Alexanderling rõhub traditsioonide hoidmisele

Alexanderling esitles verivärsket kollektsiooni “Simple Life”, mis tõi moelavale kohaliku rätsepatöö meistriklassi, kasutades kehapaitavaid kangaid koos avarate lõigetega.

[femme_gallery id=”78724″]

Disainer ammutas uue kollektsiooni loomisel inspiratsiooni lihtsast Eesti maaelust, rõhudes traditsioonide hoidmisele ja jätkusuutlikkusele. “Nii nagu kodumaine toidutootmine baseerub looduslähedusel, traditsioonidel ja aastasadade jooksul kogutud tarkusel, on kollektsiooni vundament kohalik kvaliteetne oskus- ja käsitöö, mis toob esile rõivaste ilu oma lihtsuses ja kauniduses,” tutvustab bränd uut kollektsiooni.

Kollektsiooni värvigamma (alustades naljakalt ulaka lehmamustrilise tvillsiidiga) flirdib kandjaga alexanderlingilikult, samas viidates disaineri laiaulatuslike käsitööoskuste repertuaaris maalähedusele. Tähelepanu osutatakse valitud jalatsitest kuni peenekoeliste ripsipaelte kasutuseni revääridel, tasku servadel ja vöödel.

Selle kollektsiooniga võtab Alexanderling kokku hooaja tendentsid nagu vesihall, helesinine, kohvipruun ning ajatu must. “Karmid tekstuurid villaste voodrita mantlite näol on kooskõlas läbipaistvuse ja pitsiga, vormudes kollektsiooniks, mis on meisterlikult tasakaalustatud klassikaliste lõigete ja aktuaalsete moetrendide vahel selliselt, et üldnägemus tundub veetlevalt kindel.”

Alexanderling on 2016. aastal loodud Eesti moebränd, mis hoiab au sees kodumaist kvaliteetset rätsepakunsti. Alexanderlingi kollektsioonid on kaks korda aastas esindatud Tallinn Fashion Weekil ja on saadaval moemajas ning brändi veebipoes. Lisaks sellele on disainer Anu Ling spetsialiseerunud eritellimusena valmivate naisterõivaste ja mõõduülikondade valmistamisele.

Kollektsiooni Simple Life ilukeele loomisele aitab kaasa Tradehouse koostöös jumestuskunstnik Maret Ubalehega.

Natali Õnnis esitles suurlinnatuledest inspiratsiooni saanud kollektsiooni

Eesti moelooja Natali Õnnis tõi poodiumile suurlinnatuledest inspiratsiooni saanud kollektsiooni, mis sobib ideaalselt urbanistliku vaimu ja tempoga.

[femme_gallery id=”78693″]

“Loomingulise inimesena soovin ühildada ilu ja mugavust, sest tõeliselt naiselik riietus ei peaks olema ebamugav ja liikumist takistama. See peab tänapäevaste vajadustega kaasas käima ning looma parimaid võimalusi elulisteks saavutusteks ja eneseväljenduseks,“ sõnab värske kollektsiooni looja Natali Õnnis.

Moenädala külastajate silme ette jõudis elegantne valik monokroomsetes värvides riideesemeid (must, bordoopunane, hall, beež, oliivroheline, puuderroosa), mida täiendavad erksamad aktsendid. Materjalidest oli disainer eelistanud kõrgkvaliteetset siidi, villast, kašmiiri ja metalseid kangaid, mis loovad öise linna tulede tunnetuse. Materjalide läige meenutab kesklinna vitriinaknaid ja vanalinna vihmamärga munakivisillutist.

Pidulikumaks ajaveetmiseks pakub Natali Õnnis moemaja metalse läikega siidkleite, mis lisavad sügisesse õhtusse tõelist särtsu. Natali Õnnise visiitkaardiks muutunud siidimaalingutega riideesemed selles kollektsioonis olid aga tõelised kunstiteosed.

Aksessuaaride valikus on jaanalinnusulgedega prossid ja pearätikud siidilisandiga kašmiirist, mis aitavad oma stiili maitsekalt täiendada ja kaitsevad eelseisva hooaja ilmastiku tujude eest.

Natali Õnnis moestuudio loodi 2009. aastal. Moebrändi visiooniks on luua klassikalisi, kuid samal ajal moodsa joonega rõivaid naistele, kes hindavad individuaalsust, stiili ja romantikat koosluses mugavuse ja kvaliteediga.

Kirill Safonovi kaunilt naiselik ja õhuline kollektsioon

Kirill Safonov tõi lavale kaunilt naiseliku ja õhulise kollektsiooni, mis kehastas tema visiooni professionaalse disaineri ametist. 

[femme_gallery id=”78646″]

“Sügistalvise kollektsiooni inspiratsiooniks on meie külm ja kaunis meri, külmad värvid ning lummav põhjamaa loodus. Olen kindel, et kõik, mis meid ümbritseb, mõjutab meie maailmapilti ja kujundab meie maailma sama moodi nagu ümbritsev loodus,” avab Kirill Safonov kollektsiooni sündimise tagamaid.

“Rõivaste hoolega valitud ja Pariisist tellitud kangad on disaineri sõnul erilised ning tekstuursed: ”Tekstiilidisainerina oskan töötada kanga tekstuuriga ja tuua esile selle parimad faktuursed elemendid, mis naist kaunistama hakkavad,” lisab moelooja.

Kirill Safonovi brändi kesksus põhineb disaineri kogemustel ja maailmavaatel. Disaineri käekiri on pigem konservatiivne, eesmärgiks tuua esile iga naise kordumatu ilu, rõhutades tema naiselikkust. Lõiked ja detailid on läbimõeldud ja kangad hoolega valitud.

Brändi tooted on disainitud ja toodetud limiteeritud kogustes disaineri Tallinna stuudios.

Kaasaegne naiselikkus

Sügistalvised hetked – kord hallivõitu ja argised, kord erilised ja eredad – saavad Ivo Nikkolo tõlgenduses veelgi sügavama tähenduse.

[femme_gallery id=”78616″]

Tallinn Fashion Weeki moelaval esitletavas rõiva- ja aksessuaarikollektsioonis on seotud argipäev, puhkehetked ning pidulik harmooniliseks tervikuks, mis võimaldab kandjal teha alati universaalseid, kuid kaasaegselt naiselikke valikuid.

Hooajale omaselt on fookuses ajatud ning meie kliimas äärmiselt praktilised ülerõivad, kvaliteetsed ning mugavad kudumid, asendamatuks muutunud leisurewear ning rõivakomplektidele kauniks täienduseks lai valik naturaalsest materjalist aksessuaare.

Inspireerituna tänavamoest ja kunstist

Disainer Inga Vatsk-Laasner esitles kaubamärgi I V L alt valdavalt ainueksemplaridest koosnevat kollektsiooni.

[femme_gallery id=”78592″]

I V L on Inga Vatsk-Laasneri kaubamärk, mis on loodud realiseerima enda personaalset stiilitunnetust moes.  2017. aasta sügisel asutatud bränd on sõltumatu ja ei raamista end hooaegadega. I V L on aeglaselt loodud kaasaegne ja kvaliteetne mood, mis usub teadlikku tarbimisse.

Inga pikaajaline modelli -ja stilistikogemus, toetudes igapäevasele konstruktiivsele tööle finantsmaailmas, on põhilised mõjutajad vormiliselt minimalistliku, kuid ideelt luksusliku käekirja tekkeks. Puhta joonega lõigetest kumab mõjutusi tänavamoest, veidrustest, kunstist, muusikast, filmimaailmast, samuti ka mutanteerunud ratsionaalsusest.

Brändi enamik tooteid on ainueksemplarid, vaid vähesed esemed toodetakse mikro-seeriana.

Karin Rask panustab hooaegade ülesele moele

Karin Rask bränd tõi lavale hooaegade ülest moodi, ajatuid klassikuid, naturaalseid materjale ning murtud pehmeid toone.

[femme_gallery id=”78545″]

Karin Raski brändi uus sügistalvine AW22 kollektsioon on hoolega läbitöötatud ja vormistatud tervikuks – soovi korral saab kõiki tooteid omavahel kokku sobitada ning tooted on mõeldud kestma pikki aastaid hooaegade üleselt. Mantlite varrukalõige arvestab vajadusega mahutada enda alla lai kimono või puhvis varrukaga kleit, lühemaid ja pikemaid kimonoid endid saab kasutada nii kleitide peal jakina kui ka iseseisvalt kleidina.

Lavale jõuavad juba brändi signatuurtoodeteks kujunenud rätsepatööna valminud soojad talvemantlid, eriilmelised kimonod ning murtud toonides peenvillased kleidid-püksid-seelikud, mis on otsekui välja astunud mõnest vanast Itaalia filmist. Vürtsiks sekka on aga julged 60ndate hõnguga minipikkuses litterkleidid ja metallikkangastest kleidid-pluusid-kimonod.

Puhta joone ning kõrge kvaliteediga rõivad on valminud brändi väärtustele tuginedes jätkusuutlikult. Disainer kasutab erinevaid hoolega valitud kangajääke ning orgaanilist kangast. Kõik Raski tooted on valminud zero-waste reegleid järgides ning bränd järgib ringmajanduse põhimõtteid. Kõik tooted on valminud Tallinnas, Kalamajas kogenud rätsepate poolt ainueksemplarina või väga väikeses tiraažis.

“Mõni ilus ja kestlik ese inimese garderoobis toob veidikene rõõmu igal ajahetkel,” usub Karin Raski bränd.

Lotte Jürjendal tõi lavale ainulaadse kollektsiooni

Kunstnik Lotte Jürjendal tõi sügisese Tallinn Fashion Weeki moelavale ainulaadse kollektsiooni, esitledes kristallhelmeste ja poolvääriskividega ehitud kunstiteosid. Stiililiselt on tema loodud brändi Varvara Boutique’i mood palju mõjutatud antiikajastutest nagu barokk, rokokoo ja kuninganna Victoria ajastu, kuid  kontseptsiooniliselt seotud ka futurismiga.

[femme_gallery id=”78519″]

Lotte Jürjendal on kunstnik ja muusik, kes tegeleb lisaks veel  kujutava kunstiga. Ta on õppinud EKAs klaasikunsti ning elanud lähiajal viis aastat Inglismaal. Stiililiselt on tema loodud brändi Varvara Boutique’i mood palju mõjutatud antiikajastutest nagu barokk, rokokoo ja kuninganna Victoria ajastu, kuid  kontseptsiooniliselt seotud ka futurismiga.

Teoste suurim rõhk on rohketel keerukatel kristallhelmestikanditel, mille ebamaise sädeleva maagiaga on disainid kaetud ülevoolavalt pillava küllusega. Igale teosele kulub ohtralt poolvääriskive, Swarovski kristalle, klaaskristallhelmeid, pärleid ja litreid.

Valmistamisprotsess on Lotte Jürjendali sõnul aega, spetsiifilisi käsitööoskuseid ja täpsust nõudev töö. Tulemuseks erilised 100 protsenti  käsitööna valminud kordumatud ainueksemplarid, millel on kõrge kunstiline väärtus. Viimasel aastal on disainer Varvara Boutique’i moekunsti esitlenud ka mitmetes kunstigaleriides: isikunäitused Okapi galeriis,  Solarise galeriis ja Solarise keskuse disainitänaval.

Kriss Soonik viis glamuursele kokteiliõhtule

Tallinn Fashion Weekil esitletud sügis/talv 2022 kollektsioon on inspireeritud 70ndate glamuursetest kokteiliõhtutest. Kaubamärgile kohaselt on kollektsioonis nii pesu, sohvariideid kui ka ready-to-wear rõivaid. Põhirõhk on nagu alati mugavusel, kuid seda kõike elegantses ja šikis võtmes. Sellises, millega iga naine tunneks end enesekindlalt ja oleks valmis saavutama võimatut!

[femme_gallery id=”78468″]

Kriss Sooniku uue kollektsiooni staar on eksklusiivne Katwoman trükiga veluurkangas. Seda toetavad ajatu veluur ja samet, comeback’i tegev sädelev diskokangas ning luksuslik hõbedane pits.

Kaubamärgile loomupäraselt on muidu mugavatele disainidele lisatud ägedaid ja silmapaistvaid detaile nagu marabu udusuled. Esimest korda on võimalik näha hõbedast sukatrippi, mis ilutseb detailina rinnahoidjatel, bodidel ja aluspükstel.

Tallinna moenädala raames esitletakse esmakordselt koostöös laulja-laulukirjutaja Anetiga sündinud rõivakomplekte tema uue plaadi “Late to the Party” jaoks. Aneti uus plaat näeb ilmavalgust 20. oktoobril.

Asutaja ja disainer Kriss kommenteerib: “Olen olnud suur Aneti talendi austaja juba aastaid ja kui meil tekkis võimalus koostööd teha tema uue albumi lavakostüümiks, hakkasid kohe ideed lendama. Seda enam, et Anett austab ja naudib pehmeid riideid – pidžaamalaadsetest komplektidest dresside ja kimonodeni välja – klappis meie koostöö veel eriti hästi.”

Nagu kõik eelmisedki Kriss Sooniku tooted, on ka uus kollektsioon õmmeldud Tallinna stuudio-poes asuvas õmblusateljees.

Donna Nordica maagiline maailm

Donna Nordica esitles kollektsiooni nimega “Pööriöö Unenägu”, kutsudes kaunite mustrite, hinge puudutavate sümbolite ning klassikaliste kleitide kaudu sisenema talvise pööriöö maagilisse maailma.

[femme_gallery id=”78419″]

Donna Nordica maagilises maailmas saab esiemade vaimude abil üheskoos puudutada ilu ja armastuse lätteid. “Unenägude olemus on tänapäevalgi meile seletamatu ja müstiline, kuid me püüame neid mõista ja tunnetada. Nii pakub Donna Nordica uus kollektsioon võimaluse tajuda maagilisust ning ajas kohalolu,” tutvustab bränd moenädalal esitlusele tulevat loomingut.

Donna Nordica loovmeeskond loodab, et see kollektsioon aitab kõigil teha eneses rohkem ruumi armastusele, vähendada hirmu elu, muutuste ja tuleviku ees. Üks aeglase moe kleit, mil on igaviku sõnum ja mis on kantav nii selle talve pööriööl kui ka tulevaste aastate pimedamatel õhtutel, toob brändi sõnul valgust, head tuju ja rõõmu igaühe päeva.

Perit Muuga kaotab piiri looduse ja tehisliku vahel

Teise moenädala päeva juhatas sisse Perit Muuga kollektsiooniga “Ebamaine Metamorfoos”, mis kujutab endast unenäolist viirastust, kus kaob piir inimese, looma, looduse ja tehisliku vahel. 

[femme_gallery id=”78381″]

Muinasjutulistel loomadega kangapaneelidel sulanduvad ühte jõulised kehad kõige lummavamate maastikega. Lumised metsad, kauguses kõrguvad mäed, vaikselt voolavad ojad ja võimsalt vahutavad jõed metsikute loomadega kokku põimumas.

Puuvillastel ja pehmest fliisist kangastel uitavad kaval rebane, vägev karu, nõtke hirv, ürgne piison, salapärane hunt, taltsutamatu hobune, graatsilised luiged ja valged tuvid.

Õrnade vihmapiiskadega softshellid ja lumehelbe keerukat struktuuri meenutavad tepitud jopekangad mõjuvad ühtaegu modernselt ja looduslähedaselt. Klassikaline teksa seob mängleva kergusega igapäevase pidulikuga. Õhulised pehmed vormid organzadest heljuvad pehmete pilvedena. Luustikku meenutavad abstraktsed vormid paljastavad kandja salapärast sisemist nõtkust. Pidulikud kangad säravad pimedas talveöös sillerdava lumena.

Sportlikud ja futuristlikud jooned koos looduse puudutusega on kui värskendav sõõm karget põhjamaa õhku. Mahedad sinise, halli ja valge varjundid toovad igatsuse talve järele lähemale.

BRAND NO.8 tuletab meelde, et naine on teadmiste sügavuses ja ennekõike iseendas

Brand NO.8 kollektsiooni teema on sügav nagu alati, viidates sel korral transtsendentsile. Sõna pärineb ladinakeelsest sõnast, mis tähendab üle astuma, teisele poole minema. 

[femme_gallery id=”78336″]

“Teisisõnu on see uus tase isiklikus arengus, perspektiivide, võimaluste otsimises. Kaasaegse inimese probleem seisneb selles, et sageli kaob pärast põhivajaduste rahuldamist soov otsida elu mõtet. Seetõttu tekkiski soov luua selline kollektsioon, mis “põhivajadusena” tuletab meelde, et kaasaegne naine on teadmiste sügavuses ja ennekõike iseendas,” selgitab brändi looja Svetlana Puzorjova kollektsiooni sündimise tagamaid.

Naine, olles rahuldanud oma pakilised vajadused, jõuab disaineri sõnul ideeni luua midagi, mis võib muuta maailma, nii tema sisemist kui ka ümbritsevat, kaotamata tähendust, vaid sisenedes oma elu tajumise uuele tasemele. Transtsendentsust saab vaadelda erinevatest vaatenurkadest. “Samas on alati oluline üks asi – võimalus väljuda oma tavapärase eksistentsi piiridest ja elada teadlikult oma erilist elustiili, mis sageli ei ole enamikele inimestele omane,” avab disainer.

Selle kollektsiooni inspiratsioon pärineb puhkusest Guatemalas. Kolmest vulkaanist ümbritsetud Atitlani järv loob purskavate tippudega justkui kolmnurga. Kui vaadata sümboolika sügavust, siis kolmnurk tähistab sageli kolmandat silma, tšakrat, mis asub inimese otsmikul ja annab talle erilised müstilised võimed. Sama koht inspireeris disainerit kollektsioonis kasutama narmaid, etnilisi elemente, kaamelitoone ning sära, mis annab edasi energiavibratsiooni.

Möödunud hooajast liigub edasi ka elegantsi ja sportlikkuse ühendamise teema: “Praeguses üürikeses elus püüab naine olla produktiivsem ja ratsionaalsemalt aega sisustada, kuid samas säilitada naiselikkust ja väljendada oma sisemist ilu välismaailmas.” lisab Puzorjova.

Möödunud hooajast liikus edasi ka elegantsi ja sportlikkuse ühendamise teema: “Praeguses üürikeses elus püüab naine olla produktiivsem ja ratsionaalsemalt aega sisustada, kuid samas säilitada naiselikkust ja väljendada oma sisemist ilu välismaailmas.” kommenteeris disainer.

Vilve Unt tõi lavale kudumid, millest on saanud moerõivad

Moekunstnik Vilve Unt esitles moemärgi PROMENADE rõivaid ja kudumeid, mis on ainueksemplarid ning mille kandmisiga on pikem kui üks hooaeg.

[femme_gallery id=”78269″]

“PROMENADE  pakub slow fashion toodete tagasitulekut, ajas kauakestvamat ja väärtuslikumat moetoodet kvaliteetsest materjalist ja uudse disainilahendusega,” ütleb disainer Vilve Unt.

PROMENADE uue kollektsiooni nimi on “TASAKAAL…”, mis on disaineri tõlgendus arusaamadest globaalne mood või lokaalne mood; pärimus mood või päris mood.

“Moekollektsiooni algne idee sai alguse Peet Areni maalist Kirikulised Kumu Kunstimuuseumi seinal, mis inspireeris looma etnoteemalist kollektsiooni “TEELISED…”. Sellest arenes edasi “TEEKOND…” ehk elu kahe linna vahel, Võru – Tallinn – Võru – Tallinn…, mis on kestnud peaaegu 50 aastat ja sundinud mind leidma tasakaalu loomeprotsessis,” avab moelooja.

Noorusajamoe mäletamise kildudest ja traditsioonilisest käsitöökunstist inspireeritud moekollektsioonis “TASAKAAL…” põimub uuenduslik disain maalähedase stiiliga, luues rustikaalset minimalismi äärelinna keskkonda.

Kombineerimislust – see on motoks ka Vilve Unti uuele kollektsioonile “TASAKAAL…”, millega soovib disainer nooruasajamoest läbi mälukildude ja isikliku kogemuse nii kandja kui loojana tähistada oma loomeperioodi moekunstnikuna.

“Uue loodava moekollektsiooni soosikuteks on kudumid, millest on saanud moerõivad. Taas on avastatud kootud kudumite võlu ja mugavus ning soojus. Tänased kootud esemed ühendavad endas vanu traditsioonilisi mustreid ja kaasaja moe nõudmisi. Ikka on populaarsed ka vanad etnograafilised koekirjad, inspiratsiooniks rahvakunst rikkaliku mustrivalikuga.”

Disaineri soov on äratada ellu ja tuua tänapäeva omaaegsed varrastel kootud silmuskudumite mustrid uutes kaasaegsetes lahendustes masinkudumitena. Kudumeid täiendavad 70-ndatest inspireeritud niinimetatud “tädikleidid” ja noorusajast pärit lendlevad “koolilõpukleidid”, lisaks tõsised seelikpüksid etnokudumite juurde.

Loomingulise projektiga “TASAKAAL…” on soov väärtustada  ja jäädvustada kiiret tänapäevast elutempot nostalgia võtmes. Uus ei tähenda alati ilmtingimata paremat, vaid võimalust anda aastatetagustele ideedele uus hingamine uutes lahendustes ehk “aeglase moe” tagasitulekut, ajas kauakestvamat ja väärtuslikumat moodi.

Ennos esitles meestekollektsiooni

Ennos tuli lavale oma esimese meestele mõeldud kollektsiooniga. “Kompame küll enda jaoks uuel territooriumil, kuid seda meie tugevuste – klassikaliste mantlite, jakkide ning pükskostüümidega,” avaldas Kersti Pohlak. “Mängime ka värvide ja mustritega ning näen, et meestekollektsioonis on esemeid, mida kannaksid meeleldi ka naised.”

[femme_gallery id=”78244″]

Kersti Pohlaku poolt asutatud moebränd Ennos asus Tallinn Fashion Weeki raames 18. oktoobril Hõbenõela püüdma teistkordselt. Mis veelgi märkimisväärsem – Ennos tuli Kuldnõela galal lavale oma esimese meestele mõeldud kollektsiooniga.

2018. aastal ilmavalgust näinud Ennos on eeskujulik näide skandinaavialiku minimalismi ning kvaliteedi delikaatsest kombinatsioonist, millesse on pikitud ka Ida-Euroopale omast praktilisust. Samuti on alati fookuses laitmatu istuvus ning materjalide valik, seda ka uue meestekollektsiooni puhul.

Nii nagu Ennose varasemate kollektsioonide puhul valmivad ka kõik uue meestekollektsiooni tooted Eestis.