Maailmakuulus ELLE lõpetab esimese ülemaailmse moeajakirjana karusnaha reklaamimise
Eile teatas maailmakuulus moeajakiri ELLE, et lõpetab karusnaha reklaamimise nii paberväljaannetes kui veebis. Selle otsusega saab ajakirjast ELLE esimene ülemaailmne karusnahavaba moeajakiri.
ELLE avalikustas pöördepunkti oma tegemistes eile Business of Fashioni üritusel Londonis. Karusnahavaba poliitika elluviimiseks on ELLE loonud põhikirja, mis keelab karusnahka reklaamiva sisu paberväljaannetes, veebilehel ja sotsiaalmeedias. Sealhulgas pole karusnahale kohta juhtkirjades, pressifotodel, tänavamoodi kujutavatel fotodel ega moelavadel.
Loomade eestkoste organisatsiooni Loomus juhatuse liikme ja kommunikatsioonijuhi Annaliisa Posti sõnul on tegu murrangulise uudisega. “Oleme õnnelikud iga karusnahavaba mõtteviisi toetava otsuse eest, aga kui selline moegigant nagu ELLE astub vastu karusnaha tootmisele ja kandmisele, siis tuleb näole kohe eriti suur naeratus. ELLE’i otsus muudab kogu moemaailma ja julgustab loodetavasti ka teisi suuri nimesid karusnahale selga pöörama,” lausus ta.
Posti sõnul võiksid ELLE’ist eeskuju võtta ka Eesti ajakirjad. Esimese kodumaise ajakirjana on andnud lubaduse oma veergudel mitte reklaamida ehtsast karusnahast tooteid ega kutsuda üles neid kandma ajakiri Vegan, mis liitus tänavu juunis karusnahavaba programmiga “Fur Free Retailer”, mida Eestis esindab Loomus.
Karusnahavaba moodi toetavale põhikirjale kirjutasid alla kõik 45 ELLE’i väljaannet üle maailma. Neist 13 on karusnahavaba poliitika juba rakendatud, 20 hakkab uut suunda järgima 2022. aasta jaanuarist ning ülejäänud väljaanded tulevad karusnahavaba poliitikaga kaasa 2023. aastast.