Ajalugu moodsas kuues

Kas sa Woolishit tead? Oleme kindlad, et oled linna peal märganud nende lahedaid kudumeid või ehk on su endagi kodu ehtimas mõni nende põhjamaiselt karge disainiga, ent oh-kui-mõnus-pehme padi või pleed. Uurisime lähemalt, kes on selle brändi loovjõud ning kuidas nende ideed teostuvad.

Woolish on juba neljandat põlve Viljandis tegutsev pereettevõte, mille ajalugu ulatub aastasse 1928. Lisaks rõivastele disainib ja valmistab bränd ka kodusisustustooteid, mille puhul on lähtutud filosoofiast, et iga ese peab olema originaalne, eriline ning muutma päeva natukene paremaks. Lambavillast toodete disainikeel on puhas ja minimalistlik – karge nagu põhjamaa ilm, millele lisavad vürtsi särtsakad värvilaigud või romantilised kootud palmikud. Vestlesime brändi eestvedajate, abielupaar Eigo ja Anna Siimuga, et kuulda lähemalt Woolishi köögipoolest.

woolish

Foto: Jaana Süld

Woolish on juba pikalt tegutsenud ettevõte. Kuidas on õnnestunud anda pereäri põlvest põlve edukalt edasi?

Niinimetatud vanadel headel aegadel oli ju normaalne, et oskusi ja ameteid anti põlvest põlve edasi. Eks meie esimesed kolm generatsiooni täpselt nii on ka kudumise juurde jõudnud.

Nõukogude Liidu ajal ning pärast taasiseseisvumist jäid inimesed ju reeglina oma liistude juurde ning püüdsid enda teadmiste, oskuste ja töökusega raudse eesriide tagant välja murda. Eks tõuse ja mõõnu ole ka meil olnud ning samuti mõtteid tegevusvaldkonda vahetada. Meie tänane, neljas generatsioon on erinevaid ameteid piisavalt proovinud ning see tuleb ettevõtlusele kindlasti kasuks – pereettevõttes töötavaid inimesi tuleb aeg-ajalt julgustada, et nad ammutaks kogemusi ka teistest ettevõtetest.

Kuidas on Woolish brändina ajaga muutunud ning mis on muutumatuks jäänud?

90ndatel oli asju soetades – kui üldse oli, mida osta – kõige tähtsamaks praktilisus ja vajadus. Tänapäeval on inimeste valikuvõimalus tohutu ja pigem armastatakse tarbida palju erinevaid asju, mis pakuvad positiivset emotsiooni. Nõnda samuti on meie toodetega. Kui varem piisas, et toodame praktilise halli meestekampsuni, siis täna on vaja tähelepanu pöörata ka materjalile, värvidele, mustritele, lisadetailidele ja pakendile. Ese peab oleme praktiline, trendikas, detailne ja head emotsiooni pakkuv. Püüame oma toodetes kasutada traditsioonilisi mustreid, nagu palmik ja pits, ning samuti traditsioonilist toorainet, milleks on lambavillane lõng.

Te teete Woolishit abielupaarina. Millised on sellise koostöö plussid ja miinused? Kuidas päeva lõpus töömõtetest välja lülitute?

Eigo tegeleb tootmise arendamise, ettevõtte struktuuri loomise ning kogu Woolishi visuaalse identiteediga. Anna õlgadel on rohkem tootearendus ja kliendisuhtlus. See on nii-öelda ametlik vastus, aga tegelikult teeme ikka mõlemad kõike, mida vaja. Samuti on meil Viljandis tubli tootmismeeskond, kes meie mõtted ellu viib.

Pereettevõtlus toimub 24/7 ja see ei ole pluss ega miinus, vaid hea kombo, mille puhul info ja otsused liiguvad kiiresti. Kui sa teed midagi, mida sa tahad ning mis sulle meeldib, siis on väga äge näha oma tooteid inimeste kodudes või tänaval „ringi jalutamas”.

Meie peres kasvab ka kolm koolieelikust poega, kes tulevad päris hästi sellega toime, et me saaks töömõtted unustada.

Kuidas näeb välja Woolishi toodete disainiprotsess? Millest ammutate inspiratsiooni? Kas valikus on rohkem sisustus- või rõivatooteid?

Püüame toota praktilisi tooteid klassikalistes rõivakategooriates: kampsunid, jakid, mütsid ja sallid. Disainiprotsessis on meil kaks osa: esiteks kudum ja selle lõige ning teiseks muster ja materjal. Kumb esimesena tekib, ei ole tähtis. Endi arvates on meil mõlemal loomulik tunnetus rõivastest ning asjadest, mis on ilusad ja praktilised. Seega toodame justkui endale – esemeid, mida ise kannaks ja kasutaks. On väga tore, kui meie maitse ühtib teistega.

Miks olete otsustanud jääda tegutsema Viljandisse?

Meie Annaga oleme Tallinnas, kus on klientuur ja võimalused ehk veidi laiemad. Tootmine, kui selline, sobib aga väiksesse linna hästi ja eks Viljandi ole alati võlunud oma positiivse aura ja rahumeelse olemusega. Samuti seovad meid Viljandiga minu vanemad.

Mida peate oma senise edu saladuseks?

Me ei pea ennast veel eriti edukaks. Pigem oleme pildile pääsenud ja oma rolli Eesti rõivatööstuses leidnud. Eesmärk on seda kõike areneda ning üllatada esmalt iseennast ja muidugi kõiki meie praegusi ja tulevasi kliente ja sõpru, kes tahavad olla WOOLISH.

Millist nõu annaksite alustavale disaini- või pereettevõttele?

Traditsioonid on head ja neid tuleb austada, aga maailm muutub ja traditsioone tuleb ise juurde tekitada. Seega ei tasu olla asjades väga kinni. Kui me räägime disainitavatest tarbeesemetest, siis raske on leiutada midagi uut. Selleks, et eristuda ja silma paista, on tarvis müüa oma lugu, emotsiooni ja olemust ehk tuleb palju tegeleda ka detailidega ning silmas pidada, et kui müüd oma toodet, pead müüma ka selle juurde käivat lugu.

Woolishi tegemiste ja toodetega saad end kursis hoida, külastades nende veebilehekülge www.woolish.ee või kiigates Facebooki.

Lisa kommentaar