Armastusest immutatud looming

Kristina Viirpalu esitledes armastusest kantud kollektsiooni nimega ŽETEMM.

[femme_gallery id=”76168″]

“Armastus on erinevatest kihtidest, kiududest ja harudest koosnev säsi, mis hoiab püsti tema ümber keerlevat elu. Me armastame inimest enda kõrval, lapsi, isamaad, emakeelt, oma tööd, merd, metsmaasikaid, siiakala, siidiriiet, päikeseloojanguid, põllulilli, muusikat, luulet, oma isiklikku jumalat ja iseennast,” kirjeldas moelooja kollektsiooni sisu.

“Armastusega immutatud looming lendab kõrgustesse, kirega tähistatud töö särab kaugele. Meie esivanemate armastuse jõud jõuab meieni läbi traditsioonide ja oskuste,” avas Kristina Viirpalu, et seda hinnates oleme tugevad, loovad ja maailmatasemel silmapaistvad.

Armastusega loodud mustril on sajanditepikkune sära, mis tõstab meid välja globaliseeruva maailma ühetaolisusest. Haapsalu salli unikaalne õrnus inspireerib loojat ka digitaalsel ajastul, väikeste eesti lillede ilust välja kasvanud tikand võib õilistada ka kuninglikke rõivaid.

KÕIK ON ARMASTUS, ARMASTUS ON KÕIK. ŽETEMM.

Kontrastsed värvid!

Kirill Safonov värske kollektsioon oli loodud kontrastsedest värvidest. Kohtusid külmad ja erksad toonid nagu virmalised. “Disainerina huvitab mind kanga tekstuur, eksperimenteerimine silueti ja värvidega. Mul on hea meel, et need ideed, mis sünnivad minu peas, saavad reaalse teostuse. Nad inspireerivad mitte ainult mind, vaid ka mind ümbritsevaid inimesi ja kolleege,” avas Safonov loomingu tausta.

[femme_gallery id=”76145″]

“Moedisainerina on mind alati köitnud küsimus, kuidas luua tooteid, mille siluetti saab kandja muuta. Selle väga heaks näiteks on puhvis varrukad, mida olen oma loomingus juba väga mitmeid aastaid kasutanud. Viimastes kollektsioonides olen kleitide ja mantlite disainimisel kasutanud suuri ja massiivsed varrukaid, mis ühtpidi olles jõulised, toovad teiselt poolt hoopis esile naiseliku õrnuse meie tänapäevases maailmas,” kommenteeris disainer. Inspiratsiooni oli moelooja saanud ajaloost – nii renessanisajastust kui ka vanast Euroopast. “Olen väga tänulik oma inimestele, kes usaldavad minu maitset ja kannavad minu disainitud,” lisas Safonov südamlikult.

Diana Arno esitles kahte vabadust kiirgavat kollektsiooni

Diana Arno tõi Tallinn Fashion Weeki lavale koguni kaks kollektsiooni, näidates käesolevale hooajale loomulikke sügis-talviseid rõivaid ning verivärsket kevad-suvi 2022 kollektsiooni.

[femme_gallery id=”76083″]

Sügistuuled kuulutavad vabadust, mis väljendusid vabamalõikelistes ja vabamat sammu soosivates siluettides. Spordirõivastest tuttavad detailid ja tänavamoe kultuslikud riideesemed olid tõlgendatud läbi elegantsuse prisma, et defineerida uutmoodi naiselikkust. Ülesuuruses mantlid ja tepitud jakid, peenvillased kleidid ja kostüümid kõnesid mugavusest ja kutsuvad taasavastama looduse vaiksete värvide harmooniat.

Moemärgi kevad-suvine kollektsioon viis moepubliku vabadust kiirgavasse universumisse. Dünaamiliselt naiselikud lõiked olid inspireeritud inimtühjade randade ilust, pilvede poeetilisest kergusest ja päikeselise päeva toonidest. Lahustudes looduses ja kuulates intuitsiooni sosinat, sündis lakooniline lihtsus ning erksate ja rahulike värvide sümbioos.

Mammu Couture viskas dressid nurka

Suurejooneliste lõigete, detailide ja naiselikkuse poolest tuntud kodumaine moebränd Mammu Couture esitles Tallinna moenädalal kõrgmoodi, tuues lavalaudadele ka pruutkleidid.

[femme_gallery id=”76038″]

“Oleme kaua oodanud seda hetke, mil saame oma kliente jälle rõõmustada uue show’ga ja tuua taas lavale Mammu Couturele omased suuremahulise käsitööna valminud ning detailidest pakatavaid kleite,” ütles brändi asutaja ja moelooja Maria Tammeorg. “Dressid viskame sellel korral nurka ning teeme tasa aja, mil kleidid pidid kapis ootama,” lisab disainer tarmukalt.

Moeetendusel nägi assortiid õrnust ja ajatut stiili armastavatele kontoris töötavatele kaunitaridele ja lummavaid kleite pidulikemateks sündmusteks. Bränd kannab hoolt ka suuremate glamuursete sündmuste eest – moevaatemängu lõpetas pruutide kõrgmoe etendus, mis oli suurepäraseks finaaliks moenädala kolmandale päevale.

Alexanderling tõi moelavale diskoajastu

Alexanderling esitles moenädalal diskomeeleolus sügistalvist kollektsiooni nimega “Studio Renais54ance”.

[femme_gallery id=”76010″]

“Meeled on sügiseselt pidulikud ja moevaatemängu lavalaudadele tagasi toomiseks oli hea aeg meenutada Ameerika kultusklubi Studio 54 ajaloolisi tegemisi. Taaselustamine ei tähenda tingimata täiusliku kompositsiooni loomist konkreetse ajahetke väljanägemise kohta, vaid segu kõigest, mis peegeldab meie vajadusi ja soove eilsel päeval. See, kuidas me kümnendi stiilist aru saame, tuleb fookusesse vaid tagantjärele mõeldes,” selgitas Anu Ling bränd kollektsiooni meelestatust. Alexanderling on enda jaoks välja noppinud 1970ndate lõpuajastu erinevad elemendid, mis on suuremas osas majanduslanguse-eelse dekadentsi ja ohjeldamatu peoglamuuri osad.

Moevaatemängu raames tuli esitlusele paarkümmend komplekti, mille väikestes ajaloohõngulistes detailides peitus võlu: kergelt lohakad, palistamata reväärid, millele kontrastiks kantidega ääristatud taskud. Suured pärlitest kaelakeed, graatsiliselt kõrged siid-organza kraed ja luksuslikult sädelev plissee – just need on Alexanderlingi tänavused sügise märksõnad.

„Murrangulistel aegadel on hea põgeneda mõistatuste ja fantaasia maailma. Seda kõike õhutavad lasteraamatud, aga ka kujutav kunst ja kirjandus, olgu selleks Rapuntsel, kes elas pealesurutud karantiinis või tragöödia „Pidu katku ajal“, mis mõlemad meenutavad veidi tänast päeva,” lisab moelooja.

Iris Janvier luksuslikud kangad ja julged lõiked

Iris Janvier moemaja esitles hooaja business kollektsiooni, mis väljendas nüüdisaegsust läbi pideva tasakaalu klassikaliste lõigete ja tänapäevaste vormide vahel, jäädes seejuures alati puhta ja minimalistliku joonega.

[femme_gallery id=”75955″]

Naturaalsed maatoonid referentsidega põhjamaistele kargete maastikele harmoniseerusid unikaalsete ja julgete lõigetega. Struktuursed varjundid mängisid embavalt täisvillastel mantlitel sügavates toonides puffer jopede kõrval. Disainid on mõeldud kandmiseks, lisades argipäevale šikki mugavust. Kleitide ja bleisrite modernsed lõiked kohtusid ambivalentsete materjalidega, mis erinevates valgustes paljastasid oma erilaadseid palgeid.

Kollektsioonis on esindatud vaid luksuslikud, pehmed ja naturaalsed kangad, millega moemajal on aastatepikkune kogemus. Kašmiir, vill ja materjalid, mis embavad ja lõputult meelitavad. Komfortne stiil on saavutatud läbi erivormilise moelõike ning geomeetrilise silueti.

Väljaspool hooaega eksisteerivat disaini luuakse inspireerivas koostöös noorte moeloojatega, tuues sellega naistemoodi värskust, põnevust ja uusi seisukohti. Kaasaegne on ka IRIS JANVIER naiselikkuse tõlgendamine, mis väljendub ühteaegu nii päikselises ja õrnas, kuid samas tugevalt geomeetrilises loomingus.

Augusti hõrk retrospektiiv tugevamatest siluettidest

Augusti looja ning disaineri Äli Kargoja sõnul oli seekordses ja ka tulevastes loomeprotsessides eesmärk liikuda eemale klassikalisest hooajalisest moekalendrist ning keskenduda ajatutele, kergesti kombineeritavatele ning kestvatele kihtidele, mis ei nõua kandjalt vanust, staatust, sugu, trende ega muid raame.

[femme_gallery id=”75931″]

August keskendub mitte moele, vaid disainile, mida kandja väärtustab ning mille eest hoolitseb. Kangavalikul on fookuses idee jätkusuutlikkusest ning keskkonasõbralikkusest. Materjalidest, mis ajaproovile vastu peavad ja kandes isikupärasemaks ning kehasõbralikumaks muutuvad.

August on 2014. aastal loodud rõivabränd, milles ühinevad naturaalsed kangad ning ajatu rõivadisain ning mis on pälvinud tunnustust nii kodumaiste tarbijate kui ka Eesti Moedisaini Liidu poolt. Augusti loojaks on eestlannast rõivadisainer Äli Kargoja, kes omandas moedisaini alase hariduse Pariisis Studio Berçot moekoolis. Pärast kogemust Nicolas Andreas Taralise (Pariis) ning Maison Martin Margiela (New York) ateljeedes naasis Äli 2014. aasta märtsis kodumaale, et viia ellu oma visioon kaunist rõivadisainist.

Eve Hanson lisab moepilti loomingulise loomulikkuse

Neljapäevase Tallinn Fashion Weeki juhatas sisse ainsa Eesti moekunstnikuna kaks Kuldnõela ja Hõbenõela auhinda pälvinud Eve Hansoni loominguline loomulikkus. Tema hooaja autorikollektsioon on kantud boheemlaslikest meeleoludest. Kollektsioon on valminud vaba käe ja kergusega ning koosneb mugavatest kihtidest, mis ei kammitse ei mõtet ega keha, vaid lasevad hingata ja liikuda. 

[femme_gallery id=”75900″]

Erilise efekti ühevärviliste rõivaste hulgas andsid Toomas Pääsukese lugusid jutustavad vabakäe-graafikaga trükikangad, millest valminud originaalsed kleidid ja pluusid on igal uuel hooajal fännide seas pikisilmi oodatud.

Materjalivalik oli Hansonil jätkuvalt naturaalne ja kehasõbralik. Kasutusel olid erineva toekusega villased ja puuvillased kangad ning mõnusalt pehme langev viskoos.

Eve Hanson jätkab valitud teadlikku ja jätkusuutlikku tarbimist võimaldaval teel ning lisab moepilti taas hea annuse talle omast loomingulist loomulikkust.

Pühendusega neile, kes elavad täiel rinnal!

Moenädala teisele päeva andis neoontoonides finaali Liina Stein, esitledes kollektsiooni nimega “Cirque Collection”. Kollektsioon on inspiratsioon elust enesest ja pühendatud inimestele, kelle jaoks on elu heas mõttes tsirkus, kus elatakse täiel rinnal hinnanguvabalt ja heasoovlikult.

[femme_gallery id=”75842″]

Liina Stein võtab kollektsiooni kokku järgmiste sõnadega: “Cirque Collection on inspiratsioon elust enesest. Kollektsioon on pühendatud inimestele, kelle jaoks on elu heas mõttes tsirkus, kus elatakse täiel rinnal hinnanguvabalt ja heasoovlikult. Cirque Collectioni kuninganna ehk naine, kellele kollektsioon korda läheb, on oma valikutes vaba, eksperimenteeriv ja tema suhtumises puudub hukkamõist.”

“Kollektsioon on pühendatud naisele, kes teeb elust tõelise vaatemängu, täis peadpööritavaid hetki, mis mis jäävad meiega igaveseks. Paljusid neist jagame üle aastate, mõningaid üle põlvede ning leidub neidki, mis jäävad saladuseks. Mis on kõige olulisem – kõik neid on unustamatud,” kommenteerib Stein.

Kollektsioon on pühendatud emotsioonide ehedusele ja elurõõmule, mis pühib teadvustest kõik halltoonid, malbe pastelse ebamäärasuse ja argise turvalisuse ning pöördub tagasi värvide kõige kirkamasse spektrisse. Kollektsioon lubab naistel end tunda sellisena nagu nad on. Hinnanguvabalt, pühendunult ja kirglikult.

Cirque Collection on eksistentsiaalselt värvikas ja kirju ning iseloomustab, mida on maailmal meile pakkuda. Valitud toonid väljendavad inimkonna soovi kogeda elus kõige tugevamaid tundeid, ainulaadseid ülivõrdes emotsioone ning seiklusi koon inspireerivate sädeinimestega. Disainer julgustab jälgijaid turvasfäärist välja astuma ning kollektsiooni kaudu neid emotsioone ning üllatusi kogema.

Kollektsiooni põhitoonid kirkad ja neoonsed. Esindatud on puhas kollane, roheline ja oranž, millest on loodud kolossaalselt võimsa kujuga kleidid, jumpsuitid, pükskostüümid ja bodyd. Neid kaunistavad ülimalt pilkupüüdvad kirgastes toonides nahkrihmad, kuldsed detailid, asümmeetria ning volüümikad vormid, tehes kollektsiooni suurepäraseks valikuks naistele, kelle elus hakkavad kõik peatükid suure algustähega.

Julmusevaba moeetendus

Moeetenduse jaoks kutsus Loomus kampa rahvusvahelise karusnahavaba programmiga “Fur Free Retailer” liitunud moeloojad ning ühe vahva disainerite kamba. Kõik nad lõid moeetenduse jaoks kollektsiooni, mida iseloomustavad loomasõbralikkus, jätkusuutlikkus ja eetilisus.

[femme_gallery id=”75798″]

Nii nagu toidulaud ja iluarsenal, saab ka moetarbimine olla tänapäeval teadlikult loomasõbralik. Selleks, et eetiliste valikute tegemine kergem oleks, soovis Loomus julmusevaba moeetenduse raames tutvustada kohalikke disainereid, kes loovad moodi loomade heaolu silmas pidades. “Leiame, et ükski loom ei pea kannatama sellepärast, et inimene soovib olla ilus või moodne. Kaunis saab olla ka loomasõbralikult! Moeetenduse märksõnad on loomasõbralik, jätkusuutlik ja eetiline,” kirjeldab Loomus moenädala laval nähtut.

Hea eesmärgi ja loomade nimel tegid Loomusega koostööd Mia&Leela, KiRiVOO ja The Korsars. Lisaks ühinesid EKA tudengid, kellega viidi 2020. aastal läbi ühisprojekt “Hea Eesti Asi”.

“Aeglane ajatu mood, mida sobib kanda pikemalt kui ühel hooajal. Materjalidest kasutame orgaanilist puuvilla ja mõnel tootel bambusviskoosi aluskangana. Tooteid kaunistavad kaunid tikandid,” räägib brändi KiRiVOO kunstiline juht Ines Karu-Salo. Toodetest saab moelaval näha sügismantleid, veste, tuunikaid ja pükse ning naiste ülikondi.

“Me hoolime loodusest, loomadest ning soovime anda oma panuse, et aidata teadlikkust tõsta. Lisaks soovime näidata oma loomingut, mida teeme südamega,” lisab bränd, miks moeetendusega kaasa tulla otsustati. “Igaüks meist saab anda oma panuse liikumiseks eetilisema, keskkonnasõbralikuma ja puhtama moetööstuse poole.  Ükski samm ei ole liiga väike, sest ainult  tehes koostööd, suudame muuta maailma!” lisab Karu-Salo.

“The Korsarsi julmusevaba moe-show kollektsioonilt võib oodata julgeid mustreid ja praktilisi igapäevaseid rõivaid. Meie eesmärk on näidata, kui lihtne on tegelikult teha julmusevabasid valikuid ja et need on praktilisemad ja ekspressiivsed. Eks igaüks teeb valikuid lähtuvalt enda moraali kompassist, aga me oleme materjali tasandil nii palju edasi arenenud, et moedisaineritel pole mitte mingit praktilist vajadust karusnaha järgi. Täpselt samuti tarbijad, teie jope hoiab teid rohke kuivana ja soojas, kui teie kasukas,” kostavad brändi eestvedajad Karl Korsar ja Hanna Korsar.

EKA HEA projekti kollektsioon peegeldab disainerite nägemust läbi mineviku vaadates tulevikku, leides Eesti rahvakultuurist ootamatuid vorme ja sidudes neid futuristliku tulevikuga. “Vaadates tagasi oma esivanemate suunal, oleme vormikeelelt lähtunud minevikust ja toonud materjalidena ellu erinevad taaskäideldavad kooskõlad,” räägivad tudengid.

“EKA pooldab tulevikku vaatavaid suundi ning seisab selle eest, et uus põlvkond disainereid oleks oma materjali valikutes teadlikud. Just seetõttu tegi ülikool omalt poolt koostööd Loomusega ning saime tudengitena läbida õppeaine Hea Eesti Asi. Kursuse raames valminud tööd räägivad meie jaoks igaüks tugevalt oma lugu ning meil on hea meel võimaluse eest neid julmusevabal moeetendusel ka teistega jagada,” avavad noored disainerid, miks neid Loomuse projekt köidab. “Disaineritena lähtume oma loomingus kolmest printsiibist: kultuurne-, sotsiaalne- ja keskkonna jätkusuutlikkus. Lähtume materjali valides päritolust ja kvaliteedist, pidades silmas selle võimalikku väikest jalajälge.”

“Nii nagu Sinus on sisemine ja väline ilu, võiks see olla ka toodetes. Ei ole vahet, kui ilus üks toode väljast võib tunduda, kui selle tootmisprotsessi käigus kasutatakse ära inimesi ja looduskeskkonda. Meile on tähtis, et riietel oleks olemas just ka see sisemine ilu, sellepärast on meie kollektsioon toodetud eetiliselt,” räägib moeloomingust lähemalt Mia&Leela. Bränd ei keskendu üksnes trendidele, vaid naiselikele lõigetele, millele lisavad vürtsi värvikirevad mustrilised kangad. Seda, mida täpselt moelaval näha saab, selgub juba Tallinn Fashion Weekil.

“Tutvusime Loomusega läbi Fur Free Retailer karusnahavastase kampaania. Kuna loomad ja nende heaolu on meile tähtis, siis Loomuse kutse peale nendega koos moe-show teha, ei kõhelnud me hetkekski,” kostavad brändi eestvedajad. Bränd rõhutab moenädala eel ühtlasi: “Sa oled see, mida kannad!”

MTÜ Loomus on loomade eestkoste organisatsioon, mis tegeleb loomade huvide ja õiguste kaitsega ning loomade huvide esindamisega ühiskondlikes aruteludes. Loomuse fookus on nende loomade kaitsel, keda kasutatakse põllumajanduses, sh kalad, meelelahutuses, ilutööstuses ja moetööstuses.

“Fur Free Retailer” on maailma juhtiv programm, mis ühendab karusnahavabu ettevõtteid ja eetilisi tooteid otsivaid tarbijaid. Programmi eesmärk on julgustada ettevõtteid loobuma karusnahast ja edendada eetilist tarbimist. “Fur Free Retaileriga” liitunute nimekiri annab tarbijatele täpset infot ettevõtte karusnahapõhimõtete kohta, mille abil teha ostmisel teadlikke valikuid.  Loomus on olnud programmi “Fur Free Retailer” ametlik esindaja Eestis alates 2015. aastast.

Mängulisus kombineeritud praktilisusega

Kolmapäevase Tallinn Fashion Weeki juhatas sisse esimest korda moenädalal üles astunud Carmen Klooren, kelle kollektsiooni märksõnadeks on kergus, mängulisus ja mugavus. Klassikalised pintsakud ja püksid vaheldusid mänglevate kleitide ja seelikutega. Kollektsioonis leidub nii show-stoppereid kui ka igapäevaseid elemente, mida saab omavahel kombineerida. Disaineri peamine eesmärk on luua tooteid, mis on praktilised ja mida saab enda igapäeva garderoobi sobitada.

[femme_gallery id=”75733″]

Kollektsioon tõi tagasi diskoajastust inspireeritud sära ja julged siluetid. Külmadeks talveõhtuteks on Carmen Klooren loonud oma esimese villa-kašmiiri mantlite kollektsiooni. Mantlid on nii vabalt istuvas kui ka form-fitting lõikes ja annavad laia valiku erinevate siluettide vahel.

Kollektsiooni seob klassikaline ja ajatu stiil, mille bränd oma käekirjaga on edukalt sidunud. Brändi signatuuriks on naiselik ja ajatu slow fashion. Iga look on hoolikalt läbi mõeldud ja seob mugavuse elegantsusega. Lihtne, silmapaistev, mänguline klassika – see kõik iseloomustab moebränd Carmen Klooreni uue kollektsiooni olemust.

Keha kui monument

Alusrõivaste brändi Crystal Rabbit kollektsiooni keskmes on keha kui monument, ning sellele asetatava rõiva mõju. Otsing hapruse ja tugevuse vahel, seda nii lõikelisel kui tunnetuslikul tasandil. Graafilised domineerivad kummid on jäetud tahaplaanile, ning nähtamatud pehmed ääred otsivad kehal oma kadumise piire.

[femme_gallery id=”75707″]

Looming jätkab asümmeetriast uue ilu ja silmale huvitava proportsiooni otsimist.
“Mind on alati huvitanud katsetamine minimalismi spektris. Kui palju ja mida on võimalik disainis eemaldada, et alles jääks ainult oluline. Ka uue vormi leidmisel peab pesu puhul otsima viise, kuidas seda teha ilma volüümita,” ütleb disainer Kristel Jänes. Praktilisest vaatepunktist püüab disainer leida “nähtamatule” pesule uut põnevamat alternatiivi mängides kehal kaduva beeži kanga kihtidega.

Crystal Rabbiti minimalistliku joonega kehakatted on mõeldud kandmiseks igapäeva riietuse osana, udustamaks piire keha katmise ja näitamise vahel. Need on alusrõivad, mis murravad klassikalisi ootusi ja voolavad abstraktselt ümber inimkeha. Brändi asutaja Kristel Jänes on omandanud rätsepa eriala Tallinna Tööstushariduskeskuses, õppinud Berliini Kunstiülikoolis ja Eesti Kunstiakadeemias.

Tallinn Dollsi mängurõõm

Tallinn Dollsi Kuldnõela kollektsioon DOLL POWER FOREVER on täis puhast mängurõõmu. Kollektsioonis saavad kokku koomiksite maailm, futurism ja 80ndate peojanu. Esindatud on kõik, mis annab võimaluse tunda end superkangelasena, astuda vastu igale probleemile mängu ja kergusega ning mitte unustada, et elu on tähistamiseks ja nautimiseks.

[femme_gallery id=”75662″]

“Ma tunnen, et ma ei taha moodi üldse tõsiselt võtta, sest neid asju maailmas on juba niigi liiga palju. Iga hommik tõuseme üles, et lahendada portsu probleeme ja mood ei ole üks neist. Küll aga tahaksin alati anda naistele kaasa peoga võimu ning korraliku doosi enesekindlust ja küll siis asjad hakkavad lahenema. Mitte miski ei suuda meid peatada peale meie enda ja Tallinn Dolls paneb gaasipedaali põhja, et naised tõuseksid kõrgemale ja liiguksid kaugemale isegi reaalsusest,” räägib oma nägemusest Mari Martin.

“See kollektsioon sündis iseenesest, ilma ühegi pingutuseta. Kasutasin selle kollektsiooni puhul ära kõike, mida stuudiost leidsin – katkised ehted ReUse Republic aegadest (ehk moetööstuse jäägid), väiksemad kangaribad, mis lõikusest alles olid jäänud ja palju muud,” lisab disainer. “Ma ei piiranud ennast seekord millegagi, ka ambitsiooniga neid hiljem seeriatootmiseks kasutada,” kommenteerib disainer, et ilmselt jääb nii mõnigi ese ainueksemplariks, aga ta lõbutses nende loomisel täiel rinnal. “Unistused, elujanu ja rõõm ei ole vanusega piiratud ja kui me vahel unustame selle ära, siis tasub seda endale meelde tuletada. See kollektsioon on just selleks.”

Tallinn Dolls on 12aastane moebränd, mis keskendub igapäevaselt disainerloomingu seeriatootmisele. “Selle juures usume tulihingeliselt moetööstuse uuendamisele läbi tehnoloogia ja keskkonnasõbraliku maailmavaate. Mulle ei paku huvi ainult Tallinn Dolls vaid kogu sektor ja selle areng. Tunnen, et kui ma selles sektoris tegutsen, siis võtan mingisuguse vastutuse kogu selle sektori eest ja ma tahan panustada, et see areneks, liiguks edasi ja muutuks keskkonnasõbralikumaks,” selgitab Mari Martin brändi tõekspidamisi. “Mulle ei meeldi kuulutada, et asjad on halvasti vaid keskenduda sellele, mida saaks ära teha.”

Disainer pöörab tähelepanu ka paljudele teemadele, mis on disainimise taga – tehnoloogiale, mis aitaks sektoril tervislikumate müügimudeliteni jõuda nagu näiteks ette tellimise kampaaniad, vähendades ületootmist. “3D tehnoloogiad uute disainide kiireks arendamiseks ja efektiivne väikeseseeria tootmine,” lisab disainer.

2020 aasta oli bärndi jaoks mitmes mõttes murrabguline aasta. Avati Tallinn Dollsi vajaduste järgi loodud uue tootmishoone Varjale, mis opereerib päikeseenergial. Loodi mitmeid uusi tootegruppe nagu spordiriided ning liiguti palju jõudsamalt ka laste ja meeste toodete valdkonda. “Jätkame samas vaimus ning uusi tootegruppe on tulemas veelgi,” lisab Mari Martin innukalt.

Hetkel tegeleb bränd uue äpi ehitamisele, mille eesmärgiks on Tallinn Dollsi toodete kasutusiga veelgi pikendada: “Minu jaoks on kõige suurem tunnustus see, kui ma näen 8 aastat vanu riideid liikvel, näen neid järelturul müügis ja näen neid igapäevastes situatsioonides. Soovin, et riided oleksid praktilised ja nende kasutusiga oleks pikk. See on minu jaoks suurem eesmärk ja oleme Tallinn Dollsiga just sellele poole teel.”

Mari Martin tõdeb, et kui varem pidas riideid eraldi eesmärgiks, siis täna mõtleb aina rohkem sellele, kuidas riided aitavad inimestel saavutada muid eesmärke. Et rõivad oleksid väga tugevas kooskõlas kandja tegemiste, vajaduste ja igapäevase eluga.