Kestliku rõivadisaini etendus

Eile, 21. septembril, toimus Balti Manufaktuuris XVII Disainiöö raames kestlikule rõivadisainile pühendatud etendus D_O_M – Disain On Moes. Vaatemängulisel etendusel astusid üles Lilli Jahilo endanimelise algatusega „Lilli Jahilo Uus Ring“, kunstnike kollektiiv SORCERER, Mare Kelpman brändiga Kelpman Textile ja valgustidisainer Tõnis Vellama SEOS Valgustusest.

[femme_gallery id=”77996″]

Tänavusel D_O_Mil pöörati tähelepanu juba olemasolevale disainile. „Uudsuse soovist johtuv moetööstuse tagantkiirustamine ning üha järgmiste esemete maailma juurde loomine ei lahenda eesolevaid globaalseid probleeme. Niisiis esitasime rohepöörde valguses küsimuse: kui palju meil uusi riideid tegelikult vaja on? Tõstsime aupaistesse kodumaiste brändide juba maailma loodud väärt tooted ehk rõivad, mida teadlikult valides ja hooldades saab stiliseerida erinevateks otstarveteks, tarvitada maksimaalselt kaua, parandada ja pärandada,“ kirjeldab toimunud sündmuse kontseptsiooni D_O_Mi loovjuht Piret Mägi.

Oma loominguga astus üles kunstnike kollektiiv SORCERER (Agathe Peri, Alissa Naaber, Greta Liht, Gaida-Erica Pärn, Kirke Talu), kes on pühendunud materjalide taaskasutamisele ja skulpturaalsete teoste loomisele. SORCERER sulandab teadlikult kokku eheda ja sünteetilise, eeterliku ja groteskse, et luua kontraste ja vastandumisi. Kunstnike eesmärk on pakkuda emotsionaalset kogemust – eirates ja purustades traditsioonilisi soorolle, esteetilisi standardeid ja materjalide vahelist hierarhiat. Selle tulemusel valmivad aksessuaarid, rõivad ja esemed, mis mõjuvad sageli metsiku ja mõistusetuna.

Disainer Mare Kelpman esitles enda brändi Kelpman Textile alt rahva seas juba tuntud ja armastatud aksessuaare ja rõivaid. Olulised märksõnad Kelpmani loomingus on naturaalsus, kvaliteet, limiteeritud kogused ja väike jalajälg. Disainer Kelpman kontrollib kogu toodete tootmisprotsessi, koob kangad Soomes vanade tööstuslike Dornier masinatega ja viimistleb need kemikaale kasutamata. Ökoloogiline jalajälg on minimaalne, kuna kogused tehakse vastavalt tarbimisele. Ambitsioon ei ole tegeleda niivõrd moeloominguga, vaid luua põhjamaise kliima jaoks sooje ja tervislikke rõivaid.

Sündmuse üheks osalejaks oli ka hinnatud moedisainer Lilli Jahilo, kes näitas rõivaid enda 2020. aastal alguse saanud initsiatiivist „Lilli Jahilo Uus Ring“. Algatuse eesmärk on tuua tarbimistsüklisse tagasi rõivad, mis nende senistel omanikel kasutust ei leia. „Uue Ringi valikus on Lilli Jahilo brändi kleidid, mis on varem juba omaniku leidnud, ent mis erinevatel põhjustel on neil kappi seisma jäänud. Pikendamaks selliste toodete tarbimisiga, saab nad tuua moemajja müügile, kus nad leiavad tee järgmise kandja südamesse ja garderoobi,“ kirjeldab ettevõtmise tagamaid disainer Lilli Jahilo ning lisab, et kõikidele Uue Ringi kleitidele tehakse põhjalik kvaliteedikontrolli ja vajadusel vahetatakse voodrid-lukud.

Lisaks andis D_O_M etendusele mõjuvat aktsenti disainer Tõnis Vellama valgustuslooming SEOS Valgustusest. Kõrvuti asetsesid Vellama juba klassikaks kujunenud lühtrid ja disaineri uusim looming. Etenduse jooksul tekkis sakraalne installatsioon, mis valgustas välja disainerite poolt juba maailma loodud kestva loomingu, õhutamata vajadust järjekordse uue järele. SEOS Valgustus on Vellama juhtimisel tegutsenud juba 25 aastat ning lisaks disainvalgustite kollektsioonile leiab SEOSe eritellimusel valminud valgusteid ka kontserdisaalides, saatkondades, hotellides, restoranides, mõisakoolides jm.

D_O_M etenduse aitasid publikuni tuua loovjuht Piret Mägi, korraldusjuht Karin Järvet, lavastaja Anni Zupping, valguskunstnik Reelika Palk aka Lyv, helikunstnik Kenn-Eerik Kannike, visuaalide kunstnik Maria Elisaveta Roosalu, tagala juht Anne Rinne, videod Rain Jaaksoo, ilutegijad KEVIN.MURPHY ja Couleur Caramel, eritänud Haage ja Mionetto.

Itaalia rändnäitus taaskasutusest

Itaalia rändnäitus taaskasutusest

Hõivates 150-ruutmeetrit, pakub näitus valikut taaskasutatud esemetest, toodetest ja sisustusest, aga ka jätkusuutlikke materjale ja tehnoloogiaid, mis on kõik disainitud itaalia disainerite ja/või itaalia disainitööstuste ja -sektori ettevõtete poolt.

DiMa prožektori valguses

XVII Disainiöö festivali avas Eesti Kunstiakadeemia Jätkusuutliku Disaini ja Materjali Labori (DiMa) moeetendus „Moodi siit- ja sealtpoolt maakera“, mis keskendus festivali peateemale kohaselt ringdisainile. Moeetenduse eestvedajateks olid disainerid Reet Aus ja Kärt Ojavee, etendusel osalesid Reet Aus PhD, Cärol Ott, Sandra Luks, Kristel Aimee Laur, Marta Konovalov, Maria Kristiin Peterson, Yvette Agani, Bibi Mwanzala, Loise Wangari, Olivia Njeri ja TOKU.

[femme_gallery id=”77938″]

Vestlusõhtu tulevikumaterjalidest

Tunnustatud disainerid Kärt Ojavee ning Siim Karro tutvustavad innovaatilisi tulevikumaterjale, mis pakuvad loodussõbralikke alternatiive planeeti saastavatele plastidele ja teistele sünteetilistele materjalidele.

Julia Aiste tuli välja Alter Ego couture kapselkollektsiooniga

Luksusmoe bränd Julia Aiste Luxury Design uus sügis-talv kapselkollektsioon kutsub väljendama ennast ja teostama sisemist transformatsiooni, valima enda ilusaima versiooni ning laskma sisemisel valgusel uhkelt ja eredalt särada.

[femme_gallery id=”77887″]

“Väljendusjõud on maagiline tööriist, millel on ilus kõrvalmõju – sisemine transformatsioon ja tervenemine. Ole see sina, kes sa päriselt väärid olla!  See on kauni transformatsiooni lugu – röövikust jumaliku liblikaks muutumine- eilsest sinust sinu kõige ilusamaks versiooniks. See on kontrastide mäng – kirg ja vaoshoitus” sõnab brändi looja ja disainer Julia Aiste, kirjeldades oma uut loomingut.

Uus sügis-talv 22-23 moekollektsioon on esitatud musta ja šampanja värvide kontrastses duetis. Must värv on tugev iseseisev värv, mis sümboliseerib salapära, võimu ja rafineeritust. See on kõige sügavam, rikkalikum ja elegantseim värv. See suudab esile tuua kaunid ja sensuaalsed naiselikud kumerused ning silueti nagu mitte ükski teine värv. Šampanja beež toon on seevastu soe ja neutraalne värv, millel on rahustav toime. See sümboliseerib lihtsust ja elegantsi. Nende kahe värvi kontrastne liit avaldub ülinaiselikkus ja salapärases helkjas elegantsis –  šikis sümfoonias.

Uues kollektsioonis on esindatud naiselikud siluetid, kontrastsed asümmeetrilised jooned ja klassikaline naiselik stiil. Oma uue kollektsiooni loomiseks on disainer kasutanud kergeid ja voolavaid Itaalia luksus kangaid nagu siid, satiin, šifoon, vill, kašmiir, täpiline võrk, salapäraselt võrgutavad ja hüpnotiseerivad pitsdetailid, elegantsed kaunistused – dekoratiivsed triibud, mis sümboliseerivad vabadust ja täielikult manifesteeritud Mina.

Luues eksklusiivse ALTER EGO Couture kapselkollektsiooni kannab disainer Julia Aiste üle sõnumi – vähem on rohkem ja kvaliteet koguse asemel. Kapselkollektsioon tähendab kvaliteetriiete minimaalset kogust, mis sobivad ideaalselt omavahel. See on peensusteni läbimõeldud kollektsioon, millel on disaineri  JU signatuur, pakkuva kontseptsiooniga 2in1- kaunid luksuslikud rõivaid ja valmis ready-to-go look’id poleeritud perfektsuseni.

See lähenemine muutub äärmiselt aktuaalseks tänapäeva maailmas, kus aeg, kiirus, teadvus ja tark tarbimine mängivad olulist ja otsustavat rolli kogu meie planeedil. Kapselkollektsioon on väga elulähedane ja pakub lahendust igapäevastele riietumisprobleemidele, millega jätkuvalt puutuvad kokku väga paljud naised– riidekapp on riideid täis, aga selga pole panna midagi. Kapselkollektsiooni lähenemine lahendab kõiki need probleemid, pakkudes omavahel ideaalselt sobivaid riideid, millega on võimalik mitmeti mängida ning luua erinevaid look’e . Kapselkollektsioon kingib naise igasse päevasse vapustavat enesekindlust ja riietumisrõõmu. Riietumisest saab lihtne ja rõõmus eneseväljenduse kunst, olla see Sina, kes sa päriselt väärid ja soovid olla.

Kogu uue kollektsiooniga saab tutvuda www.juliaaiste.com kodulehel ja brändi tegemistel saab silma peal hoida @juliaaisteofficial instagrami kontol.

Moodi siit- ja sealtpoolt maakera

Moodi siit- ja sealtpoolt maakera

Laval näeb moedisaini, mis on valminud nii suurtootmise ülejääkidest kui kasutajärgsest jäätmest, mis on prügina reisinud mööda maailma rohkem, kui mõni tulihingeline matkaja unistadagi oskaks.

Ellen Richardil uus koduriiete kollektsioon!

Kodumaine bränd Ellen Richard on sel sügisel koduriiete lainel, et kodusele miljööle veelgi enam elegantsust lisada. Värske ilmega kodused riided sobivad loomulikult ka tööle, kohvikusse või reisile puhkama minemiseks.

[femme_gallery id=”77804″]

Tunneme, et igapäevaselt vajame enim tooteid, millega saab olla viisakalt kodus ja tööl, käia lõunapausil kohvikus või jooksuga poes. Seega asetame sel hooajal just rõhu mugavatele ja isikupärastele koduriietele, millega nädalast nädalasse kõikjal ringi asjatada. KODA kollektsioonis on pika lõikega KODA särgid, mida saab kanda ka kleidina, kummiga KODA püksid ja loomulikult KODA kimonod.

ELLEN-RICHARD-koduriided-05.jpg
Foto: Getter Raiend

KODA nimi sai valitud mõeldes riiete omadusele toimida igalpool justkui kodus ehk välja minnes haaravad KODA riided kaasa mõnusa koduse mugavustunde. KODA tähendab meie jaoks hubast ja sooja kodust ruumi, mida katsusime riiete disaini kaasata mõeldes nii materjalile kui mängulistele augudetailidele.

KODA tooted on pehmest puuvillasest musliinkangast ja kolme tooni: must, kakao ja karamell. Saadaval brändi Telliskivi stuudiopoes ja veebis www.ellenrichard.com Särgi ja pükste hind on 99.-, kimono 159.-