Inglismaa kuningliku pulmani on jäänud kõigest loetud tunnid. Kuna kuninglikke pulme ei peeta just iga päev, on pulmaärevus vallutanud terve maailma. Pole midagi parata, ka meie oleme sellest nakatunud!
Enne veel, kui saame pilgud pöörata ühele kuulsaimale pruutpaarile, vaatame, milliseid kleite on kandnud teised kuninglikud pead ning kuulsused enne neid. On ju teada, et ka kõige kainemalt kalkuleerivam naine kaotab pulmakleiti valides pea. Tõelist printsessi saab mängida vaid korra elus. No ehk ka paar, kui esimesel korral eriti hästi ei lähe…
NB! Juba reedel toimub kauaoodatud prints Williami ning Kate Middletoni pulmapidu. Hoidke silmad lahti, sest oodata on kuninglikku kostüümidraamat nii pruutpaari kui külaliste poolt!
Paljusid on Tory Burchi tähelend kadedaks teinud. Kõigest 6 aastaga on ta saavutanud selle, millest enamus disainerid unistavad ja mitte ainult: mille nimel nad näevad päevast päeva ränka vaeva. Nad on harinud end maailma tippkoolides, teinud aastaid tasuta tööd mõne nimeka disaineri assistendina… Ja siis tuli Tory, väga hea stiilitajuga naine, kes mõtles proovida moelooja ametit. Olles heas suhtes Oprahga, kutsus viimane ta enda showsse ning boom! – Toryst sai üleöö ostetuim moelooja Ameerikas.
Aeg-ajalt tekivad sellised hooajalised minitrendid, mis juba ette teada ei ole kuigi pikaajalised. Sellest hoolimata võtame need suurima rõõmuga vastu, sest moemängud, olenemata sellest, kui kaua üht mängu mängida, on alati põnevad. Hetke kuumim mäng käib kaelas.
Donatella Versace vaatab seda, Isaac Mizrahi tõuseb õhtusöögilauast varem, et õigeks ajaks teleka ette jõuda, Peter Som eelistab sarja salvestada, et nautida mitut osa korraga. Ja see on kõigest “Mad Men’i” stiilihulluse algus…
“Mad Men’i” hullust tunnistas esimesena Michael Kors, kes peale avasarja pühendas 2008. aasta talvekollektsiooni 1960ndate stiilile. Pliiatssiluett, karusnahksed aksessuaarid, pikad kindad – kõik oli naiselik ning elegantne. “Ma tahtsin tagasi tuua uutmoodi seksikust. Sellist kurguni kinni nööbitud viimistletud välimust. Tark seksikus, huvitav seksikus, täiskasvanulik seksikus… Tahate vihjet, kuidas kuum välja näha? Kandke lugemisprille ning keha järgi õmmeldud kleiti. Lihtne!” avaldab Michael Kors stiilivihje.
Järgmisel talvel sattus “Mad Men’i” võrku Prada, tuues lavale kõrge piha ja põlvepikkusega A-lõikelised seelikud ning kassisilmsed prillid. Lisaks tegi bränd midagi, mida ei olnud kunagi varem teinud. Nad kasutasid modellidena selliseid seksisümboleid nagu Miranda Kerri, Doutzen Kroesi ja Alessandra Ambrosio, kelle kehasid on maksimaalselt kaetud vaid korsetiga. Tuntud peamiselt pesumodellide ning Victoria’s Secrets inglitena, oli see Prada-suguse brändi jaoks täiesti uudne valik. Ehk peitub põhjus “Mad Men’i” kurvikas näitlejannas Cristina Hendrikcsis, kes naiselikud vormid taas moodi toonud.
Louis Vuittoni 2010. aasta talvine reklaamikampaania pärines justkui sarja võtteplatsilt, kuid peaosa mängisid seekord supermodellid Natalia Vodianova, Karen Elson ning Christy Turlington. Reklaamikampaania, mida ülistasid moeblogid kõikjal maailmas, põhines Louis Vuittoni 2010. aasta 60ndatest inspireeritud talvekollektsioonil. Põlvi katvad seelikud, üle küünarnuki ulatuvad kindad, korsetid – kõik see, mis ühest naisest teeb tõelise naise. Võrreldes Prada ning Michael Korsiga, läks Louis Vuitton kõige autentsemalt ajas tagasi. “Väga tihti ütlevad disainerid, et nad lõid kollektsiooni, mõeldes tõelisele naisele, kuid kasutavad selle näitamiseks modelle, kellel on vanust alla kahekümne eluaasta,” põhjendas Louis Vuittoni peadisainer Marc Jacobs oma eelistusi reklaamikampaania modellide valikul ning tõi lavale kollektsiooni näitama Elle Macphersoni (46) ning Laetitia Casta (31).
Laetitia Casta
Selles kõiges on “süüdi” Janie Bryant, “Mad Men” sarja kostüümikunstnik, kes enda sõnul enne sarja algust 50ndate lõpu ja 60ndate alguse moepildist suurt ei hoolinud. Nüüdseks on see seisukoht muutunud ning Janie on õppinud antud ajastu stiili armastama, tekitades sama tunde ka meis. “Varem pidasin lugu 50ndate algusest, kuid tegelikult on veidi hilisem stiil palju mitmekesisem.” Muuseas, enamus sarja riided on tõelised vintage-pärlid, mitte tänapäevased reproduktsioonid. Väga palju pärineb Janie’ perekonna isiklikust varakambrist, sest tema vanaema oli tõeliselt moekas daam, kes õmbles kleite nii endale kui Janie’ emale.
Nii et asi on otsustatud: “Mad Men’i” hullus tuli selleks, et jääda. Mis siis, et sarjal jookseb juba viies hooaeg: ikka ei saa me küllalt stiilist, kus naised on tõelised naised, kandes vaid kleite ning seelikuid, ning mehed tõelised mehed, kes ei loobu oma šikist ülikonnast isegi kodus. Kes ei usu, proovigu ise järele, kuidas üks kaunis vintage-kleit võib enesetundele mõjuda.
Femme korraldas neljapäeval galeriis Iida meeleoluka salongiõhtu moedisainer Lilli Jahiloga, kus Lilli jutustas moemaailma ja – tööstuse keerdkäikudest ning tutvustas moekunstniku argipäeva.
[femme_gallery id=”1319″]
Maitsemeeli hellitasime sel õhtul Prantsusmaa naturaalse siidriga Ecusson, mille kõrvale nautisime hõrku puuvilju ja marju.
Kui tahad meie järgmisel salongiõhtul kohtuda just oma lemmikuga, anna meile kommentaariumis oma mõttest teada!
Moemaailma on alati peetud üheks peasüüdlaseks kõhnusekultuse levitamisel ning vaadeldud kui tõukejõudu noorte naiste ja tüdrukute toitumishäirete tekkel. Õnneks on aga selline olukord ning kuvand tasapisi muutumas.
Moepubliku lemmikuks valitud Kristina Viirpalu kollektsioon peaks igal naiselikkusest ja elegantsist lugu pidaval naisel suure-suure naeratuse näole võluma.
[femme_gallery id=”18926″]
Kollektsiooni inspiratsiooniallikas on samanimeline ehtenäitus, mille tarbeks lõid Eesti parimad ehtekunstnikud taieseid. Kollekstiooniga sooviski Viirpalu ehted lõigetesse valada.
Viirpalu kollektsiooni “Male” on kokteil vintage’ist ja kaasajast. Traditsioonilisi tegumoode on modifitseeritud mõne moeviguriga ja klassikat vürtsitatud paari trendikuse teraga.
Kollektsioonis žongleeriti osavalt erinevate materjalide, lõigete, tekstuuride ja stiilidega. Kuigi kootud kleidid mõjusid suhteliselt noortepäraselt ja trendikalt, oli selge, et kollektsioon tervikuna on siiski meelt- ja kehamööda eneseteadlikule naisele, mitte alles oma stiili otsivale tütarlapsele.
Värvigammalt oli kollektsioon üles ehitatud musta ja valge kontrastile. Noo, ja sellisel juhul oli ka ainuõige valik modellidele sarlakpunased huuled pähe maalida, kas pole?
Kokkuvõtvalt: peen käsitöö, seda kindlasti, ent seejuures edukalt kantav!
Femme korraldas neljapäeval galeriis Iida mõnusa salongiõhtu kunstnik Anna Litvinova-Meriloga. Õhtu pakkus võimalust kunstnikku paremini tundma õppida, andis võimaluse vahetuks vestluseks ning tutvumiseks tema värviküllase loominguga.
[femme_gallery id=”1115″]
Maitsemeeli hellitasime sel õhtul itaalia restorani Pulcinella koka valmistatud suupistetega, mille kõrvale oli spetsiaalselt selleks õhtuks valitud veinid Svenskylt.
Kui tahad meie järgmisel salongiõhtul kohtuda just oma lemmikuga, anna meile kommentaariumis oma mõttest teada!
Tilda on seda sorti inimene, kellele pilk jääb pikaks pidama. Ta on pikk sale lumivalge nahaga ja suurte roheliste silmade ning leekiva juuksepahmakaga naine – just selline, keda mõni peab kuradiks, teine ingliks. Ekstravagantsele välimusele lisab vürtsi ka mõnikord ehk liigagi julge riietusstiil. Tildale meeldib võtta riske, eriti punasel vaibal, ning paljud tema ülesastumised satuvad erinevate väljaannete stiilinäidetesse kas parima või halvima valiku poolest – midagi vahepealset tema puhul ei eksisteeri.
Igal sügisel tuleb üks laine, mis uhub minema pikad juuksed, tuues asemele omanäolised poisipead. Alanud hooajal on sellise julgustükiga hakkama saanud nii mitmedki staarid ning siinkohal vaatamegi, kui värske tundub olemine pärast pikast juuksepahmakast loobumist.