Stiil on ta nimi
Patricia Field on olnud viimase dekaadi üks mõjukamaid stiliste ja trendide loojaid. Niisiis on tagumine aeg teada saada, kes see leekivpunaste kiharatega daam õieti on…
Patricia tunneks justkui kuuenda meelega, millised trendid võiks antud hooajal rahvale meeltmööda olla, oskab need tulevased favoriidid rohkem ja vähem tuntud moeloojate loomingu hulgast üles leida ning niivõrd veenvalt esitleda, et ennäe imet – juba järgmisel päeval kõnnib pool linna just selle sama keebiga vastu, mida eile teleekraanil näha võis!
Punapäine stiilijumalanna
Patricia Field sündis New Yorkis kreeka-armeenia perekonnas. Tema karjäär moemaailmas algas 1966. aastal, mil Patricia avas Greenwich Village butiigi. Täpselt kolmkümmend aastat hiljem avas naine ka oma teise poe – Hotel Venuse.
Meelelahutusmaailma sattus Patricia 1980. aastatel, olles kostüümikunstnikuks teleseriaalile “Crime Story”. Järgnes rida sarju ja filme, millest ehk enim tunnustatud on miniseriaal “Mother Goose Rock and Rhyme”, mille kostüümide eest võitis Patricia ka Emmy auhinna.
Patricia on tuntud ennekõike stilistina, mitte moekunstnikuna. Siiski pole viimanegi valdkond naisele päris võõras – ta on disaininud ka rõivakollektsioone. Kuigi jah, tõele au andes peab nentima, et Patricia on stilistina kordi parem kui moekunstnikuna. Kusjuures: ka daam ise on öelnud, et talle meeldib stilistitöö moelooja omast rohkem – teiste moekunstnike loomingu kokku miksimises on ta lihtsalt osavam, kui millegi uue loomises.
Patricia meelest on mood eneseväljendusvahend ja kostüümid selle avalduseks. Ta jumaldab värve, nähes neis inimeksistentsi normaalset osa. Just sel põhjusel on daam viimased 15 aastat leekivpunaste kiharatega ringi tuisanud – säravpunane on toon, mis iseloomustab tema enesetunnet kõige paremini.
Aitäh, Sex and the City!
Kuigi Patricia avas oma esimese isenäolise ja kiiresti populaarsust võitnud butiigi juba kuuekümnendail ning liikus särava isiksusena New Yorki moeringkondades, oli sellegi poolest veel 1999. aastal väljaspool New Yorki vähe trendiinimesi, kes teadsid Patricia Fieldi nime.
Proloog muinasjutule “Minust sai maailmakuulus stilist” sai alguse 1995. aastal, mil Patricia ja Sarah Jessica Parker kohtusid filmi “Miami Rhapsody” võtetel. Tulevane stiiliikoon Parker vaimustus juba toona Patricia loomingust ning neist kahest said head sõbrad.
1998. aastal, enne “Seksi ja linna” esimese hooaja algust, palus Parker, et Patricia võiks Carrie tegelaskujule mõned rõivad disainida. Edaspidine on aga juba ajalugu ─ seriaal tõusis kultusstaatusesse, Carriest (ja Sarah Jessica Parkerist) sai stiiliikoon ning Patricia Fieldist üks nõutumaid stiliste maailmas.
Patricia oli “Seksi ja linna” kostüümikunstnik seriaali alguspäevadest selle lõpuni, s.o 1998. aastast 2004. aastani, ning on selle töö eest võitnud ohtralt mainekaid ja veelgi mainekamaid auhindu. “Seks ja linn” oli tänu oma suurepärastele kostüümidele aastatel 2002 ja 2003 Kostüümikunstnike Gildi auhinna nominent ning aastatel 2000, 2001 ja 2004 võitja. Aastatel 2000, 2001, 2003 ja 2004 oli “Seks ja linn” silmapaistvate kostüümide kategoorias Emmy nominent ja aastal 2002 võitja.
Patricia on öelnud, et esimesel hooajal, kui “Seks ja linn” oli veel vaid üks paljudest uutest seriaalidest ning Patricia Fieldi nimi polnud kaubamärk omaette, oli väga raske saada tegelastele just neid rõivaid, mida tema oleks soovinud. Seevastu tõid juba teisel hooajal brändid ise oma loomingut Patricia kätte sooviga, et seda sarja kaunite peategelaste seljas demonstreeritaks.
Nagu arvata võib, ei saanud ka 6. juunil Eestis esilinastuv film “Seks ja linn” läbi Patricia geniaalsete ideedeta − linateose pilkupüüdvad kostüümid on just nimelt tema kätetöö. Patricia kaalus aga pakkumist õige pikalt, sest kuna seriaali lõpust on möödunud aastaid (kuid publiku huvi ja ootused on endiselt väga kõrged), pidi naine enda jaoks esmalt kogu filmi ja tegelaste kontseptsiooni läbi mõtlema.
Järgmised kultusteosed
Pärast “Seksi ja linna” lõppemist ei vajunud Patricia nimi sugugi unustusse, vaid daam asus suure innuga uute projektide kallale (ja olgu öeldud, et uutest pakkumistest tal juba puudust ei tulnud).
Järgmine suur ja kuulsusrikas projekt, milles Patricia osales, oli palju kõmu tekitanud linateos “Saatan kannab Pradat“. Mitmete nominatsioonide ja heakskiidu tulva kõrval sai Patricia mõnede moemaanide käest aga ka sugeda. Filmi kostüümivalikule heideti ette ebasobivust ja haakumatust tegelaskujudega – Patricia oli otse loomulikult suutnud nappi üheksakümnesse minutisse suruda tõelise kostüümidraama, kuid uusimate tippdisainerite loomingu demonstreerimise kõrval läks kaduma autentsus ning kogu kostüümitrall võttis filmi ja süžee üle võimust. Oli, kuidas oli – filmi saatis edu ning paljud lunastasid kinopileti ennekõike just Patricia kostüümide, mitte aga heade näitlejate või põneva süžee pärast.
Patricia on stilistiks ka seriaalile “Cashmere Mafia”, mis on ristitud ka “Seksi ja linna” ebaõnnestunud koopiaks (neli edukat naist seiklemas New Yorki kõrgseltskonnas ja kandmas kalleid Manolo Blahnikuid). Patricia ise on seriaali ebaedus süüdistanud nigelat stsenaariumi ja produtsenditööd. Jah, tõesti: Patricia on küll võimekas, ent mitte imetegija – suurepärane kostüümide mäng üksi ei suuda üht seriaali kultusseriaaliks muuta.
Praegu on Patricia kuulsusrikkaimaks projektiks seriaal “Inetu Betty”. Patricia ise on Betty stiili iseloomustanud kui värvide, mustrite, satside ja puhvide küllust. Ülejäänud Mode´i toimetuse residendid demonstreerivad aga – sarnaselt “Seksile ja linnale”, kuigi ehk pisut vähem isikupärases võtmes – uusimaid trende ja hooaja kuumimaid rõivaid-aksessuaare.
Kes aga patricialikust ülevõllistiilist peavad, võivad rõõmustada, sest just praegu on filmimisel tema ahjusoe filmiprojekt “Confessions of a Shopaholic”, mis peaks kinolinadele jõudma järgmise aasta alguskuudel. Isla Fisher kehastab filmis šopahoolikut ja seega võlgades rabelevat Rebecca Bloomwoodi, kes unistab tööst prestiižses moeajakirjas. Lõpuks õnnestub Rebeccal saada ühes majandusajakirjas oma kolumn, mida saadab enneolematu edu, ja Rebeccast saab ühtäkki kuulsus. Tema õnne, karjääri ja armuelu ohustab aga naise kontrollimatu ostlemishullus ja sellest tulenevad võlad, mis ähvardavad hävitada kõik Rebeccale olulise. Kusjuures: olgu juba ette öeldud, et šopahoolikust Rebecca seljas on vaatajal võimalus näha tõelisi stiilišedöövreid.