Eesti moemaailma esimesed 3D digitaalsed rõivad

Jätkusuutlikku tarbimist ning loodussõbralikku tootmist viljelev Diana Arno toob Eestisse uusima trendi – 3D digitaalse moe. Esimene digikollektsioon sisaldab esialgu kuut komplekti, mis ühtlasi ilmestavad moemärgi uut, sügis-talvist kollektsiooni.

[femme_gallery id=”72041″]

Fotol kannab Diana tema esimesest 3D kollektsioonist pärinevat digitaalvillast keepkleiti.

Mis asi on digitaalne mood?

Tegemist on väljaspool reaalsust ehk digitaalsel kujul eksisteeriva uue ja 100% visuaalse moesuunaga, kus riideid luuakse kasutades arvutitehnoloogiaid ja 3D tarkvara, mitte aga reaalseid kangaid ja kääre. Elades järjest digitaalsemaks muutuvas maailmas, kus moetrendid tulevad ja lähevad ning paljud rõivad ostetakse vaid ühe või paari foto tegemise eesmärgiga – on digitaalmoe tekkimine ning järjest populaarsemaks muutumine jätkusuutliku käitumise loomulik vili.

Kuigi esimesed digikollektsioonid nägid ilma vaid hiljuti, on Eesti moemärk DIANA ARNO üks esimesi maailmas, mis usub, et selle taga on tulevik ning oma kollektsioone just selliste digiriietega juba täna täiendab.

Miks meil seda vaja on?

„Innovatsioon on jätkusuutlikkuse võti,” kommenteerib Diana. „Mulle on alati meeldinud luua rõivaid, mis oleksid kvaliteetsed, aegumatud ning balanseeriks argipäevase ja piduliku formaadi vahel ehk investeerimisväärt komplekid aastateks. Kuid olenemata sellest, kui praktiline sa oled, usun, et iga naine tahab moe ja trendidega aeg-ajalt mängida ning kanda midagi väga erilist või tema stiilile mitteloomulikku. Hetkeemotsioone toitvad impulssid annavad aga suurema tõuke kiirmoe arengule, mis, nagu me kõik teame, mõjub planeedile hävitavalt. Maailmas toodetakse endiselt liiga palju rõivad ja selliseid „ühekordseid” komplekte on iga moemaani või influencer’i kapis kindlasti mitu.”

„Suurimaks eesmärgiks 3D kollektsiooni loomisel oli minu jaoks edendada jätkusuutlikku tarbimist ilma, et keegi peaks otseselt kannatama, sest ilusaid ja inspireerivaid pilte tahan minagi oma sotsiaalmeedias ning trükiajakirju sirvides vaadata,” lisab Diana. „3D riided võimaldavad klientidel oma stiiliga julgemalt mängida ilma loodust ja planeeti ohustamata ja kaunistada oma mugavate riietega pildistatud reisipilte eriliste look’idega. Lisaks on see tore võimalus meie e-poe klientidele välisriikidest, kes saavad nüüd hooaja võtmekomplekte endale fotol selga proovida ning alles siis päriseks osta. 3D rõivadisain on väga lõbus moesuund, mis aitab moekunstnikul ennast väljendada ning moepublikul moodi julgelt tarbida loodust kõige säästvamal viisil.”

Diana Arno 3D digikollektsiooni on alates tänasest võimalik moemaja ametlikul veebilehel endale soetada ja selga proovida. Valitud komplekt „pannakse ostjale selga” digitaalselt ostja poolt valitud fotole ning seejärel saadetakse postitamiseks valmis pilt e-kirjaga tellijale tagasi.

Ehtebränd Sigrid Kuusk esitleb uut identiteeti ja veebipoodi

Ehtebränd Sigrid Kuusk esitleb uut identiteeti ja veebipoodi

Äratuntava käekirjaga kodumaine ehtekunstnik Sigrid Kuusk, kes möödunud aastal pälvis unikaalse loomingu eest ka Noore Ehte Fondi peastipendiumi, on valmis saanud veebipoega, kus lisaks oma loomingule esitleb ta esimest korda ka omanimelise brändi uut identiteeti. 

sigrid_kuusk
Sigrid Kuusk visuaalne identiteet

„Ehtebrändi Sigrid Kuusk eesmärk on luua tavapäratuid, tähelepanu armastavaid ehteid, mis oleksid ka ajatud,” tutvustab ehtekunstnik. „Täna liigub bränd oma disainiga aina julgema – ja ka suurema – loomingu suunas ning meie motoks on kujunenud mõttelaad, et päevas on kindlasti vähemalt üks särav hetk, mis on otsimist väärt.”

Sigrid Kuusk lisab, et on pikalt janunenud korraliku brändingu järele, et kogu oma ehtelooming ühe katuse alla koondada. „Hmmm Creative Studio asutaja ja disainer Helene Vetik oli selle katuse „ehitamiseks” just õige inimene, haarates koostöös graafilise disaineri Greete Okasega mu ebamäärased mõtted endasse ja vormides need tervikuks,” jätkab Kuusk. „Vabakutselise fotograafina teen enda loomingust fotod sageli ise. Seetõttu oli ka protsess mõnevõrra kiirem, vahetum ja isiklikum.”

Uue brändingu kohta lisab Helene Vetik, et ehtebrändi Sigrid Kuusk uut visuaalset identiteeti luues sai lähtutud tema loomingu eripärast ja sellest, et identiteet ei varjutaks loomet, vaid oleks sellele justkui pealkirjaks ja vaikimisi toetajaks. „Samuti oli oluline püsida viimastes graafilise disaini trendides, kuid jääda aegumatuks, nii nagu Sigridi ehted seda on,” täpsustab Vetik. „Näiteks ruuži punane toon lisab muidu minimalistlikule graafikale vunki, samas hallikas-sinine ja beež tähistavad klassikalist väärismetallide värvimaailma, liivakarva valge on aga justkui nahk, millel ehted pesitsevad.” Loomulikult ei piirdu identiteet ainult graafika ja värvidega, vaid kandub edasi ka veebilehele ning isegi fotograafiasse, kus juba tootefotodelgi on näha uusi lähenemisi ning tavapärasest valgel taustal tootest edasiminekut millegi erilisema suunas.

[femme_gallery id=”72024″]

Ehtebrändi Sigrid Kuusk uue veebipoe leiab aadressilt www.sigridkuusk.com.

Ehtebrändi Sigrid Kuusk igapäevastel tegemistel saab silma peal hoida ka brändi Instagrami– ja Facebooki-lehel.

Rubriigid Ilu
Aksessuaaride bränd teadlikele inimestele

Aksessuaaride bränd teadlikele inimestele

Kodumaine uus aksessuaaride bränd BIRKENTHAL rõõmustab naisi ja mehi uute eksklusiivsete aksessuaaridega, mis võimaldavad ootamatul kohtumisel lisada oma riietusele elegantseid detaile.

Marimo uus kapselkollektsioon

Marimo uus kapselkollektsioon

Marimo disainer Mariliis Pikkar seadis seekordse kollektsiooniga eesmärgiks säilitada endale omane klassikaline ja elegantne stiil, samal ajal mõeldes sellele, mida klientidel just tänases maailmas oma garderoobi vajab.

Disainiöö avalikustas programmi

Disainiöö avalikustas programmi

Festivali peateemaks on „Vajaduspõhine disain“, keskendudes eelkõige toodetele, teenustele ja ideedele, mis on suunatud konkreetsete probleemide lahendamisele meie igapäevaelus või ühiskonnas laiemalt.

Erakordne moevaatemäng

Ehtebränd Tanel Veenre Jewellery tähistas reedel Noblessneri Shipyardis suurejooneliselt oma kümnendat tegutsemisaastat moevaatemänguga “Mineralia” ning mahuka juubeliväljaande esitlusega.

[femme_gallery id=”71881″]

Erakordse moevaatemängu “Mineralia” teemaks olid vääriskivid – seda nii keskse sümboli kui ka reaalse materjalina. Nii sulandas Tanel Veenre oma kaks kirge, milleks on mood ja ehted, suureks ühtseks kollektsiooniks – selle loomisel pildistas ta mineraalide mustreid ja struktuure, et need kangamustriteks miksida.

Ehted pole suurejoonelisel moevaatemängul publiku ette jõudnud kollektsiooni puhul pelgalt stilistilisteks aksessuaarideks, vaid sulanduvad riietesse ja vastupidi, kujundades rõivastest koguni “pehmed ehted”. Nii jõudis mahukas Shipyardis sadade pealtvaatajate ette ligi 100 eriilmelist ja unikaalset rõivakomplekti, rikastatud mineraalide ja vääriskivide kordumatu iluga.

Kollektsiooni loomisel palus Tanel Veenre disainerina appi ka oma partneri ja moelooja Aldo Järvsoo. Taneli värske moemaailma ootustest ja raamidest vaba pilk ning Aldo pikaaegne kogemus kangastega lubas luua ühtse kollektsiooni, mis ei koosne vaid siidrüüdest, vaid ka küütlevalt helklevatest mantlitest, lopsakate varrukatega jakikestest, õhtukleitidest ja koguni sportlikest vabaajarõivastest.

Uuendusliku ja loova mõtteviisi poolest tuntud Tanel Veenre Jewellery on läbi teekonna teinud ka mitmeid loomingulisi ühsiprojekte, mis kõik eriväljaande “Unistuste kuningriik” kaante vahele koondatud. Väljaande lehekülgi kaunistavad portreed 41-st Tanel Veenre kaubamärgi jaoks tähenduslikust ja inspireerivast inimestest – sõna on saanud nii fotograafid, disainerid, modellid, kui ka lauljad ja kunstnikud. Teiste seas jagavad oma mõtteid ja ilu Evelin Võigemast, Anna Kaneelina, Kerli Kõiv, Britt Samoson, Liisi Eesmaa, Mari Masso, Ingrid Margus ja Toomas Volkmann. Raamatu külgedel avanevad visuaalsed inspireerivad rännakud, mis võiks inspireerida inimesi palju laiemalt. “See on ühe kaubamärgi kummardus kõigile, kelle olemasolu on innustanud olema ilusam ja parem,” ütleb disainer.

Valdav osa sündmuseks valminud värviderohkest kollektsioonist on ainueksemplarid, seega eriti suureks maiuspalaks eksklusiivsuse armastajale.

Moeetendust “Mineralia” saatis DJ P.Julma sügav elektrooniline helikeel.

EKA näitab taset

EKA näitab taset

EKA iga-aastane tudengite lõputööde festival TASE ’20 on sel aastal erakordselt populaarne mitmel põhjusel.

Moetarkade moepaneel

Moetarkade moepaneel

Moetargaks ei sünnita, selleks kasvatakse. Ainult ühel pärastlõunal kohtuvad moevaldkonna tipud, et jagada kogemusi ja arutleda.