Katrin Aasmaa kollektsioonis „HOW TO COEXIST?” kohtuvad ida ja lääs, vaadatakse läbi huumoriprisma kontraste disainis ning rullnokkade vormiriietust – dressiülikonda.
[femme_gallery id=”50179″]
Katrin Aasmaa kollektsioonis „HOW TO COEXIST?” kohtuvad ida ja lääs, vaadatakse läbi huumoriprisma kontraste disainis ning rullnokkade vormiriietust – dressiülikonda.
[femme_gallery id=”50179″]
Elisabetta Silvestri kollektsioon on segu minevikust ja tulevikust, millega jõuda uue ruumitu ja ajatu dimensioonini. See pakub vaatajatele võimalust suhestuda esteetiliste väärtuste või sümbolitega, et luua võrgustik ümberpööratud, omavahel segunenud identiteetidest. Need jagavad samu uskumusi, mis tuginevad lihtsale ühiselt kogetud tundele, millelegi nostalgilisele. Püüd mõtestada ebatavalise ilu kaanonit, mis liigub edasi tunnustuse jõul ning nii ületatakse igasugu rassilised piirid. Mäng tekstuuride ja proportsioonidega – segu veidratest vanadest materjalidest ning moodsast plastist, nagu käsn või kumm.
[femme_gallery id=”50219″]
Armastatud ehtekunstnik Tanel Veenre üllatab oma esimese hõbesõrmuste seeriaga, mis on inspireeritud tiivulisest merihobust.
Britta-Liisa Brutus püüdleb hetkel moedisainialase magistrikraadi poole Eesti kunstiakadeemias. Tegemist on tema esimese soolokollektsiooni ja seega ka esimese moeteemalise sõnavõtuga, milles on piisavalt massimoekriitilist allteksti. „INBETWE:N” on sportlike mõjutustega sooülene kollektsioon, mis kirjeldab mentaalset „vahepealsuse” tunnet. Mingil ajahetkel viibivad seal kõik. Selles hallis alas on palju ärevust, ootust, iha, unistusi ning ka hirmu, kahtlusi ja ebakindlust. Mõni otsib sellest väljapääsu, kuid teine leiab selles oma kodu.
[femme_gallery id=”50159″]
Kollektsiooni „Under the Cap” autor on Sirli Pohlak, kes on varem õppinud Tallinna tööstushariduskeskuses rätsep-stilistiks ja nüüd õpib Eesti Kunstiakadeemias moedisaini eriala teisel kursusel.
[femme_gallery id=”50129″]
Tema käekirja iseloomustavad minimalism, huvitavad ja julged lõikelahendused ning detailid. Oma kollektsiooni loomisel sai ta inspiratsiooni Eesti rahvuslikest tanudest ja peakatetest. Uurides nende kuju ja õmblustehnoloogiat, tuli idee kanda tanu kuju ja vorm üle rõivastesse. Mängitud on lihtsate ja suurte vormidega ning erinevate neopreenilaadsete kangastega. Maksimalistlik minimalism.
“Kollektsioon “hi.” on sama lühike kui mõnikord vestlused inimeste vahel,” kommenteerib selle looja Eva Kõrvas. “Me unustame tähele panna, hoolida ning kohtleme teiste jutte kui vaipu, mille peal lihtsalt tallame… Meid ümbritseb tohutu informatsioon, mille seast valime enda suva järgi välja, mida tahame. Kõik riideesemed, mis katavad keha, väljendavad midagi teistsugust. Lihtsast “terest” järsu “head aega” ütlemiseni peidab see lühike kollektsioon endas terve hulga erinevaid emotsioone.”
[femme_gallery id=”50107″]
Kollektsioon „Followed it” on Anu Riebergi autobiograafiline väljendus, mis pakub peale rõivaste ka valguse vaatemängu LED-tekstidega, mis võtavad kahe lausega kokku terve rõivakollektsiooni kontseptsiooni.
[femme_gallery id=”50010″]
„Kasutan läbivalt fotosid, millele on jäädvustatud kolm igapäevast objekti – lambipirn, hambahari, joogikõrs. Need fotod on sünonüümiks inimestele ja meid ümbritsevale, mida/keda võtame nii enesestmõistetavalt, et tihtipeale ei meenu nende eest tänulik olla,” ütleb Anu.
„Mudelite ülesehitus lähtub unisex-printsiibist, mis järgib ka one size ideed, et hiilida kõrvale ühiskonna etteseatud mõõdusüsteemist, mis meie keskkonnas paljudele põhjuseta lisastressi tekitab. Seega on eesmärk tagada kandjale oma ruum, mis praegusel hetkel on minimaalseks kahandatud. Märksõna, mida tahan veel esile tuua, on „ajatus”. Osad kangad on pärit nõukogude ajast, mis annab seeläbi rõivastele ajatu hõngu. Kombineerisin need kergete mugavust rõhutavate klassikaliste ning jaapanipäraste lõigetega, püüeldes seeläbi rõiva tõelise eesmärgi poole kaitsta keha, andes aga ka võimaluse oma loo kaudu endid väljendada. Modellideks valisin päris inimesed enda ümbert, kes on olnud mu kõrval protsessis nimega Elu,” lisab Anu kommentaariks.
Kollektsioon „Femine. Tropic. Rebellious.” põhineb feminismi ideedel ja väljendab naiste jõudu. Kolme noore ambitsioonika disaineri Benita Klimbytė, Dorotė Joana Pociūtė ja Paula Vaičekauskaitė koostöö tulemusel valmisid üheksa jõulist, naiselikku ja haaravat siluetti. Tüdrukud teevad, mida tahavad. Eks ole?
[femme_gallery id=”49954″]
Ester Soidla on zero-waste’i põhimõttel loonud abstraktse kollektsiooni „FOLD.SNAP.REPEAT“, mis on täielikult hüljanud traditsioonilised lõiked ning kehakuju järgivad vormid. Kollektsioon on inspireeritud origami voltimistehnikast ning on kantav väga mitmekülgselt – kuidas kandja ise soovib. Kuna kokkuvoldituna sarnanevad rõivad Jaapani traditsioonilistele kimonotele, on kollektsiooni moderniseermiseks kasutatud spordirõivastele iseloomulikke kangaid.
[femme_gallery id=”49875″]
Kollektsioon „Piece of Cake” on Krista Tulbi magistriõppe lõputöö, mille juhendaja oli Tanel Veenre. „Kasutan oma kollektsioonis alternatiivset moodulite ühendamise meetodit. Tänu innovatiivsele ühendusele pole vaja kasutada õmblusmasinat ning kõik detailid on neopreenkangast ja disainitud spetsiaalselt laserlõikuriga töötlemiseks. Iga toode koosneb erinevatest detailidest, mida saab mitmel viisil kokku panna. See annab kandjale võimaluse kujundada rõivaese vastavalt oma soovile,“ kirjeldab Tulbi oma loomingut.
[femme_gallery id=”49839″]
Kollektsiooni „Pilgrim” taga on BABA_VAVA tiim, Venemaalt Ivanovost pärit tekstiili- ja moedisainerid (Barbara & Grigorii Vasilevs ja Anny & Mary Volkovs).
[femme_gallery id=”49810″]
„Oma loominguga tahame näidata maailmale enda mõtteid ja tundeid. Pilgrim (e.k. palverändur) on maailmakodanik, kosmopoliit. Seikleja ja filosoof, kes rändab mööda mitmesuguseid riike ja rahvuseid ning usub inimkonna vaimuühtsusesse. Meie rõivad on filosoofia. Ainulaadsed tekstiilitrükid loovad erinevate kultuuride ja rahvaste traditsioonilistest ornamendimustritest terviku. Headus võidab,” tutvustab tiim oma loomingut.
Tänavu Hõbenõela nominendiks nimetatud disaineri Mari-Liis Saretoki brändi KOKOMO Collection kevad/suvi 2017 kollektsioon on jõudnud müüki!
[femme_gallery id=”49176″]
KOKOMO Collection on seekord välja tulnud varasemast helgema, värvilisema ning naiselikuma kollektsiooniga. See koosneb läbipaistvatest voodrita pitskleitidest, mis annavad kandjale vabaduse kleite ise basic-toodetega stiliseerida.
Eeloleva suve armastatuim trend, rüüside ja satsidega viskoospluusid lisavad silmapaistvate mustritega tänavapildile värvi. Tie-dye tehnikas värvitud viskooskangast hõlmikpluusid viivad brändi tagasi algusaegadesse ning muidugi ei puudu uuest kollektsioonist juba armsaks saanud geomeetrilise mustriga suvistes pastelsetes toonides litterkleidid, -seelikud ja -pluusid.
Kollektsioon on müügil KOKOMO showroom’is aadressil Veerenni 24C/II korrus, mis on avatud igal tööpäeval kl 12–18. Samuti on KOKOMO Collection tooteid võimalik osta Kalamajas asuvast disainikauplusest Tali(Kotzebue 33, Tallinn), kuhu teid oodatakse 3.juunil, 13.00-15.00 veetma mõnusat pärastlõunat muusika, moe ja üllatuste seltsis. Esimesed külalised saavad kostitatud KOKOMO Collection’i, KEVIN.MURPHY ja Sinu Looduskosmeetika poolt! Lisaks uuele kollektsioonile on võimalus soetada ka KOKOMO Collection varasemate kollektsioonide tooteid, millele kehtib allahindlus 25-50 protsenti.
KOKOMO tegemistel saab silma peal hoida Facebookis.
Vene konstruktivismiideed seisid vastu meeste ja naiste ebavõrdsusele ning 20. sajandi algusest muutus vene mood mõlemale sugupoolele sobivaks. Naised hakkasid tööle meeste ametitel ning moes kerkisid esile ajastuomased sirged siluetid ja kontrastsete värvidega geomeetrilised trükid.
„Kollektsiooni loomise eesmärk on näidata vene konstruktivistide ideid tänapäeva vaatepunktist, kõrvutades neid minu lapsepõlvemälestustega nõukogudejärgsest ajast, millele need ideed tohutut mõju avaldasid,” kommenteerib disainer Laima Jurca.
[femme_gallery id=”49741″]
Cärol Ott on Eesti kunstiakadeemia moetudeng, kes ühtlasi proovib kätt nii fotograafias kui ka teistel erialadel. Ta on just tulnud vahetusõpingutelt Prahast ning elab viimase poole aasta jooksul kogetu põhjal välja hullumeelseid emotsioone.
[femme_gallery id=”49673″]
„Leian, et enne viimast ülikooliaastat on viimane aeg lasta uue ja crazy kollektsiooniga pisut auru välja,” kommenteerib Ott ning lisab, „Meil kõigil on muusad, iidolid, kellele alt üles vaadata või vahel isegi pisut kadedad olla. Millisest hetkest muutub see aga sõltuvuseks? Kõik on ju nii kättesaadav, ainult vali välja ja võta endale. Kuhu see meid viib, kas iseenda leidmiseni või lõpliku kaotamiseni? Selle otsustajaks oled juba SINA.”
Evgeniya Dolgopolova kollektsioon „Identiteet“ sai mõjutusi Tallinna värvigammast. „Tekstiilide, tekstuuride ja materjalide uurimine ning nendega manipuleerimine viis eneserefleksioonini, mil mõistsin, et „kaos” on osa minu stiilist. Sürreaalsete faktide ja fantaasia, absurdi ja reaalsuse segunemisega ning 1950-ndate naisekujuga mängimisega sai minu kollektsioonist minu identiteet. Inspiratsioon pärineb soovist mõista, mis on minu isedus ja kus on mu koht moemaailmas. Selleks keskendusin oma tunnetele – asjadele, mida ma enda juures armastan või vihkan, tunnistan või mitte. Näiteks on juuste harjamine minu jaoks liialt aeganõudev ja igav. Sellest loobumine aitas mul leida ilu enda sassis juuste kaosest – ühel hetkel tundus mulle, justkui oleks mu soeng nagu linnupesa. Minu silmis on mood igavesti arenev protsess, mistõttu olen sellega hõivatud 24/7 ning tulemuseks on kottis silmaalused, kortsud, mitte mingit meiki ega maniküüri – täielik vastand traditsioonilistele iluideaalidele ja koduperenaiselikule täiuslikkusele. Majapidamistoimingute ja koduhoidja rolli asemel olen valinud loomingulise inimese, kes on täielikult moele andunud,” kommenteerib Dolgopolova oma loomingut.
[femme_gallery id=”49910″]