Tõeliselt vinge naine

Kohtusime Rootsi mõjukaima naisettevõtja Isabella Löwengripiga, kes väisas nädala algul Tallinna. Isabella juhib omanimelist ja ühtlasi Rootsi suurimat ilubrändi Löwengrip Care & Color, lubades saada uueks Esteé Lauderiks. Kuidas üks 26-aastane naine jõuab olla nii tippettevõtja, kahe väikelapse ema kui ka miljonite naiste mõjutaja, paljastub alljärgnevas intervjuus.

Isabella, kuidas sinu edulugu alguse sai?

14-aastaselt kolisin omaette elama. Samal ajal hakkasin pidama ka oma blogi Blondinbella. See oli 12 aastat tagasi, blogipidamise algusaegadel. Ilmselt tabasin õigel ajal midagi, mida inimesed internetist ootasid. Kirjutasin alguses lihtsalt oma elust ja justkui põgenesin oma virtuaalmaailma nagu teismelised ikka. Samal ajal käisin koolis ja töötasin kohvikus.

Alates sellest ajast olen ise oma raha teeninud ning 16-aastaselt asutasin oma esimese ettevõtte Bellme, see oli blogijana saadud ilukauba veebipood. See ettevõte kõrbes muide täiega. Olin ka aktiivne Rootsi Moderaatide erakonna noortekogus ning unistasin saada kas poliitikuks või advokaadiks. Samal ajal hakkas mu blogi muudkui kasvama ning päädis sellega, et asutasin blogijate võrgustiku Spotlife, kus tegelikult blogijad teenivadki reklaamide müügist. Oma esimese miljoni teenisin blogimisega ning see on siiani üks minu lemmiktöid.

Praeguseks tegelen tööalaselt oma tõelise kire ettevõtluse, uute projektide alustamise ja käimalükkamisega. Soovin, et minu ilubränd Löwengrip Care & Color saaks globaalseks ettevõtteks. Jõuaks sõna otseses mõttes iga naise vannituppa. Suur eeskuju on Esteé Lauder, kelle kontorit sügisel New Yorgis külastasin ja veendusin, et jah, ma tahan oma brändiga sama teha. Peale selle unistan ülemaailmse spaa-keti asutamisest.

Kuidas saab blogijast ettevõtja? 

Düsfunktsionaalsest perest tulnuna koolikiusamist kogenuna ning samal ajal alati iseenda parima sõbrana on minu suureks tugevuseks just eneseusk ja enesearmastus. Mul on astma, akne ja eriti tundlik nahk ning ma olen selle pärast pidanud palju kannatama ja taluma ka võõraste inimeste kriitikat. Blogijana saad ju iga päev tagasisidet.

Olen aastate jooksul aru saanud, et minu tugevus on negatiivsuse pööramine positiivseks, kriitikast ja tagasisidest õppimine ning üha tugevamaks muutumine. Mul on päris tugev sisemine jõud ja tung muuta inimeste mõtlemist positiivsemaks. Ma tajun, et suudan olla inspireerija, panna naisi endasse uskuma ning alustama investeerimise või ettevõtlusega.

 

Kui mul on probleem, siis on mu esimene mõte, kuidas see ära lahendada, teha olukord paremaks. Oma akne ja astmaprobleemidega pidin aastaid proovima ja katsetama kõikvõimalikke ilubrände, mida müüdi ainult apteegis ning mis üldjuhul olid kas tõhusad ja halva lõhna ja koleda pakendiga või siis täiesti kasutud. Ettevõtja minus ütles: tee ise, tee paremini. Kui ma kohtusin Pingis Hadeniusega, sain aru, et me klapime. Otsustasime, et asutame ise tipptasemel Rootsi ilubrändi, teeme tooted, mis mulle ja teistele tundliku ja probleemse nahaga inimestele sobiksid. Ja paneme nad ka ilusasse pakendisse. Apteegitoode ei pea ju tingimata olema igav või kole. Ma olen moodne naine, ma tahan kasutada tundlikule nahale sobivaid hästilõhnavaid luksuslikke tooteid, mida keegi teine pole mulle kunagi pakkunud.

Milline on su mõttemaailm, millest juhindud?

Väga tore on olla ilus, aga see pole tegelikult üldse nii oluline kui see, mis on sinu sees. Iga naise sees on tohutu jõud olla ema, olla ettevõtja, investeerida startup’idesse, kirjutada raamatuid. Mida iganes. Igaüks võib seda teha.

Minu suurim soov ongi muuta maailm rohkem selliseks kohaks, kus naised tahavad, julgevad ja suudavad hakata ettevõtjateks, teha teoks seda, millest unistavad, ning mitte kunagi lasta endale öelda, et ei saa hakkama või et ei tasu proovida. Allasurutuse tunne, et mina küll ei suuda ega saa, tuleb lõpetada. Naised peavad enda eest seisma ja tegutsema, et saavutada edu ja täielik rahulolu oma elus.

Mis on sinu edu valem, kuidas sa töötad?

Mul on palju energiat. Ja ma töötan palju. Ma töötan peaaegu iga päev kuni 15 tundi päevas. Jah, mul on kaks väikest last, ma olen nelja aastaga jõudnud abielluda, sünnitada kaks last, lahutada ja viia kaks ettevõtet rahvusvaheliseks, aga selle taga on tõesti kõvasti tööd. Leida tasakaal töö ja pereelu vahel on keeruline ja maailm üritab meile öelda, et ei saa olla samal ajal nii naisettevõtja kui ka ema, aga mina tahan tõestada vastupidist. Naine võib olla ja saavutada, mida iganes ta soovib, kõik on võimalik ning selle nimel tuleb lihtsalt tööd teha. Ma olen väga õnnelik, et kõik on just nii, nagu on.

Milline on su päevakava?

Minu ajakava on tihe, mu päevad on täis tööd kontoris, kus ma töötan välja Löwengrip Care & Color uusi tooteid, samas kohtun klientidega. Koos äripartner Pingis Hadeniusega teeme investeerimisteemalist podcast’i Economista, nüüd ka rahatarkuse-teemalist veebi-TV saadet, kirjutame raamatuid ja paljud soovivad mind kutsuda kas esinema, loengut pidama või üritustele, seega on minu jaoks prioriteetide seadmine A ja O. Mul on täpselt paigas, millele hetkel keskendun, kogu mu päev on kümne minuti täpsusega planeeritud, sealhulgas kohvipausid, lastega mängimine, õues jalutamine. Pärast laste magamapanekut teen alati veel natuke tööd, vastan kirjadele. Vastan sageli kutsetele eitavalt ja valin hoolega, millise energiaga inimestega suhtlen.

Mida ütleksid naisele, kes tahab teada, kuidas teha teoks oma unistusi?

Tee kõvasti tööd. Mul on kahe T teooria, inglise keeles kõlab see timing ja team. Üks asi on ajastus – kui sul on idee, siis tee seda õigel ajal. Hea öelda, aga kõhutunne tegelikult ütleb sulle, millal on õige aeg. Teiseks meeskond, mis on globaalse ettevõtte ülesehitamisel, aga ka näiteks tippblogi pidamisel võtmetegur. Sinu tiim on sinu löögirusikas, te töötate ühiste eesmärkide nimel ja koos jõuate kuhu tahes. Ma olen tõesti oma tiimi üle üliõnnelik.

Neli aastat tagasi, kui ma koos Pingisega asutasin Löwengrip Care & Colori, olime kahekesi. Nüüd on meil 30 töötajat, meie kreeme ja šampoone müüakse kaheksas riigis tuhandete edasimüüjate juures ning me oleme suurim ja kiiremini kasvav iluettevõte Rootsis. Ma pean mõnikord ennast näpistama, et saada aru, kas see olen ikka mina.

Kolm soovitust, kuidas teha oma unistused teoks

  • Usu iseendasse, tee plaan, pane kirja, mida tahad oma ülejäänud eluga peale hakata, ja hakka tööle.
  • Kui ebaõnnestud, proovi uuesti, tee midagi muud. Näe vaeva, pinguta, võta end kokku.
  • Ära kunagi võta isiklikult võõraste inimeste kommentaare, ära kunagi jää toppama mingi ühe kehva tagasiside juurde.
  • Tee kõike, mida teed, armastusega ja sära silmis. Kuigi ma töötan väga palju, tuleb see kergelt, sest minu jaoks on see äge. Oma ettevõtte kasvatamine valdkonnas, kus ma tunnen end koduselt, on minu jaoks kõige põnevam asi elus. Minu jaoks oli see kvaliteetsete juukse- ja nahahooldusvahendite tootmine, sinu jaoks võib see olla midagi muud, oluline on teha seda, mida sa alati oled tahtnud teha. Ühe korra elad ju.

Saa osa Isabella maailmast

Isabella Löwengripi blogil on nädalas 1,3 miljonit lugejat, mis teeb temast Rootsi ja kogu Skandinaavia suurima blogija. Ta on Rootsi kõige enam guugeldatud inimene ning Löwengripist kirjutatakse meedias rohkem kui Rootsi kuninglikust perekonnast. Jälgime huviga, kuhu selle noore naise teekond edasi läheb. Inspiratsiooni saamiseks võib alati kiigata tema blogi.

Kui tahad võtta vastu uue väljakutse, siis kuula Economista podcasti – sealt saab ideid ja inspiratsiooni, kuidas alustada ettevõtlusega, investeerida aktsiatesse, teha rahaliselt tarkasid valikuid ning kuidas vabalt ja avalikult rääkida rahast nii teiste naiste kui ka oma mehega.

Löwengrip Care & Color bränd on Eestis esindatud Rootsi tippkvaliteediga juukse-, näo- ja kehahooldustoodetega Südameapteekides, loverte.com veebipoes ja C.U.T Salongis Tallinnas.

Lisa kommentaar
Lisa kommentaar