Provokatiivsed kombinatsioonid

Tallinn Fashion Weekʼi lõpetasid Embassy of Fashion disainerid, kes on oma loomingu eest pälvinud Eesti kõrgeima moeauhinna moeauhinna ‒ Kuldnõela. Ka nende seekordne kollektsioon lummas ootusärevat publikut. Riina Põldroos, Aldo Järvsoo ja Ketlin Bachmann-Põldroos iseloomustavad oma uut kollektsiooni kui õhulist, elegantset ja samas müstilist.

„Oleme rõhku pannud pilkuköitvale materjali- ja vormimängule, nii et uue kollektsiooni kleidid justkui kehastaksid müstilisi öiseid olendeid, kes elustuvad ainult teisel pool valguse ja teadvuse piiri.ˮ Kollektsiooni iseloomustavad nii maagiliselt helkivad materjalid kui ka voogavad, summutatult tumedad kangad, siid, samet ja helkivatest pärlitest raske luksuslik pits.

Ketlin Bachmann jätkas talle omaselt dramaatilisel joonel, kuid võrreldes varasemate kollektsioonidega oli näha veel rohkem põnevaid ja filigraanselt viimistletud detaile. Põnevust lisasid ka erinevate materjalide provokatiivsed kombinatsioonid ning disainerile iseloomulik kerge punk-vibe oli tõmblukkude ja nahkdetailide näol täiesti olemas.

[femme_gallery id=”14178″]

Plissee ülistuseks

Tallinn Fashion Weekʼi neljas päev tõi lõpetuseks vaatajate ette moeetenduse „After Dark Coutureˮ, kus esitleti nelja Eesti disaineri – Oksana Tanditi, Ketlin Bachmanni, Riina Põldroosi ja Aldo Järvsoo – moekollektsioone.

Esimesena näitas oma loomingut Oksana Tandit, kelle glamuursed tualetid küütlesid kalliskivisäras ja näitasid maksimaalselt luksuslikke, detailirohkeid kangaid ja lisandeid, mis mõjusid laval ülimalt efektselt. Kuningannakleitide kõrval oli ka asjalikumaid ning rangema joonega kostüüme, kuid neiski ei olnud kaunistamisega kokku hoitud. See oli tõeliselt suurejooneline algus õhtule.

[femme_gallery id=”14122″]

Oksana Tanditi sõnul on tema klassikaline ning samas kosmopoliitne kollektsioon „Joanˮ saanud inspiratsiooni raudse leedi teemast, ajaloohõngulisest kostüümist ning gooti epohhi arhitektuurist. „Selle peakangelannaks on amatsoon-moepealinna elanik, kelle peamiseks lahingurelvaks, mis tal kõik raskused võita lubab, on stiilne ja kvaliteetne rõivas.ˮ Kollektsiooni iseloomustavad selgelt väljajoonistunud silueti ranged jooned, kontrastid, efektsed massiivsed õlakud ning disaineri lemmikdetail ‒ plissee. Materjalidest paistavad silma lakknahk, vill kašmiiriga ja siid.

Oksana Tanditi kollektsiooni täiustasid Kadri Kruusi laiad vööd, Tanel Veenre ehted ja Riina O nahkkindad.

Viimaste tarbeks ammutas Riina O disainer Riina Õun inspiratsiooni vintage-stiilidest, leides ideid nii arhitektuurist, loodusest kui ka maali- ja filmikunstist. Riina O sügis- ja talvekinnaste kollektsioon jätkab laserlõikuse võimaluste avastamist, minnes hooajaliselt kihiliseks. Kollektsiooni nimi „Oculus Omnia Videns” viitab nn “kõikenägevale silmale”, mis piilub läbi naha. Kontseptsioon tuleneb gooti arhitektuuri vaimustusest, viidates dekoratiivselt kaunistatud akendele, justkui hoone silmadele. Erinevad nahakihid, laserlõikes valmistatud detailid ja kaunistav käsitsiõmblus annavad kinnastele kolmedimensioonilisuse ning viimase lihvi lisavad eksootilisest nahast lisandid. Voodrita nahkkindad on puuteekraani-tundlikud.

Puhta vormi meister

Piret Ilves oli taas minimalistlikust puudri- ja suhkrutoonide varasalvest välja võlunud uue ja helge tahu.