Elustiili looja Tory Burch
Paljusid on Tory Burchi tähelend kadedaks teinud. Kõigest 6 aastaga on ta saavutanud selle, millest enamus disainerid unistavad ja mitte ainult: mille nimel nad näevad päevast päeva ränka vaeva. Nad on harinud end maailma tippkoolides, teinud aastaid tasuta tööd mõne nimeka disaineri assistendina… Ja siis tuli Tory, väga hea stiilitajuga naine, kes mõtles proovida moelooja ametit. Olles heas suhtes Oprahga, kutsus viimane ta enda showsse ning boom! – Toryst sai üleöö ostetuim moelooja Ameerikas.
Kiire tähelend
Tory Burch ei pane pahaks, kui teda kutsutakse brändiloojaks, stilistiks või visionääriks. Ta on ka ise öelnud, et ei soovinud luua moodi, vaid uut elustiili-kaubamärki. Kuigi plaanid olid palju tagasihoidlikumad – avada kolm poodi viie aastaga – avas ta neid hoopis 24.
Hariduselt kunstiajaloolane, ei ole moemaailm Toryle võõras paik. 1990ndatel oli tema tööks Ralph Laureni ning Vera Wangi turundus ning avalikud suhted. Kogetu andiski tõuke selleks, mida Tory nüüd teeb. Nimelt adus ta, et nimekaid kaubamärke suudavad omale lubada liiga vähesed, kuigi stiilseid naisi, kes seda sooviksid, on palju enam.
Kuna Tory nüüdseks eksabikaasa Christopher Burch oli varem ühe elustiili-kaubamärgi üle ostnud ning sellelt kena kopika teeninud, oli tal usku naise plaanidesse ja tänu abikaasa investeeringule saigi kaubamärk loodud. Et naisel on tõesti “kuldsed käed”, sai selgeks hetkel, mil toonase abielupaari kodu külastas Bergdorf Goodmani moedirektor, kes esimese kollektsiooni mainekasse kaubamajja müüki võttis.
2004. aasta veebruaris avas Tory Burch esimese isikliku poe, mille avamisõhtul osteti kauplus sisuliselt tühjaks.
Neiman Marcuse moedirektori sõnul on Tory mood segu retrost ja modernismist ning tema hinnaklass on keskmisest veidi kõrgem, andes luksusliku alatooni igale ostule, kuid selle erinevusega, et seda luksust saab aeg-ajalt lubada iga naine. Ta on mõne aastaga muutnud kuulsaks oma logo ning kuigi suurte luksusbrändide märkide demonstreerimise aeg on ümber, on Toryl õnnestunud omaga südameid võita. Ta kasutab seda nii käekottidel kui jalanõudel ja tema baleriinad, kus logo ninal, on muutunud uueks moe ja mugavuse klassikaks.
Tory brändi hindavad kõrgelt ka moemaailma professionaalid, nii nimetati ta näiteks 2005. aastal “tõusvaks täheks rahvusvahelises moemaailmas”, 2007. aastal valiti tema aksessuaaride liin aasta parimaks kaubamärgiks ning 2008 sai ta Ameerika hinnatuima auhinna – CFDA valis Tory aasta disaineriks aksessuaaride vallas. Kindlasti ei saa mainimata jätta ka fakti, et teisteks antud kategooria nominentideks olid Michael Kors ja Marc Jacobs.
Täiskohaga ema
Kui Tory kaubamärgi tähelend kohe algusest peale väga suure hooga käima läks, olid ajakirjad täis pealkirju a la “Täiskohaga emast geniaalseks ärinaiseks”. Tegelikult on Tory jaoks endiselt kõige olulisem ema roll. Kogu edu taga on lihtne naine, kes ütleb, et pere on kõige tähtsam, sest kui lähed õhtul koju, on perekond see, mis sind ümbritseb ja mis järgmiseks päevaks jõudu annab.
Tory on kolme poja ema ning leiab oma edust olenemata piisavalt aega, et neid kuulata ja kasvatada. Lisaks on tal kolm kasutütart, nii et kodus juba igav ei hakka. Kasutütardest on inspireeritud ka väikeste tüdrukute liin, kus tüdrukud saavad loomeprotsessis oma sõna sekka öelda.
Et lapsed on olnud prioriteet number üks, näitab ka fakt, et Tory oli 35aastane, kui omanimelise kaubamärgi lõi. Paljude arvates liiga hilja, et elus kannapööret teha, oli Tory arvates hetk just õige, sest lapsed ei olnud enam nii pisikesed ning oli aeg teha midagi, mis pakub rõõmu iseendale.
Lisaks kõigele on Tory Burch super vormis ning pole kahtlustki, et tema ilu ning lahke olemus on üheks põhjuseks, miks paljud naised Tory Burchi kaubamärgiga samastuda tahavad. Tory ise jagab oma edu saladust kõigile: “Tee seda, mis teeb sind õnnelikuks, ning see õnnestub kindlasti!”
Edu võti
Nii, et saagem Tory eduloost inspiratsiooni ning tehkem seda, mis teeb meid õnnelikuks! Särav silm ja enesega rahulolu on tajutavad kõigile inimestele, kellega kokku puutume, ja meil on võimalik “müüa” neile kõike, mida hing ihkab. Inimesest õhkuv närvilisus, mis tingitud ebameeldivatest tegemistest, on niivõrd halb kogemus, et olenemata sellest, kui head ideed see inimene ka ei tutvustaks – kõik jääb tajutava närvilisuse varju.
See tõde ei ole kuskilt otsast uus avastus, aga kahjuks on paljud selle unustanud. Meie ühiskond on äärmiselt materiaalne ja jõukuse poole püüeldakse iga hinnaga, vahendeid valimata. Isegi, kui see jõukus tuleb, tehes tööd, mis ei paku midagi hingele, on see jõukus poolik, seest tühi ning kerge kaduma. Oma elu tuleb üles ehitada õigele vundamendile – on üks tark mees öelnud.
Usk sellesse, mida teed ja tasakaal töö ning pereelu vahel – sea need endale eesmärgiks ning näed ise, kuidas Tory Burchi edulugu on võimalik korrata!
Vaata lisaks: www.torybyrch.com