Eesti disaini kiituseks!

Eesti disaini kiituseks!

Eesti Disainerite Liit koostöös Disainiööga otsustas 23. veebruari kuulutada disainipäevaks, ehk päevaks, mil tunnustame tublisid ja andekaid disainereid soetades nende loomingut.

Ehtedisainerid teevad Eestile sünnipäevakingituse

Veebruaris on põhjust suurteks pidustuseks, sest juba üle 100 aasta oleme saanud oma kodumaal sini-must-valget lippu heisata. Kas sel aastal 24.veebruaril panevad Eestisse aega ja hinge panustanud inimesed pidukleidid selga ning lipsud ette ja tõstavad klaasi, et tähistada.

[femme_gallery id=”69848″]

Tuntud ehtedisainerid omaltpoolt teevad sel aastal tähtsaks päevaks Eestile sünnipäevakingituse. Goldtime kutsus ellu projekti, kus kohalikest metsadest ning jõgedest korjatud materjalidest tunnustatud meistrite käte vahel unikaalsed aksessuaarid valmisid. „Paekivi, kuusekäbid, samblatuustikud ja mõnusalt lõhnav puit, mis inspiratsioonikarbikesest järjest välja koorusid, köitsid ehtekunstnikke sedavõrd, et materjalide kättesaamisel ei tahtnudki nad pikka juttu rohkem jutustada. Nad olid lihtsalt nii kannatamatud juba ideede kallale asuma,“ jagas emotsiooni Goldtime turundusjuht Anne Rinne. „Vahel on nii oluline korraks astuda välja oma igapäevarutiinist ja teha midagi teistmoodi, näha asju teise nurga alt, tuua uut fookust. Seda me proovisimegi selle projektiga teha, andes disaineritele materjalid, millega nad igapäevatöös palju kokku ei puutu. Me ei loonud disaineritele mingeid piiranguid ega reegleid, andsime vabad käed materjalide interpreteerimisel. Vabaduse mitte mõtelda tootmise, turustamise ega tarbija peale. Lihtsalt luua midagi südamest. Algmaterjalide valikul tahtsime aga tuua fookuse loodusele meie ümber. Eesti on imeilus koht, kus elada ja seda ilu tuleb märgata ning hoida.“

Projektis kaasalöömisele ütlesid oma kindla jaa kohe: Tanel Veenre (Tanel Veenre Jewellery), Birgit Skolimowski (Birgit Skolimowski Jewellery), Kriss Eglite (New Vintage by Kriss), Sofia Hallik (Soma), Sigrid Kuusk (Soho), Henri Hallik (Wooch), Mari Ojasaar (Kuma), Kateryna Pishon (Hyrv).

„Meie suureks missiooniks on juba aastaid Eesti ehtedisain tõsta au sisse ning sellesse panustades teha kummardus suurepärastele ehtekunstnikele, aga ka samas pakkuda kõikidele klientidele üle kogu Eesti võimalust meie imelist disaini nautida maailmas tuntud brändide kõrval,“ rõhutab Goldtime juveeliosakonna juht Aveli Kippari.

Kõik huvilised saavad disainerite valminud teoseid Viru Keskuse Goldtime vaateaknal lähemalt vaadelda. Seejärel aga lähevad ehted oksjonile, mille tulu annetatakse metsade hoidmiseks.

Rubriigid Ilu

Ellen Richard ja Kätlin Kaljuvee üllatavad aeroobikaga!

Kahe kodumaise looja, rõivabränd Ellen Richardi ja moeillustraator Kätlin Kaljuvee kooslus kannab taaskord vilja – auklikud pusad kohtuvad graatsilise aeroobikaga ning abstraktne lõige leiab mängulise pintslijoone.

[femme_gallery id=”69835″]

Baastoode nagu pusa peab olema mugav ja kantav nii kõhuli, selili, püsti kui külili. Ideaalne, kui pusa on piisavalt viisakas kontorisse minekuks, pakub vabadust kodusel diivanil ning annab efekti õhtusöögil või kultuuriüritusel. Just selle eesmärgiga on kaks kodumaist kunstnikku seljad kokku pannud ning meie igapäevast “aeroobikat” arvesse võttes uute toodetega välja tulnud. „Üks armas klient kirjutas, et meie pusa on nii mugav, võimalusel tahaks sellega päeva lõpus veel magama ka minna“ – meenutab Ellen Richard brändi looja Kristi Pärn ning lisab: „aga miks mitte? Õige toode võikski olla selline millega trööpad terve päeva ja lõpuks võtad kaissu ka. Kätlini pintsel maalis meie võimleva kliendi lõuendile ja pusa kannab oma paindlikku kõike-poose-hõlmavat aurat uues võtmes edasi.“

Eetilisi valikuid peab tegema baastoodete tasandil ning ka lihtsaid esemeid saab mänguliselt kanda. Ellen Richardi disainer Andreas Kübar lisab, et eesmärk ei olegi iga esemega silma paista, kuid basic tooted räägivad inimese iseloomust rohkem, kui säravad kleidid ja uhked aksessuaarid.

Ellen Richardi ja Kätlin Kaljuvee YOKO AEROOBIKA pusad on saadaval brändi Telliskivi Loomelinnaku stuudio-poes, Ellen Richardi e-poes ning edasimüüjate juures.

Ohustatud liigid

Ohustatud liigid

Flo Kasearu avab sel reedel Tartu Kunstimuuseumis isikunäituse „Ohustatud liigid“, mis räägib ettevõtte lõpetamisest ühe Pärnu väikepoe näitel.

NYMF esimese Eesti moebrändina Milano moenädalal

NYMF esimese Eesti moebrändina Milano moenädalal

Triin Kärblane on esimene Eesti moedisainer, kelle kaubamärk NYMF kutsuti osalema kõrgmoe aasta tippsündmusele Milano Fashion Week, mis algab moepealinnas Milanos juba täna.

[femme_gallery id=”68315″]

NYMFi looja ja disaineri Triin Kärblase sõnul tuli Milano moenädala korraldajate kutse suure üllatusena. „Kui tavaliselt valmistutakse maailmamoe tippsündmustel osalemiseks aastaid, siis NYMFi jaoks juhtus kõik ootamatult – meid valiti üheks viie brändi hulgast, kellele saadeti kutse „Emerging talents moeshow osalemiseks. Lühike ettevalmistusaeg on väljakutse, aga oma brändi lugu ja kleite luues oleme sellist võimalust juba ammu oodanud,“ kinnitas Kärblane.

Milano moenädala raames toimuv „Emerging talents show” on moemaailma tõusvaid tähtesid tutvustav osa, kus osalemiseks saadetakse kutse viiele disainerile, kelle tööd on moemaailma tipptegijatele silma jäänud. NYMFil on erakordne võimalus näidata laval oma kümmet kleiti ja avada kaheks päevaks oma pop-up-butiik. Konkurents Milano Fashion Weekil osalemiseks on väga tihe – uued silmapaistvad brändid osalevad moenädalal selliste maailmakuulsate kaubamärkide kõrval, nagu Laura Biagiotti, Prada, Gucci, Moschino, Versace, Giorgio ja Emporio Armani, Atsushi Nakashima, Fendi jt.

Tõusvate tähtede moeshow, kus ka NYMF lavale astub, toimub Milano moenädala raames laupäeval, 22. veebruaril Eesti aja järgi kell 18.00.

Milano moenädala korraldajatele jäi silma NYMFi moesõu Tallinn Fashion Week’i raames, kus disainer Triin Kärblane esmaesitles oma kollektsiooni „Portaal. Triin Kärblane rääkis, et tema kollektsioon annab kõigile naistele võimaluse kogeda iseendas müstilist, iidset naiselikkust: „Ükski Portaali kleit pole lihtsalt kleit – seda kinnitavad ka kõik need naised, kes on NYMFi kleidi kaudu olnud valmis jumalannade väge vastu võtma. Igal kleidil, kui ühel jumalanna aspektil, on oma karakter ja oma ülesanne.

Milano Fashion Weeki laval, mis asub külluslikus Visconti palees,  avab NYMF Portaali uuesti ja kutsub läbi selle publikule kogemiseks korraga terve spektri jumalannasid. Triin Kärblane selgitab kollektsiooni maagiliste sõnadega: „See on kui metamorfoos, kus pikalt maailma eest peidus olnud nümf võtab hapra, kuid ülivõimsa kiili kuju, mis kirjeldab ühtlasi ka minu ja minu brändi viimase aja transformatsiooniprotsessi. Kiil sümboliseerib sõnumitoojat ja teejuhti kahe maailma vahel — nähtava ja nähtamatu, reaalse ja illusoorse vahel.

„NYMFi kollektsioon „Portaal“ sõlmib kokku sillerdava ebamaisuse kõige maisemate elementidega, ühendab naiseliku pehmuse ja voolavuse rustikaalse jõuga, on sillaks müstilise kuu ja kõikevalgustava päikese vahel, moodustades omavahel täieliku tasakaalu ja harmoonilise terviku. NYMF toob nähtamatud jumalannad nähtavaks. Nii laval kui ka iga naise enda sees,“ lisas Kärblane.

NYMF on Eestist alguse saanud rahvusvaheline moebränd, mille missiooniks on aidata naistel oma väge üles leida, tehes seda kleitide maagilises keeles. NYMFi kujunemine on väga sügavalt läbi põimunud disainer Triin Kärblase enda metamorfoosiprotsessiga, kus haprast nümfineiust sirgus 13 aasta ja 36 kollektsiooni järel jõuline kiili-jumalanna. See on olnud kui uste avamine erinevatesse maailmadesse, mis ulatuvad sügavate šamaanirännakute ja ebamaiste jumalike paleedeni välja, andes võimaluse kogeda iseendas tervet spektrit erinevaid naisarhetüüpe, ikoone ja jumalannasid ning ammutada nende väge ja tarkusi.

See teekond on olnud tohutult ilus, põnev, julge, mänguline, ekstreemne ja rikastav. Kuid vahel ka puhastustulena hävitav. Kõige olulisem on aga disainer Triin Kärblase vankumatu pühendumus püsida oma rajal, laskmata ennast segada mastaapsetest moetrendidest, luues kleit kleidi haaval omaenda NYMFi-maailma.

Estonian Fashion Festival konkurss on alanud!

Estonian Fashion Festival konkurss on alanud!

Disainereid oodatakse kandideerima kolmele erinevale moeetendusele. Festivali eesmärgiks on disaineritele pakkuda võimalust end mitmekülgselt täiendada ja näidata oma kollektsioone laia publiku ees.