Sigrid Kuusk näitas oma loomingu paremiku

Kuldse Nõelakoja auhinnale nomineeritud ehtekunstnik Sigrid Kuusk tõi Tallinn Fashion Weeki raames Kuldnõela galal moelavale oma senise loomingu paremiku.

[femme_gallery id=”72900″]

Ühelt poolt on tegemist väga särava ning tähelepanu armastava SOHO ehteseeriaga. SOHO on pilkupüüdev ja küütlev ehe, mis on mõeldud kandmiseks nii igapäevaselt kui ka erilistel sündmustel. SOHO astub sel korral lavale hoopis uutes mõõtmetes ning üsnagi tavatul moel.

Teisalt sai lavalaudadel näha ka klassikalist ning ajatut ehet, mis on inspireeritud eesti kunstniku Adamson-Ericu loomingust. Kollektsioon on loodud koostöös Eesti Kunstimuuseumi ning Lilli Jahiloga.  Adamson-Ericu kunst on vahetu ja mänglev, mille Sigrid Kuusk on üle kandnud ka ehtesse, lisades toodetele ka oma olemuselt erilisi Keshi pärle. Ka  Adamson-Ericu kollektsioonist ei puudu sära, kuid seda mõnevõrra teisiti. Selle seeria kiiskus peegeldub Eesti kunsti esiletõstmises ja väärtustamises ehetes.

„Ehtebrändi Sigrid Kuusk eesmärk on luua tavapäratuid, tähelepanu armastavaid ehteid, mis oleksid ka ajatud,” tutvustab ehtekunstnik. „Täna liigub bränd oma disainiga aina julgema – ja ka suurema – loomingu suunas ning meie motoks on kujunenud mõttelaad, et päevas on kindlasti vähemalt üks särav hetk, mis on otsimist väärt.”

Sigrid Kuusk on ehtekunstnik, kes arendab omanimelist ehtebrändi SIGRID KUUSK. Aastal 2019 pälvis Sigrid Noore Ehte Fondi stipendiumi ning 2018 Galerii Marzee Graduate Prize-i. Tema töid on eksponeeritud nii Eestis, kui ka rahvusvaheliselt mitmetel näitustel. Neist nimekaim Hollandi Arnheimi Kunstimuuseumi korraldatud kutsutud osavõtjatega näitus „Body Control”. SIGRID KUUSK on teinud koostööd moekunstnik Lilli Jahilo, bränd Ivo Nikkolo ja Eesti Kunstimuuseumiga.

Oma loomingus keskendub Sigrid särale. Seda nii materjali põhiselt, inimloomuses kui ka hetkedes, mis ajavoos seiskuvad ja särama löövad. Ehteseeriad KASVUD ja ALGA hetki just püüavadki – tärkava kevade ning lainte vormitud silmapilk on ehetesse jäädvustatud.

Kõige laiemalt populaarsust kogunud SOHO seeria tõstab esile kandja sisemist sära, mille julged värvid ja suurused ka enesekindlusele lisa annavad. Hiljutiseim Adamson-Ericu seeria, mis on valminud koostöös Eesti Kunstimuuseumi ja Lilli Jahiloga, tõstab eesti kunstniku loomingu uues kuues esile, et ajalugu modernses võtmes sädelema lüüa.

Sigrid Kuusk ehetega saab lähemalt tutvuda Instagrami kontolt @sigridkuusk ning veebipoes: sigridkuusk.com .

Ülistades ebaperfektsust ja punki

Hõbenõela auhinnale nomineeritud Karl Korsari Tallinn Fashion Weeki kollektsioon “Memories of Green” on ajarännak tulevikku.

[femme_gallery id=”72858″]

Kollektsioon mõtestab tulevikurõivad lahti läbi tarbija psühholoogia ja tuleviku praktiliste vajaduste. Kollektsiooni idee tekkis enda vajadustest – paksud villamantlid seisavad kasutult kapis, kuna neil puudub praktiline otstarve kaitsmaks praeguste ilmaolude ees, kus külmad talved on asendunud lõputu sügisega. Vihmased ja tuulised ilmad paistavad olevat tulnud, et jääda, kui jälgida prognoose. “Seepärast hakkasime materjali tasandil uurima, mis on need kiu omadused, mis vastaksid meie uuele reaalsusele,” selgitab moelooja kollektsiooni tausta.

Kollektsioon tiirleb kaitse ümber – kuidas luua enda ümber ülimalt individuaalne varjupaik ning eriti just välitingimustes varjupaiga leidmine ja end külma, tuule ja vihma eest kaitsmine. Vajadus kaitse ja turvalisuse järele väljendub nii suuremate mahtude kui ka ümarate, täispuhutud, täidlaste kujundite näol. Kollektsiooni iseloomustab mugavus ja ülim individuaalsus.

“Mängitud sai palju kollaaži tehnikaga, kombineerides käisitsi joonistatut digitaalse kunstiga. Inspiratsiooniks oli veel ka niiöelda toodete võltsimine – kui tooteid võltsitakse, tekivad paratamatult vead ning kasutasime neid tekkinud defekte ära uute mustrite efektide näol,” kirjeldab moelooja.

Esiplaanil on ebaõnnestumise ilu, ülistatakse ebaperfektsust ja punki. Lihtsad, suured, geomeetrilised motiivid, mis on stiliseeritud ilma sümmeetria ning korrapärasuseta. Disain on spontaanne, kuid samas loob harmoonilise esteetika. Prindi tehnoloogia areng võimaldab tooteid veelgi personaalsemaks muuta ning fookuses on hüperindividuaalsus. Tooteid ei valmistata mitte enam massidele, vaid individuaalidele, esemed peegeldavad
kandja tausta, uskumisi ja gruppi, kuhu ta kuulub.

Riina Põldroos näitas ilu ja rõõmu

Kuldnõela auhinnale nomineeritud Riina Põldroos esitles Tallinn Fashion Weeki raames rõõmu ja ilu esindavat kollektsiooni.

[femme_gallery id=”72795″]

Vanadel kaartidel, aegadest mil maailm oli veel suures osas avastamata, kujutasid maadeavastajad kõiki vallutatud alasid nii täpselt, kui nad suutsid. Ülejäänud aladele joonistati draakonid ja kiri “Hic SVNT Dracones”- siit edasi valitsevad ainult ohud, mis on inimkonnale veel tundmata. Me kõik mäletame keskaegseid kaarte, kus laevad on langenud hiiglaslike merekoletiste ohvriks.

Kogu inimkond ületab hetkel ühte sellist suurt ookeani. Liikudes läbi tundmatute territooriumite, järgmisesse uude ajastusse, kindel oma jõus ja tehnoloogias, kuid ikkagi jäädes üllatudes alla oma nõrkustele ja võimetusele valitseda hetke.

“Kollektsioon “Siin on Draakonid” algas väga tumeda ja kergelt gootilikuna, kuid lõpuks muutus siiski järjekordselt minuks endaks. Pärast kõiki neid musti ja beeže kleidirivisid, mida ma oma karjääri jooksul teinud olen, ei resoneeru ma enam kuidagi millegi liiga monokroomse, minimalistliku, dramaatilise või depressiivsega. Ma tahan näidata ilu ja rõõmu. Nii et see kollektsioon on nagu mobiiliga Instagrami klõpsatud juhuslik pilt minu elu hetkeseisust. Lõbus, värviline, ja mitte liiga tõsiseltvõetav, mis puudutab hirmu oma enda draakonitega silmitsiseismise ees. See siin on segu Jaapani siidimaali ja keskaegsete maakaartide esteetikast, seiklustest, muinasjuttudest, kangelastest, usust, lootusest, armastusest ja usaldusest tuleviku vastu, mida näidata oskab vaid sümboolika Taro kaartidel. Mõned prindid jutustavad eepilisi lugusid, nagu illustratsioonid Grimmide muinasjuturaamatus või tasemed arvutimängus. Näiteks eepos teekonnast tundmatule maale, kus purjelaeva jälitab hiiglaslik meremadu või tüdruku ja draakoni armastuslugu, mis algab draakoni poolt põletatud külakirikuga ja lõpeb valsi ning lahingulipu katkimurdmisega. Igal juhul, ma polnud iid-ammu midagi joonistanud ja mul oli neid printe tehes ääretult lõbus!” kirjeldab Riina Põldroos värske kollektsiooni valmimist.

Üks osa kollektsioonist koosneb originaalprintidega lihtsalõikelistest rangelt sümmeetrilistest kleitidest, jakkidest ja kimonotest. Teine osa on suured monumentaalsed drapeeritud ebasümmeetrilised “lahingulaeva” kleidid. “Ma pean väga oluliseks täpselt skulptureeritud lõikeid ja värvi. Mulle meeldib toone omavahel kõrvutada ja peenelt maitsestatud koloriidid on selle kollektsiooni esteetika väga tähtis osa.”

Riina Põldroos on eesti moekunstis tegutsenud juba üle 20 aasta. Ta on tuntud oma kergelt õhulise, naiselikult terava ja muinasjutuliselt unistava stiili poolest. Loomingu ilu tuleb igatsusest puutumata sügava metsiku looduse ja muinasjuttude järele keset pragmaatilist urbanistlikku keskkonda. Kaubamärk koosneb põhiliselt õhtukleitidest ja kokteilkleitidest, järjest suurem osa kollektsioonist on mõeldud igapäevaseks kandmiseks. Riina signatuur-esemed on sametaplikatsioonidaega kleidid ja topid. Viimastel hooaegadel on lisandunud ka originaalprindid ja erikujundusega kangad.

Britta Laumets-Merila tõi lavale ajaloo hõngu

Tallinn Fashion Weeki Kuldnõela galal jõudis lavale Ivo Nikkolo ja Britta Laumets-Merila kollektsioon, mis oli inspireerinud looma aines nii minevikust, olevikust kui ka tulevikust.

[femme_gallery id=”72740″]

Kollektsioon on segu erinevatest teemadest, millest leiab viiteid nii ajaloohõngulistele detailidele kui futuristlikele vormidele. Samuti ei puudu kollektsioonist piiripealne mäng veel teistegi vastandlike elementidega, mis kõik koos ühe üsnagi ootamatu terviku moodustavad. “Just vastandite otsingud ning nendevaheliste piiride kompamised on mulle alati pinget pakkunud ning olnud ka Ivo Nikkolo brändile kollektsioone luues üheks disaini printsiibiks, mida järginud olen. Lavale tulevaid komplekte ühendab minu nägemus modernsest elegantsist ning on tehtud mõeldes kaasaegsele julgele naisele, kes julgeb eristuda,” kirjeldab Britta Laumets-Merila uut kollektsiooni.

Ivo Nikkolo on moemärk, mis sai asutatud 1994. aastal, kui elu Eestis oli pöördeliselt muutumas – brändi saabumine kindlasti raputas tolle aja naisi ja ei ole siiani kedagi külmaks jätnud. Ehkki ajad ja mood meie ümber on aastatega muutunud ning ka kandjate vajadused ei ole enam need samad, mis varem, siis brändi missioon on jäänud samaks -luua rõivaid enesekindlale ja iseteadlikule kaasaegsele naisele, kes hindab ülekõige kvaliteeti ja ajas kestvat disaini… kerge vimkaga! “Mind on alati loomingus köitnud erinevate vastanditega mängimine ja köitvate konfliktide otsimine. Mind paelub naiselikkuse ja mehelikkuse kombineerimine, nii minimalismi kui külluslikuma stiili segamine ning loomuliku ja kunstliku vahelise piiri kompamine,” räägib Britta.

Kadri Kruus paljastab kandja sisemaailma

Esmakordselt andis Kuldnõela žürii välja parima aksessuaaride looja auhinna Kuldne Nõelakoda, mille võitis aksessuaaridisainer Kadri Kruus. Üheksa aastat tegutsenud Kadri Kruusi aksessuaare iseloomustavad klassika, kvaliteet ja meisterlik käsitöö uues julges, innovatiivses vormis. Kadri Kruusi aksessuaarid muudavad glamuuri funktsionaalseks ja funktsionaalse multifunktsionaalseks.

[femme_gallery id=”72666″]

“Kadri Kruus on rajanud tee moeteadliku Eesti naise südamesse kottidega, mis sünteesivad glamuuri funktsionaalsusega. Kadri on hands-on disainer, kes tundes naha hingeelu ei pelga seda kombineerida ootamatute materjalidega, lisades klassikale mõnusalt urbanistliku vaibi. 2019 aastal jõudis Kadri Kruus ka Jaapani turule. Kadri Kruusi uusim seeria “Unique” on valminud nahanäidistest – iga kott on erinev, kuid vorm sama,” kommenteerib žüriiliige Tanel Veenre.

“Seekord võtsin vabaduse kollektsiooni luues distantseerida ennast tootmisprobleemidest ja seeriatootmisest. Klient, traditsiooniline lõpptarbija jäi samuti tahaplaanile. Järele jäi puhas lõbutsemine erinevate materjalide, tehnikate ning ideedega, kasutades ära mulle kui aksessuaaridisainerile omasid detaile ja võtteid,” kirjeldab aksessuaaridisainer loomisprotsessi.

Selle mängulise kollektsiooni aksessuaarid on pigem sümboolsed objektid, mida ühendab idee – ole see, kes soovid. Pidulikud ridikülid kannavad väljamõeldud maailma kuuluvate tegelaste karaktereid. Nii leiab kollektsioonist muinasjuttudest tuttava Rapuntsli, Väikese Merineitsi, Tuhkatriinu, Lumivalgekese, Okasroosikese, Väikese Nõia ja palju muid tegelasi.

Need esemed ei “hooli”, et väljakujunenud arusaama kohaselt peaksid nad endas kandja isiklikke tarbeesemeid peitma. Vastupidiselt – sel korral lasevad nad kõrvalseisjatel neid asju näha, paljastades kandja isikliku ja peidus hoitud sisemaailma. Oluline ei ole mitte praktilisus, vaid soov, tahe ja unistus.

Unikaalmudelid mõjuvad pigem ehetena, kuigi koti põhifunktsioon, kantavus, on säilinud.

Kollektsioonis on kombineeritud tehismaterjale, nahka, erinevaid tootmisjääke, püüdes esile tuua iga materjali võluvamaid omadusi. Aksessuaarid on valmistatud käsitööna.

Kadri Kruusi aksessuaare iseloomustavad klassika, kvaliteet ja meisterlik käsitöö uues julges, innovatiivses vormis. Kadri Kruusi aksessuaarid muudavad glamuuri funktsionaalseks ja funktsionaalse multifunktsionaalseks. Kõike natuke rohkem, aga täpselt parasjagu.

Tõeline moesähvatus!

Tänavuse Hõbenõela auhinna, millega tunnustatakse viimase aasta säravaimat panust meie moeellu, võitis Cärol Ott, kaubamärgiga CAROLXOTT. Cärol Oti eesmärk edendada aastaringselt saarel elavate inimeste elamustingimusi ja populariseerida väikesaarte kultuuri sai alguse 2018. aastal. Brändi eesmärgiks on kasutada traditsioonilisi käsitöövõtteid oma töödes uudses võtmes, mis suudaks käia kaasa ka maailma trendidega ning samal ajal toetada ka vähemusrahvaid oma igapäevastes tegemistes.

[femme_gallery id=”72606″]

Enamik inimestele ilmselt tundmatuna tunduv, kuid eelmisel sajandil algupoolel suuri tegusid teinud väikesaar Aksi paistab silma oma leiutiste ja osavate kätega. Saarele asustuse loonud Aksbergide perekonnast kasvas välja disainiteadlik ning analüütiline järelkasv, mis on jätnud ka oma jälje Eesti ajalukku. Nii on tänu neile jõudnud Eesti rannikule esimene mootorpaat, Aksbergide elutoas loodud imetabaseid purjelaevu ja Tallinna Raekojale valmistatud pille ühel imelisel Eesti väikesaarel.

Noore moelooja Cärol Oti kevad/suvi 2021 kollektsiooni vormimängule aitavad kaasa Aksi saarel karveelplangutusega valminud veesõidukite külluslikud purjed luues voogavaid vorme, mille sisse kandja saab sulanduda. Rääkides rannikualadest ei saa üle ega ümber kalast nii valik tooteid valminud päris kala(koha) nahkadest.

Kollektsiooni kaunistavad käsitööna valminud abstraktsed mustrid, omanäoline kalanahk ja õrnad kudumid, mis kokku loovad pastelse alatooniga kihilise vaatemängu.

Kollektsiooni värvigamma tuleb kevadhommikuse metsaaluse värvide mängust, kus omavahel võistlevad hõbehallid põdrasamblikud ja nende seast visalt pead välja pistvad värsked rohukõrred, mis on kaetud veekristallide looriga. Samuti ka kivikurrud, mis on just lume alt pea välja pistnud ja hingavad värsket õhku peale pikka talve.

Kõik kudumid on valminud Prangli saarel, soovides toetada suuremat eesmärki – anda saare põliselanikele aastaringset tööd. Komplektide seast leidub ka mööbli ja jalanõu tööstuse jääknahku, mis on kombineeritud kollektsiooni mustritesse.

Palju õnne Roberta!

Tänavuse Kuldnõela auhinna võitis luksusrõivaste brändi looja Roberta Einer, kes loob naiselikke ja iseteadlikke komplekte, milles leidub mängulisust ja huumorit. Kuldnõela raames tõi moelooja Tallinn Fashion Weeki lavale isikliku ja ausa kollektsiooni, mis tähistab tema viite tegutsemisaastat. 

[femme_gallery id=”72526″]

“Täpselt viis aastat tagasi avanes mul võimalus näidata enda loomingut esmakordselt Londoni moenädalal. Täna, kümme kollektsiooni ja showroomi hiljem on läbi käidud pikk ja keeruline teekond täis kordaminekuid, õppetunde ning ka koostöid maailmakuulsate brändidega,” võtab varasemalt Hõbenõelaga pärjatud Roberta Einer oma teekonna lühidalt kokku.

Kuldnõela nominatsiooni valguses tundub moelooja jaoks ainuõige aeg tuua viimaste
kollektsioonide kõige tähenduslikumad komplektid ja rõivad moefännidele näitamiseks
Eestis. “Kuigi minu igapäev möödub meie Londoni stuudios, inspireerib Eesti, lapsepõlves
vanaema kõrvalt õpitud käsitöö ning soov esindada enda kodumaad uhkusega mind
igapäevaselt ka siin kaugel,” ütleb Einer.

Roberta Einer on luksusrõivaste brändi looja, olles õppinud nii Central Saint Martinsi kui
Westminsteri Ülikoolis. Ta on olnud intern Mary Katrantzou ja Alexander McQueeni
moemajas, aga töötanud ka Balmainis. Roberta enda bränd on tegutsenud 11ndat
hooaega, luues eksperimentaalseid, luksuslikke naiste rõivaid, keskendudes tekstiilidele
ka traditsioonilistele couture-tehnikatele. Tema loomingut iseloomustavad mängulised
kaunistused, üllatavad värvikooslused ja käsitööna valminud tikandid, et luua julget ja
naiselikku esteetikat. Teiste seas on Roberta teinud koostööd Christian Loubutini, Naomi
Campelli ja Vansiga.

IVL tõi lavale vintage kangad

Aasta moesündmus Tallinn Fashion Week sai alguse eile õhtul, mil sai stardipaugu neli päeva kestev moepidu. Seekordse Tallinn Fashion Weeki avalöögiks oli IVL, mille taga seisab modelli ja stilistina tuntud Inga Vatsk-Laasner.

[femme_gallery id=”72482″]

2018. aastal Hõbenõelale nomineeritud Inga Vatsk-Laasner on omanimelise brändiga tegutsenud tänaseks kolm aastat, olles loonud täiesti sõltumatu moemärgi, mille sildi all valmib enamasti üksikeksemplaridena igapäeva meeleoludest inspireeritud mood. Kogu kollektsioon sündis Inga isikliku maitse järgi, mõeldes sellele, mida ta ise kannaks. Erilist tähelepanu said loomise juures pisikesed detailid ja kvaliteet. Kollektsioonides kasutab IVL kangajääke ning vintage kangad Eestist ja välismaalt.

Dialoog naisega

Selle aja hõng on täitsa iselaadi ja kõik nüüd on hoopis teistmoodi. Sellist enne pole olnud. Tunded on vastakad. Mõtted on laiali. Kes on tänase aja naine? Kergelt planeeriv, õrnalt emotsioneeriv kaunishing, kelle vaade maailmale läbi ratsionaalsuse prisma peegeldab ikka õrnalt tagasi sügavaid südamesoovide murdunud kiiri.

[femme_gallery id=”72410″]

„Hetk“ on kollektsioon, mis kehastab paljuski antud hetke olusid ja aja vaimu olla vastutustundlik ning analüüsiv oma igapäevastes valikutes. Liigselt edvistamata räägib ta loo targast ostlejast, kes hindab materjali väärtust ja Eesti oma inimeste oskustööd. Naisest, kes unistab ilust, headusest ja harmooniast, uue kanga puudutuse elevusest ja pehmest kroogete mängust oma pihal.

„Selle sügise kollektsioon ei ole kergelt sündinud. Läbi tohutute analüüside ja kaalutluste, katsetuste ja avastuste on tulnud teha raskeid valikuid ja otsuseid,“ nendib Tiina Talumees. „Kõikide nende muudatuste keskel, on mul aga tõesti suur rõõm, et aina enam hindab naine täna just neid väärtusi, mille eest minu bränd alati seisnud on.“ Liigsete dekoratsioonideta, siiski feminiinset joont rõhutava kollektsiooni materjalid on suures enamuses toodetud ja prinditud maalilise Como järve ääres. Kollektsiooniks on Tiina disaininud viiekümnendatest inspireeritud kangamustrid, mis prinditud luksuslikule kehaembavale siidzakardile ja õhkõrnale villakreppshifoonile. Vill, kerge sädelusega viskoostrikotaaz ja igihaljas teksakangas ehitud hea rätsepatööga ning vormitud klassikalisteks ajas kestvateks kleitideks, püksteks ja mantliteks. Värvimäng toimub puudriroosa, beeži ja musta kontrastidega. Meeldejäävalt kohtuvad smaragdroheline, sinepikollane ja oberziinililla päikeseloojangu oranžiga. Rõivakomplekte täiustamas käsitsi valmistatud efektsed prossid ning kõige moodsamad prillid Instrumentariumi valikust. Sügise kõige kuumemad ilutrendid lisatud kollektsioonile aga Max Factor ja Katrin Sangla ning Wella Professionals ja Krista Adrati meisterliku puudutusega.

Nagu kõik eelnevad kollektsioonid on ka siin iga toode hingega tehtud, läbi mõeldud ning kannab käsitöö oskusi ja erilisi väärtusi. Need kleidid ja kostüümid ei oota erilist sündmust ega tähtpäeva. Need saab selga panna kohe täna ja nautida igapäeva hellitavas kvaliteedis.

Tiina Talumees on aeglase moe bränd naistele, mille eesmärk ei ole võita hinnalahinguid. Sellest olulisem on jätkusuutlikkus. Hoolime keskkonnast ja  toetame pikaealist tarbimisviisi. Uued rõivad sünnivad  hoolikalt valides kasutatavaid kangaid, detaile ja analüüsides toote eesmärki. Soovime, et riided oleksid pikka aega toimivad ja nende väärtus ajaga vaid kasvaks.

Kodumaised disainerid loovad üha enam jätkusuutlikku moodi

Kodumaised disainerid loovad üha enam jätkusuutlikku moodi

Täna saab uudistada Estonian Fashion Festivali erishowd, mis jõuab veebiülekande vahendusel kõikide huvilisteni. Moeetenduse stilisti Piret Vapajeva sõnul on kodumaiste moeloojate kollektsioonide oluliseimateks märksõnadeks unikaalne disain ning jätkusuutlikkus.

Alpaka esitleb hooajaülest kollektsiooni

Esmakordselt tuleb esitlusele uus kordumatu, ent mänguline kollektsioon, mis ühendab endas erakordselt pehme ja sooja alpakavilla, luksusliku mooruspuu siidi ning orgaanilise Pima puuvilla.