Moodi jagub ka öödesse

Igal õhtul ootab ees öine moeetendus ja hea muusika Tallinn Fashion Weeki ametlikel afterpartydel.

Pühendunud meister

16. oktoobri sügisõhtul koguneti taas NORR11 showroomʼi, et kohtuda tunnustatud naha- ja kotidisaineri Kadri Kruusiga.

Origami ülistuseks

Kodumaine moemark IRIS JANVIER esitleb täna oma naiselikku ja romantilist uut kollektsiooni.

What You Hear is What You Get (Mostly)

Sellist huvitavat pealkirja kannab Raul Kelleri personaalnäitus, milles ta  keskendub helile kui füüsilisele nähtusele kohaspetsiifilises st. ruumilises võtmes. Keller ‘häälestab’ installatiivsete skulpturaalsete ruumiobjektide abil muuseumiruumid ühtsesse helikeskkonda, mis kunstniku idee kohaselt moodustavad avatud kompositsiooniga teose, milles vaataja asukoht ruumis ja tema suhestumine teostega muudavad külastaja helikogemust.

Külastajate ette on toodud  tänu Eesti Kultuurkapitali toetusele toimuv, kolme korrust läbiv massiivne ja totaalne heliinstallatsioon, mis katab 450 ruutmeetrit ja on tõenäoliselt seni mastaapseim helikunsti installatsioon Eesti kunstiajaloos. Helikunst on valdkond, kus kohtuvad heli ja ruumiline kogemus eriti intensiivsel moel ning Kelleril on võime neid omavahel intrigeerival moel sünteesida.

Eesti helikunstiskeene on küll väike, aga seda aktiivsem ja Raul Keller on selles kontekstis kindlasti üks olulisemaid kunstnikke. Keller on sündinud 1973. aastal ning ta elab ja töötab Tallinnas. Ta 
õppis Tallinna Ülikoolis kunstiõpetuse ja joonestamise erialal ja kaitses magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias. Ta on esinenud nii näituste kui kontsert-etendustega Suurbritannias, Prantsusmaal, Saksamaal, Hollandis, Poolas, Venemaal ja Balti riikides.

Võimas,  puudutav ning emotsiooniderohke näitus, suurepäraste tehniliste lahenduste ja helidega ootab külastajaid Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis, Põhja pst 35, Tallinn.  Asjast huvitatuil tasub kiirustada, sest väljapanekut saab uudistada vaid järgmise nädala lõpuni ehk 26. oktoobrini!

Loe lisa: www.ekkm.ee

Vaata isutekitavat mini-galeriid… 

[femme_gallery id=”11648″]

…ning paari lühivideoklippi installatsioonidest:

Alexander Wang x H&M

Eile õhtul sai New Yorgis asuvast Armory on the Hudson spordihallist moeareen, et tähistada “Alexander Wang x H&M” kollektsiooni lansseerimist. Jessica Chastain, Mary J. Blige ja Dakota Fanning olid vaid mõned paljudest külalistest, kellel oli võimalus näha spordirõivastest inspireeritud kollektsiooni esitlust, mis leidis aset moelavaks muudetud futuristlikul võidusõidurajal. Kollektsioon jõuab 6. novembril müügile 250sse H&Mi kauplusesse üle maailma, lisaks ka veebipoodi.

cq5dam_web_648_365

Moeetenduse lõppedes haaras ohjad enda kätte DJ Jesse Marco ning moelavast sai tantsupõrand. Hiljem juhatas hiphopi artist Sharaya J sisse Missy Elliotti üllatusetteaste, mille käigus sai kuulda mitmeid Missy hitte, sealhulgas lugusid “Get Ya Freak On” ja “Work It”. DJ ning muusikaprodutsent Diplo hoidis aga pidu üleval kuni hiliste õhtutundideni.

Üritust saatis algusest lõpuni energilisus, lisaks vallutasid moeetenduse ala parkuuri harrastajad, kes andsid oma etteastega üritusele avapaugu. Neid tervitas vahtkummist poksikindaid ning “Team Wang” ja “Team H&M” kirjadega sportmaikasid kandev publik. H&Mi fännid üle maailma said üritusele kaasa elada veebilehtede hm.com ning alexanderwang.com vahendusel.

[femme_gallery id=”11672″]

Lisaks staaridele ja moeajakirjanikele külastasid üritust ka mõlema brändi fännid, kes olid võitnud piletid “Golden ticket” nime kandva algatuse läbi. Müügiautomaadid, mille kaudu pileteid võita võis, paiknesid valitud H&Mi New Yorgi kauplustes.

“H&Mi ja Alexander Wangi ühiskollektsiooni müügilejõudmist tähistava ürituse märksõnadeks olid energilisus ning moemaailma piire ületav kogemus. Neid märksõnu peegeldasid just moeetenduse hoiak ja kiirus, riietusruumi ülesehitusega pop-up pood ning Missy Elliotti ja Sharaya J etteasted,” ütles Alexander Wang. “Ma tahtsin, et kõik külalised saaksid võimaluse end vabaks lasta ning lihtsalt õhtut nautida. Loodetavasti see meil ka õnnestus.”

“Tänane üritus kajastas väga hästi “Alexander Wang x H&M” kollektsiooni temaatikat. Kogu õhtu oli kui ülim moe ja spordi sümbioos ning New York oli selle ürituse toimumiseks ainuõige paik,” sõnas H&Mi loominguline nõustaja Margareta van den Bosch.

“See kollektsioon on väga kihvt! Ta on teistsugune ja äge. Mulle meeldib see väga,” ütles Mary J. Blige.

“Ma jumaldan Alexanderit. See, kuidas ta tänavariided oskuslikult kõrgmoe tasemele viib, on imeline! See on nii tore, et H&Mi disainerkollektsioonid maailmakuulsate moeloojate loomingu soetamise kõigile võimalikuks teevad,” ütles Jessica Chastain.

Kaamos tõuseb tuhast

Britt Samosoni kujundatud näitusel on välja pandud kõige silmapaistvamad kotid, kingad, ehted ja aksessuaarid.

Nunnud metsaelanikud

Moekuulutaja lasteshowde stilist Kirsi Altjõe sõnul on lastemoes oluliseimaks märksõnaks mets – armsad metsloomad on pugenud laste pluusidele ja kamspunitele ning annavad endast märku ka aksessuaarides – kõrvadega mütsid ja käpataolised kindad on moodsaimad valikud. Paluge vanaemal kududa mõnusalt soe kampsun, mida kaunistab rebane, jänes, karu või hoopis orav – hooaja hitt ongi olemas. Väikese vimkana võib kudumi seljale ka näiteks saba õmmelda.

[femme_gallery id=”11942″]

Toonidena domineerivad lastekollektsioonides kollase variatsioonid, mis kahtlemata pimedasse perioodi sära ja positiivsust süstivad. Mustritena tasub eelistada erinevaid ruudulisi lahendusi – neid leidub nii kudumites, pluusides, seelikutes kui ka mujal.

Kihiline ja soliidne

Olulisemaks värviks on meestemoes must, millele lisaks püüavad tähelepanu veinipunase ja marjapunase toonid.