha eksklusiivsetes esemetes.
„Massitarbimine on muutnud kõik anonüümseks. Me ei tea, kes ja kuidas, millistes tingimustes konkreetsed esemed loonud on. Nologa kutsume tarbijat üles neile aspektidele mõtlema. Iga hooaeg toob endaga kaasa uued trendid ning tooted, mis ei kao lõpuks kuskile. Ainult 1% taaskasutusse jõudnud rõivastest saab uue elu. Ülejäänud lihtsalt põletatakse. See ei ole jätkusuutlik,“ selgitab Joniene, et statistikale ning uurimustele otsa vaadates on olukord trööstitu.
Nii kutsubki Läti bränd inimesi tarbima vähem ning teadlikumalt, ja tuletab meile meelde mitte langeda pidevalt uuenevate trendide lõksu. „Pigem keskenduda armastatud disainile, kvaliteedile ja vastupidavusele,“ sõnab disainer. Nagu ütleb ka juba tuntud ütlus – oled, mida kannad!