Luksuskaupade ja kosmeetika turg saavutas läbi aegade suurima müügimahu
EY rahvusvahelise luksuskaupade ja kosmeetika uuringu (EY Luxury & Cosmetics financial factbook-2013 edition) kohaselt saavutas globaalne luksuskaupade turg 2012. aastal 200 miljardi euro suuruse müügimahu, mis on läbi aegade kõrgeim. Rekordmahu saavutas ka globaalne kosmeetikaturg, mille müügimaht samal perioodil oli 180 miljardit eurot. 2013 – 2015 prognoositakse luksuskaupade turule 5-6% kasvu aastas, mis on muuhulgas tingitud kõrgema sissetulekuga keskklassi suurenemisest arenguriikides nagu Hiina ja Venemaa.
„Müügiedu taga on eelkõige suurenev kõrgema sissetulekuga keskklassi osakaal ja töötavate naiste suurenev ostujõud kiiresti kasvavates riikides nagu Hiina, Venemaa ja teised BRIC riigid,“ sõnas EY tehingutenõustamise osakonna juhtivkonsultant Monika Kallas. „Endiselt tuuakse eraldi välja müügiedu soodustava faktorina inimeste suhtelist mobiilsust, mis väljendub peaasjalikult selles, et inimesed reisivad rohkem kui varem nii vabaaja veetmise kui töötegemise eesmärkidel.“
„AS Chemi-Pharm keskendus kosmeetika valdkonnale ehk siis nahahooldustoodete tootmisele põhjalikult 2012. aastal,“ lausus ASi Chemi-Pharm juht ning EY Eesti Aasta Ettevõtja 2012 Ruth Oltjer. „Kosmeetikaturul on konkurents väga tihe, ning et edukas olla ja silma paista, tuleb aja ning uuendustega kaasas käia. Tänapäeva tarbija eeldab, et kosmeetikatoode on looduslik ning samas ka tõhus. Edu saavutamiseks tuleb hoolega jälgida nõudlust ja turgu. Peamised märksõnad konkurentsis püsimiseks ongi innovatsioon ning jätkusuutlik tootmine.“
Ka Monika Kallas kinnitas, et nii luksuskaupade kui ka kosmeetika tootjad peavad edasist arengut silmas pidades hakkama suuremat rõhku pöörama jätkusuutlikule tootmisele ning positsiooni hoidmisele luksuskaupade turul.
Kallase sõnul on uuem generatsioon oma tarbimisotsustes vabam ja sõltumatum, kuna oskab kasutada erinevaid meediakanaleid. „On paratamatu, et suureneb oluliselt online kanalite roll tarbijaeelistuste kujundamisel. Näitena võib tuua maailmakuulsad moeblogijad, kellel on juba täna arvestatav mõju enda jälgijate eelistuste kujundamise üle. Globaalsed luksusbrändid jälgivad väga teraselt seda, mida moeblogijad teevad. Asjata ei ole maailma suurimatel moenädalatel Anna Wintouri kõrval kohta sisse võtnud Susie Lau, Elin Kling ja paljud teised kaasaegsed trendikujundajad. Järgnevatel aastatel peavad traditsioonilised luksuskaupade tootjad rohkem rõhku panema nii brändilojaalsuse kui ka kasumlikkuse säilitamisele, käies kaasas muutuva meediamaastikuga.“
„Jätkusuutliku tootmise puhul saab fookus olema ettevõtte keskkondlikul ning sotsiaalsel jalajäljel. Karmistuvad keskkonnareeglid kui ka suurenev tarbijate teadlikkus ettevõtte sotsiaalse vastutuse valdkonnas nõuavad ettevõtetelt täiendavaid investeeringuid nii nõuete täitmiseks kui ka tootmisprotsesside täiendamiseks. Ettevõtted peavad jõudma seisukohale, mis on trade-off jätkusuutliku kasvu ning saavutatud turupositsiooni vahel. Siinkohal saab eriti ilmekalt esile tuua Natura, kes on viimaste aastate jooksul äärmiselt suurt rõhku pannud nii ettevõtte sotsiaalse vastutuse valdkonna arendamisele kui ka keskkondliku jalajälje minimeerimisele,“ rääkis Kallas.
Uuringu kohaselt on globaalset luksuskaupade turgu jätkuvalt mõjutanud kasvav ostujõud Hiinas. Hiina puhul räägitakse ka kõige sagedamini „luksus-turistist“ ehk siis turistist, kes reisib eesmärgiga soetada luksuskaupu nii Euroopas kui USAs. Tagamaks kasvu jätkusuutlikkust peavad luksuskaupade tootjad tulevikus arvestama nii Hiina tarbijate maitseeelistusega kui ka võimalusega replikeerida Hiina edu teiste BRIC riikide tarbijate peal.
Suurimat müügiedu aastatel 2011 – 2014 oodatakse uuringu kohaselt sellistele luksusbrändidele nagu Michael Kors (müügitulu keskmine aastane kasv 36,1%), Prada (20,6%), Brunello Cucinelli (13,9%) ning Hermes (13,9%).
Kosmeetika ja isikliku hügieeni pakkujatest on uuringu kohaselt aastatel 2011-2014 edukaimaks ettevõtteks L’Occitane 16,0% aastase keskmise müügitulu kasvuga. Teisele kohale asetub Natura 14,2% ning kolmandale L’Oreal 7,5% aastase keskmise kasvuga.
Uuringus võeti võrdluse alla sellised suured luksuskaupade grupid nagu Hermès, Richemont, Prada, Burberry, LVMH, Hugo Boss jt. ning kosmeetika ja isikliku hügieeni toodete valmistajatest L`Orèal, Shisheido, Estèe Lauder, Natura, Beiersdorf ja L´Occitane.
Uuringuga saab täpsemalt tutvuda siin