Bravuurikas moediiva
Nädalapäevad tagasi jõudis meediasse uudis Rootsi kiirmoeketi H&M sügisesest koostööst prestiižse Versace moemajaga. Koostööuudis tõi endaga nii elevust ja kõmu kui ka suurel hulgal fotosid H&M’ile disainitud nahkkleidis figureerivast Donatella Versacest. Juba üle kümne aasta on legendaarse Itaalia moemaja eesotsas olnud just Donatella – üks viimase kümnendi bravuurikamaid moeloojaid, kellega seonduvad võrdselt nii kõrgmood kui iluoperatsioonid.
Gianni noorema õe juhtimisel on Versace muutunud pelgalt rõivamärgist kultuslikuks elustiilimärgiks, millega seonduvad märksõnad rikkalikkus, külluslikkus ning vastakad arvamused – ehk sulle kas meeldib või ei meeldi Versace ülevoolav stiil ja looming. Itaalia moemärgi austajate ringi kuuluvad rikkad ja ilusad üle kogu maailma. Venna poolt Donatellale juhtida antud Versuse liin on aga püsinud moeilma absoluutses tipus ning lõiganud seal loorbereid juba enam kui 12 aastat. Kuigi tegemist on ambitsioonika ja aruka ärinaisega, kes vallutab ühe tipu teise järel, leiab meedia alati rohkem rõõmu tema välimuse ja iluoperatsioonide ümber spekuleerimisest kui sellest, kuidas ta kümne aastaga on suutnud luua tohutu Versace disainiimpeeriumi.
Versace asepresident ja praegune peakunstnik Donatella, kellele kuulub 20% Versace aktsiatest, sündis 1955. aastal Itaalia linnas Reggio di Calabrias. Versacede perekonna noorim võsuke asus oma vanema venna Giovanni eeskujul 1970ndate keskpaigas õppima Firenzesse, kus keskendus eelkõige kudumite disainile. Giovanni jaoks oli Donatella tema suurim kriitik ja muusa üheaegselt, kellele ta – muuseas – pühendas ka 1980ndatel turud vallutanud parfüümi “Blond”. Tänu oma vennale leidis Donatella tee moetööstusesse, kus tegeles esialgu Versace aksessuaari- ja lasterõivastedisainiga. 1993. aastal andis Gianni Donatellale üle Versace brändi noortele moegurudele suunatud Versuse märgi ohjad.
1997. aastal, pärast venna mõrva, sai Donatellast Versace moemaja loominguline juht. Aasta pärast Gianni surma korraldas Donatella oma esimese kõrgmoeetenduse, mis leidis aset Pariisis udupeenes hotellis Ritz. Venna eeskujul lasi ka Donatella showks ehitada õhukesest klaasist poodiumi üle hotelli võimsa ujumisbasseini.
Tänasel päeval hoiab Donatella silma peal aastas üle kaheteistkümne kollektsiooni valmimisel. Tema käe, hoole ja juhtimise all on moebränd muutunud võimsamaks kui kunagi varem. Lisaks andekusele disainivallas on Donatellal talenti ka moemärgi avalike suhete ja maine kujundamises. Versace reklaamikampaaniad ja moeshowd olid ühed esimesed, kus astusid üles moelooja head sõbrad ehk A-kategooria filmi- ja muusikamaailmatähed. Näiteks Jennifer Lopez, Demi Moore ja Madonna. Muuseas, turundustööd teeb Donatella koos oma endise abikaasa Paul Beckiga, kellega tal on ka kaks last: poeg Daniel ja tütar Allegra ehk Versace impeeriumi pärijanna, kellele kuulub juba praegu 50% Versace aktsiatest.
2000. aastal laiendas Versace oma tavapärast ampluaad, avades Austraalias 6tärnilise Palazzo Versace nime kandva kuurorti. Hoogne ja aktiivne tegutsemine sisekujundus- ja mööblimaailmas sai avapaugu. Ei läinud kaua, kuni ka maailma kõige kõrgema hoone, Dubais asuva Burj al-Arabi ruumid said sisustatud luksusliku Versace mööbliga.
Samal aastal jõudis Donatella disainida kostüümid Maurice Bejart’i balletile “L’Enfant Roi”. Juba 2001 tõi moelooja aga turule oma esimese parfüümi “Versace Woman”. Aastal 2002 jõudsid Gianni ja Donatella kuulsaimad kostüümid Londonis asuvasse Victoria ja Alberti muuseumisse, kus õe-venna loomingule pühendatud näitusega austati nende imelist edu ja suuri tegusid moeilmas. Järgnevatel aastatel pärjati Donatella Bambi moeauhinnaga ning temast sai ka esimene Breast Health Institute’i rinnavähi ennetamise kampaania rahvusvaheline esindusnägu.
2006. aastal pani Versace märgi sisustusega tegelev haru aluse eralennukite sisustamisele, millele järgnes koostöö Lamborghiniga ehk ilmavalgust nägi 20 musta ja valget Versace sisustusega Lamborghini Murciélago LP 640. Iga auto oli varustatud spetsiaalsete sõidukingade ning -kinnastega ja muidugi ka autoga sobiva reisikohvriga.
Kümme aastat pärast oma venna surma pälvis Donatella ajakirja GQ Saksamaa aasta disaineri auhinna, millele järgnes kõrge tunnustus Rodeo Drive Walk of Style® autasu näol, mis omistatakse isikule, kes on silmapaistvalt panustanud moe- ja meelelahutusmaailma arengusse.
2007. aasta oli Versacele igati edukas ka uute projektide mõistes, sest just siis kuulutasid Gianni Versace Spa ning Agusta Helicopters välja oma koostöö, mille sisuks oli eksklusiivne helikopterite sisustamine. Samal aastal valmisid New York Plaza hotellis ka Versace Home Couture’i esimesed luksuskorterid.
Kolm aastat tagasi ehk aastal 2008 nimetati Donatella maineka moedisainerite konkursi Fashion Fringe 2008 žürii esinaiseks. Eelmisel aastal esitati moegigant aga VH1 auväärse tunnustuse, heategevusliku auhinna Do Something With Style nominendiks.
Nagu alguses öeldud, on Donatella viinud Versace brändi pelgalt moemärgi staatusest millekski palju suuremaks. Versace nime kannavad nüüdsest nii hotellid, spaad, teatrid kui ka loomulikult rõivad ning kõikvõimalikud aksessuaarid. Impeerium on suur ja võimas ning Donatella selle raudne juht, kes hoolimata edust igas äri valdkonnas suudab hoida jalgu maa peal ja pead selgena. Nagu ta ise on öelnud: “Pole mõtet teeselda, et kõigile meeldib Versace. See oleks ju igav. Parem on luua midagi, mis tekitab vastakaid reaktsioone ja arvamusi, kui midagi, mis ei tekita mingeid emotsioone. See oleks ohtlik.”